اصول بازسازی خانه های کوچک

اصول بازسازی خانه های کوچک


طراحی بد نقشه کشی اولیه ساختمان و یا چیدمان نامناسب می‌تواند بر فضای خانه موثر باشد و خانه را کوچکتر از متراژ واقعی نشان دهد. بازسازی خانه های کوچک ، جهت بهره‌وری از فضای موجود و افزایش کارایی بیشتر خانه انجام می‌شود. یکی از عوامل موثر در خانه‌های کوچک، نور آن است؛ هرچقدر منبع نوری که می‌تواند وارد خانه شود کمتر باشد ابعاد خانه کوچک به نظر می‌رسد.

آپارتمان‌های امروزی، معمولا نسبت به قبل کوچک‌تر ساخته می‌شوند بهتر است برای بهره‌وری از فضای خانه، از رنگ‌های روشن برای سطوح دیوارها و کف استفاده کنیم.می‌توانیم از وسیله‌های رنگ روشن برای چیدمان در خانه استفاده کنیم.بازسازی خانه های کوچک

خانه‌های قدیمی کوچک، معمولا دارای دیوارهای سیمان شده و کف موکت تیره می‌باشند؛ برای استفاده از فضای این خانه‌ها میتوان بازسازی انجام داد و دکوراسیون مناسب با تغییرات حاصل شده برای آن‌ها چید تا شاهد فضای دلنشین و جدیدی باشیم.

نکاتی کلی که در بازسازی خانه های کوچک خود باید بدان توجه کنید:

استفاده از نور مناسب

یکی از عوامل مهم در بزرگتر جلوه دادن خانه، نورپردازی مناسب است.
نورپردازی باعث بزرگنمایی خانه می‌شود.هر چقدر نور اطراف بیشتر باشد
شاهد خانه‌ای دلنشین و دلباز خواهید بود.از ارکان اصلی بزرگنمایی نورپردازی به صورت طبیعی یا مصنوعی است. اگر امکان بهره‌مند شدن از نورر طبیعی را در آپارتمان خود ندارید، حواستان به نورپردازی مصنوعی در سالن‌ها و اتاق‌ها باشد.
به تنوع رنگی و ترکیب رنگی هالوژن‌ها و لامپ‌ها دقت کنید.

بازسازی خانه های کوچک

استفاده از مبلمان راحتی

با توجه به فضای کمی که در خانه دارید بهتر است از مبلمان راحتی و مدرنی که دارای تنوع و رنگ بسیاری است  و در بازار موجود است استفاده کنید. مبلمان کلاسیک و استیل که ابعاد بزرگی دارند و خانه را کوچک نشان می‌دهند و مناسب برای خانه‌های کوچک نمی‌باشند. برای تهیه مبلمان این نکته را در نظر بگیرید که برای بهره بردن از فضای بیشتر می‌توانید از نیم ست یا مبل ال شکل در سالن استفاده کنید.

در انتخاب رنگ و طرح پارچه مبلمان، کوسن و حتی پرده سالن نیز دقت کنید که حداکثر از دو الی سه رنگ بدون طرح استفاده کنید؛ تنوع رنگ و طرح سبب شلوغ دیده شدن فضا می‌گردد.

  • با توجه به وسیله‌های مصرفی در منزل و سلایق مختلف چیدمان متفاوتی وجود دارد.
    میتوانید مبلمان را در اطراف سالن بچینید و کف اتاق را خالی بگذارید، از میزهای
    غذاخوری کوچک دارای تنوع زیادی هستند استفاده کنید که علاوه بر حفظ دکوراسیون،
    از کارایی آن بهره ببرید و یا میتوانید از اپن آشپزخانه  به عنوان میز غذا خوری استفاده کنید. برای وسیله‌های کاری خود چون، رایانه و … از میزهای تحریر تاشو استفاده کنید.

  • برای داشتن خانه‌ای منظم چیدمانی خاص از مبلمانی با طرح‌های جدید و ظریف مانند مبلمان گرد استفاده کنید این نوع مبلمان علاوه بر ظریف بودن باعث خاص بودن فضا نیز می‌شوند. رنگ‌ روشن مبلمان باعث بزرگتر دیده شدن فضا می‌گردد.

    استفاده درست از دیوارها

    باید بدین نکته توجه کنید که خلاص شدن از شر دیوارهای مزاحم
    و محدود کننده، فواید بسیار زیادی برای آپارتمان های کوچک به همراه خواهد داشت . یکی از نتایج مثبت در این مورد بخصوص، کاهش گوشه های تاریک و بلا استفاده در خانه است. تزیین و چیدمان مبلمان در این قسمت ها سخت و اکثرا بی فایده است.
    در بازسازی آپارتمان کوچک این موضوع بسیار اهمیت دارد،
    هر چه دیوارها کمتر باشد، گوشه های بی استفاده در خانه نیز کاهش می یابد. پیامد این کار افزایش روشنایی خانه و همینطور استفاده بهینه مناسب از فضای کف است.

