نکات بازسازی ساختمان

نکات بازسازی ساختمان


با استفاده از نکات بازسازی ساختمان و تغییرات در دکوراسیون داخلی ما می توانید با مناسب ترین هزینه فضای زندگی خود را به کلی بر اساس سلیقه خود تغییر دهید. می توانید با استفاده از بازسازی و دکوراسیون داخلی کابینت های آشپزخانه را تغییر دهید، تیغه های جدیدی را در محل های مناسب قرار دهید، سیستم سرمایشی و گرمایشی را از نو راه اندازی نمایید، کف سازی تغییر دهید، سرویس بهداشتی را نوسازی کنید و دیوارها را با کاغذ دیواری و یا وسیله مناسب دیگر از نو بپوشانید و خلاصه می توانید با بازسازی و دکوراسیون داخلی، منزل تان را به گونه ای تغییر دهید که در ذهن دارید و به آن علاقمند هستید.

آپارتمان و خانه‌های قدیمی اگر چه آن حس نوستالژیک خود را دارند و برای خیلی از ما دوست‌داشتنی هستند؛ اما افرادی که در این خانه‌ها زندگی می‌کنند با مشکلات بسیاری مواجه هستند که برای رفع‌ورجوع آنها، نیاز به انجام تعمیرهای اساسی و گاه پایه‌ای در این خانه‌هاست. چرا که بیشتر این ساختمان‌ها به‌ مرورزمان، کیفیت، استقامت و امنیت خود را ازدست‌ داده و نیازمند تعمیر و مرمت هستند؛ مسلم است که تعمیر و بازسازی این خانه‌ها نیز زمان و هزینه زیادی می‌طلبد و به همین دلیل است که برخی ترجیح می‌دهند که از خیر بازسازی خانه بگذرند و با یک سازنده وارد مذاکره می‌شوند و خانه را از نو می‌سازند؛ اما برخی از افراد علاقه خاصی به خانه‌شان دارند و زیر بار کوبیدن و از نو ساختن خانه نمی‌روند. اگر شما هم از دسته این افراد هستید و به دنبال بازسازی خانه خود هستید و نمی‌دانید برای شروع بازسازی چه مراحلی را باید طی و چقدر هزینه کنید، در مطلب امروز همراه ما باشید.

عملیات بازسازی ساحتمان دارای دو دسته اصلی است:

الف)بازسازی و مرمت قسمت های مهمی که بر استحکام ساختمان تاثیر گذارند.

ب)بازسازی بخش هایی که از لحاظ زیبایی در معرض دید هستند

اگر ساختمان مورد نظر شما قدیمی است، بازسازی آن مهم است زیرا تاثیر زیادی بر سلامتی شما خواهد داشت. بازسازی و مرمت ساختمان بیشتر در دیوارهایی که دارند یا با گذشت زمان و نشست زمین دچار ترک شده اند انجام می شود.

ابتدا بایستی این دیوارها مرمت شوند، معمولا دیوارهای حائل در ابتدا تخریب نمی شوند زیرا ستون های ساختمان که موجب استحکام ساختمان شما هستند روی آنها قرار دارند و وظیفه ی تحمل وزن سازه ساختمان را بر عهده دارند.

مراحل و نکات بازسازی ساختمان

  • بازدید اولیه از تمامی قسمت های ساختمان و نوع سازه (فلزی،بتنی،آجری بادیوارهای باربرو….).
  • تهیه طراحی 3بعدی متناسب با فضاهای موجود و جدیدترین ایده های روز دنیا .
  • تخریب قسمت های اضافی وایجاد فضاسازی مناسب طبق طرح.
  • تکمیل کلیه کارهای بازسازی و در انتها پاکسازی محل از نخاله ها .

دام تعمیرات نیاز به مجوز دارد؟

انجام تعمیراتی که به‌جابه‌جایی راه‌پله، حذف جداکننده‌های داخلی (که به‌صورت باربر عمل می‌کند و نبود آن‌ها ریزش ساختمان را به دنبال خواهد داشت)، احداث یا جابه‌جایی دیوارها (آنگاه‌که حذف پارکینگ را در پی داشته باشد) و جابه‌جایی بخش‌هایی از ساختمان که موجب به هم خوردن ضوابط شهرسازی شود ممنوع بوده و نیازمند اخذ مجوز از شهرداری است. بر اساس ضوابط شهرداری «در صورت آغاز تعمیرات بدون اخذ مجوز از شهرداری منطقه و متعاقب آن غیرقانونی شناخته شدن آن از سوی مسوولان، مورد تعمیری مشمول بررسی به‌صورت تخلف خواهد شد که این امر امکان از دست رفتن حقوق مکتسبه مالک را به دنبال خواهد داشت.»

