آشنایی با دستگیره دیجیتال

آشنایی با دستگیره دیجیتال


موضوع این مطلب ما به دستگیره دیجیتال اختصاص یافته است. شاید اولین سوالی که به ذهنتان خطور کند این باشد که دستگیره دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟ لذا در ابتدای این مطلب به پاسخ این سوال می پردازیم و سپس ویژگی های دستگیره دیجیتال را توضیح می دهید. همچنین انواع دستگیره دیجیتال را معرفی می نماییم. از این رو اگر علاقه دارید که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید می توانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

آشنایی با دستگیره دیجیتال - رایکا هوم

دستگیره دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟

 

برای پاسخ این سوال که دستگیره دیجیتال چیست؟ باید اینگونه پاسخ داد که دستگیره دیجیتالی یا الکترونیکی یا همان دستگیره هوشمند امروزه به یکی از رایج ترین و محبوب ترین دستگیره ها در بین افراد تبدیل شده است. چرا که این نوع دستگیره ها علاوه بر زیبایی و مدرن و لوکس بودن مزایا و کاربردهای فراوانی دارند که بسیاری از مشکلات قفل ها و دستگیره های قدیمی را ندارند.

از جمله مزایای دستگیره های دیجیتال این است که با استفاده از این دستگیره ها  می توان قفل های مکانیکی و قدیمی و دسته کلیدهای حجیم را کنار گذاشت و یک راه حل بسیار پیشرفته است. از دیگر مزایای این گونه دستگیره ها این است که به راحتی و از راه دور می توان ورود و خروج افراد را کنترل کرد و درب را باز و بسته کرد. در واقع امروزه استفاده از این تکنولوژی به منظور افزایش امنیت و راحتی کاربران خصوصا برای اماکن تجاری و مسکونی می باشد.

 

آشنایی با دستگیره دیجیتال - رایکا هوم

این مدل دستگیره ها دارای قفل هایی هستند که تمامی قفل های درب دارای زبانه هایی برای قفل کردن درب می باشند. که این زبانه ها به دلیل ایجاد اتصال امن و مطمئن بین درب و چارچوب می باشند. در دستگیره های دیجیتالی حرکت زبانه ها دیجیتالی می باشد. و باز شدن درب در این گونه دستگیره ها با شناسایی رمز، کارت و یا اثر انگشت می باشد. از دیگر مزایای دستگیره دیجیتال این است که برای اینگونه دستگیره ها قفل مکانیکی طراحی و تولید کرده اند که در صورت اتمام برق دستگیره دیجیتالی می توان درب را باز و بسته کرد. لازم به ذکر است که بدانید این مورد زمانی قابل اجرا است که این نوع دستگیره دارای مغزی الکترونیکی باشد.

 

ویژگی های دستگیره دیجیتال چیست؟

 

در واقع استفاده از این نوع دستگیره ها در گذشته بیشتر برای اتومبیل ها بود. بدین صورت که در اتومبیل ها می توان از یک مسافت محدود و مشخص درب را باز و بسته کرد. دستگیره های دیجیتالی که امروزه برای امکان مسکونی و تجاری به کار می رود نیز همین خصوصیات را دارد ولی با ویژگی های بهتر و بیشتر. امروزه بسیاری از این نوع دستگیره ها طراحی و تولید شده اند که می توان آن ها را به کمک سیستم های بلوتوثی و یا اتصالات اینترنتی از راه های دور نیز کنترل کرد.

مزایای دستگیره دیجیتال

لذا از ویژگی های این مدل دستگیره ها این است که کاربران می توانند از هر مسافتی و در هر جا و هر زمانی که هستند درب را کنترل و باز و بسته کنند. این کار را می توان با اتصال نرم افزارهای هوشمند به دستگیره هوشمند و در گوش های هوشمند انجام داد. همچنین با استفاده از این نرم افزارها می توان از قفل بودن یا باز بودن دستگیره دیجیتالی اطمینان حاصل کرد و یا می توان در مواقع ضروری مثل آتش سوزی حتی در صورت حضور نداشتن درب را باز کرد.

از دیگر ویژگی های دستگیره های دیجیتال می توان به موارد دیگری همچون سیستم های ضد حریق و ضد سرقت و ضد شوک و .. نیز اشاره نمود که سبب شده که این دستگیره به یکی از امن ترین و منحصر به فردترین سیستم های امنیتی تبدیل شود. که هیچکدام از قفل های مکانیکی و قدیمی این ویژگی ها را نداشتند.

از دیگر مزایای دستگیره های دیجیتال می توان گفت که این نوع دستگیره ها مشکلاتی نظیر معیوب شدن کلید و ایجاد هزینه، حمل کردن پر دردسر کلیدهای پر حجم، نگرانی ناشی از گم شدن یا جا گذاشتن کلید و امنیت بسیار پایین کلید های مکانیکی و … ندارند. که از مشکلات رایج کلیدهای مکانیکی است.

 

آشنایی با دستگیره دیجیتال - رایکا هوم

به دلیل امنیت بالای بسیار این نوع دستگیره ها سبب شد که انواع دستگیره دیجیتال تولید و به بازار عرضه شود که در ادامه به معرفی دستگیره  های دیجیتال می پردازیم.

معرفی انواع دستگیره دیجیتال

از انواع دستگیره دیجیتال می توان به دستگیره دیجیتالی هتلی ( باز کردن توسط کارت )، دستگیره دیجیتالی رمز و کارتی و دستگیره دیجیتالی رمزی و اثر انگشتی اشاره نمود.

رایکا هوم عرضه کننده جدیدترین انواع قفل های دیجیتال و دستگیره های هوشمند است.باما در تماس باشید

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!