    در اینجا به چند نمونه استفاده صحیح با کارایی بالا اشاره می کنیم: بازسازی خانه های کوچک

    • استفاده از میزها یا کتابخانه های تاشوی جادار
    • شلف ها و طبقات عمودی جهت نظم بخشیدن به وسایل و لوازم
    • استفاده از نورپردازی های دیواری
    • استفاده از آینه های قدی و دیواری بزرگ ترفندی جذاب جهت بزرگنمایی فضاهای کوچک است .
    • استفاده از آینه های دیواری در ابعاد مناسب در مقابل منابع نوردهی و نور پردازی کمک بزرگی جهت روشنی و بزرگتر شدن فضا می باشد.

استفاده از رنگ های روشن یا خنثی

جهت بهره‌مند شدن از فضایی مطلوب: بازسازی خانه های کوچک

زمانی که در آپارتمان کوچک زندگی می کنید؛ در انتخاب رنگ و طرح وسایل،
دیوارها و کفپوش، لوازم منزل،را در نظر بگیرید تا فضایی ایجاد کنید. که تنها با یک بار هزینه کردن برای منزل و لوازم خود، بعد از مدتی همان تازگی را برای شما به همراه داشته باشد. رنگ‌های جیغ و طرح‌دار در نگاه اول جذاب می‌باشند اما در فضاهای کوچک بعد از مدتی،
باعث خستگی و دلزدگی می‌شوند. برای جلوگیری از مشکل احتمالی بهتر است از رنگ‌های ساده و خنثی استفاده کنید.

اهمیت بازسازی منازل

ممکن است شما هم در یک منزل قدیمی سکونت داشته باشید که خاطره‌های زیادی از آن دارید
یا فضای آن کاملا برای سلیقه‌ شما مطلوب است. ممکن است دوست نداشته باشید از محله یا کوچه‌ای که منزل قدیمی شما در آن قرار دارد خارج شوید اما با گذشت زمان، منزل شما دچار مشکلات زیادی می‌شود. همین‌طور ممکن است موقعیت فروش منزل فعلی و خرید منزل جدید با سن
بنای کم‌تر را نداشته باشید و در عین حال زندگی در ساختمانی .قدیمی که هزینه‌ها و مشکلات زیادی برای شما ایجاد می‌کند،
منطقی نباشد. در چنین شرایطی، بهترین کار بازسازی و نوسازی است.

هزینه منطقی تر بازسازی نسبت به فروش

در اغلب موارد بازسازی منازل هزینه‌ای به مراتب کم‌تر نسبت به
فروش منزل قدیمی و خرید منزل جدید دارد به همین دلیل کاملا منطقی است که شما تصمیم به بازسازی منزل خود بگیرید. ضرورت بازسازی ساختمان در مواردی که عمر ساختمان از دو دهه فراتر رفته باشد، بیشتر به چشم می‌آید چراکه ساختمان‌هایی با سن بیشتر
از بیست سال، رفته رفته وارد مرحله‌ای از عمر خود می‌شوند که هزینه‌ها و مشکلات زیادی برای افراد مقیم ایجاد می‌کنند.

حتی ممکن است شما برای خرید منزل جدید، به دلیل کمبود بودجه برای خرید خانه‌هایی.. با سن کم‌تر، به فکر خرید یک خانه‌ی با.. سن بالاتر و نوسازی آن باشید؛ کاری که امروزه در شهرهای بزرگ به خصوص تهران زیاد انجام می‌شود.

ایده های بازسازی خانه های کوچک...

بازسازی ساختمان فرسوده یک پروژه سنگین است و مثل همه پروژه های سنگین
دیگر نیازمند برنامه ریزی، آماده سازی و بررسی دقیق است. اولین قدم در راه اجرای
چنین پروژه ای داشتن ایده برای بازسازی خانه است. اگر ایده ای نداشته باشید نمی توانید برای هزینه های آن تخمین دقیقی داشته باشید و در نتیجه پروژه به سختی پیش خواهد رفت و حتی ممکن است پیش نرود. در عین حال اگر ایده دقیقی برای بازسازی خانه خود نداشته باشید،
ممکن است نتیجه ای که در پایان پروژه مقابل خود میبینید، شباهتی به آن چیزی که انتظارش را داشتید نداشته باشد.

قبل از اینکه هرکاری را شروع کنید، ابتدا باید تاسیسات و زیرساخت ها
را بررسی کنید. .قبل از انجام هرکاری ابتدا.. باید این بخش منزل را تعمیر کنید. چاه فاضلاب، سیم کشی برق، لوله کشی های آب و گاز و وضعیت سقف ها .و دیوارها را بررسی کنید. توصیه.. می شود اگر هر.کدام از این بخش ها روکار هستند، آنها را به توکار
تبدیل کنید چون هم ایمن تر هستند و هم فضای دکوراسیون داخلی شما را خراب نمی کنند.

ممکن است بخواهید تغییراتی در اندازه اطاق ها، جانمایی درهای و پنجره ها یا
تاسیساتی مثل سرویس های بهداشتی و سینک ظرفشویی ایجاد کنید. این مراحل
هم باید ابتدای کار انجام شوند. کانال کولر و لوله های بخاری را هم مدنظر داشته باشید.
ممکن است حتی بخواهید جای بخاری را هم عوض کنید. بعد از طی کردن این مراحل می توانید سراغ بخش اصلی کار بروید. بازسازی خانه

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

های کوچک

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!