کدام تعمیرات به مجوز نیاز ندارد؟

پیرو بخشنامه شماره ۸۱۱٫۱۱۰۴۸٫۴۰۶۸۳ مورخ ۰۸-۰۸-۱۳۷۰، حوزه معاونت شهرسازی و معماری، مواردی چون، مرمت بام از قبیل (تعویض قیرگونی و آسفالت – نصب موزاییک – تعویض – مرمت شیروانی)، تعمیر و تعویض کف‌سازی زیرزمین و طبقات، سفیدکاری، نقاشی و نصب کاشی، نماسازی ساختمان، دیوارها و حیاط، محوطه‌سازی منازل و مجتمع‌های مسکونی اعم از احداث حوض یا استخر، کف‌سازی و باغچه‌بندی (مشروط به عدم حذف پارکینگ)، نصب و تعمیر یا تعویض سرویس‌های بهداشتی و رفع نواقص بهداشتی ساختمان (مشروط به عدم‌تغییر نظام فنی، معماری و کاربری ساختمان)، تعویض درب یا پنجره (مشروط به عدم‌تغییر در نظام فنی و معماری و کاربری ساختمان)، لوله‌کشی آب، فاضلاب، گاز و نصب شوفاژ (مشروط به اینکه محل موتورخانه نیاز به احداث ساختمان جدیدی نداشته باشد) و حفر چاه فاضلاب و تخلیه آن نیاز به مراجعه و کسب مجوز از شهرداری نداشته و مالکان می‌توانند نسبت به مورد اقدام کنند.

دلایل بازسازی ساحتمان چیست؟

تخریب جزئی و یا کلی بافت ساختمان

گرایش به تغییر و بازسازی آپارتمان و در نتیجه ایجاد تنوع در محیط زندگی افراد

افزایش استحکام و پایداری ساختمان در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی مانند سیل، زلزله و …

تصمیم به تغییر کاربری فضاهای ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی آنها

افزایش جمعیت در خانواده و در نتیجه نیاز به فضای بیشتر و استفاده درست از منزل

مدرن کردن سبک ساختمان و همراهی با پیشرفت و تغییرات تکنولوژی

تاثیر بازسازی منزل بر روحیه افراد

تحقیقات نشان می دهد که تغییر در محیط زندگی افراد و دکوراسیون داخلی منزل موجب اثرات مثبت به سزایی در رفتار افراد می شود. اجرای بازسازی در ساختمان و محیط کار، موجب افزایش روحیه، انرژی و سلامت روان افراد می شود. پس از گذشت مدتی، انسان ها به ایجاد تنوع و تغییر در محیط زندگی یا کار خود نیاز دارند و این مسئله موجب می شود که رغبت بیشتری نسبت به حضور در آن مکان و انجام کارهای روزمره در خود ایجاد کنند. بازسازی ساختمان و اجرای روش های مدرن موجب ایجاد احساس خوشایندی در افراد می شود

همه انسان ها مایل هستند که ساعاتی از زندگی خود را در فضایی بگذرانند که در آن احساس آرامش داشته باشند و از حضور در آن محیط لذت ببرند. بنابراین اکنون زمان آن است که فکری در مورد بناهای فرسوده و قدیمی خود کنید و با استفاده از روش هایی مانند بازسازی ساختمان، در زندگی خود تنوع ایجاد کنید.

محاسبه هزینه بازسازی ساختمان

یکی از اولین اقداماتی که قبل از آغاز کار اجرایی باید انجام شود این است که هزینه بازسازی منزل را محاسبه کرده و بدانید. دانستن این مطلب موجب می شود که بهتر بتوانید متریال مورد نظر خود را انتخاب کنید و مراحل کار خود را با دقت بیشتری مدیریت کنید. با توجه به مقدار هزینه و بودجه ای که کارفرما جهت بازسازی در نظر گرفته است، می توانید تصمیم بگیرید که چه بخش هایی از ساختمان را تغییر دهید و از چه طرح هایی برای بازسازی منزل استفاده کنید.

نکات مربوط به بازسازی ساختمان

  • مشورت با افراد متخصص و کارآمد در حیطه ی بازسازی ساختمان
  • رعایت تناسب تغییرات اجرا شده در محیط با فضاهای دیگر
  • تخمین درست بودجه ی بازسازی منزل و در نظر گرفتن هزینه های احتمالی دیگر
  • تخمین دقیق و معقولانه زمان انجام بازسازی ساختمان و اجرای آن
  • بهره گیری از تکنولوژی های جدید و شیوه های مدرن در این زمینه
  • بهره گیری از گروه متخصص در زمینه بازسازی آپارتمان
  • اجرای دقیق طرح های خلاقانه و ابتکاری در حیطه ی مورد نظر
  • رعایت قوانین و مقررات ساختمان در هنگام عملیات اجرایی ساختمان
  • اجرای طرح هایی با تغییرات کمتر و تاثیر بیشتر مانند تغییر در آشپزخانه
  • رعایت دقیق موارد ایمنی در زمان اجرا

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!