دلایل نصب دوربین های ۳۶۰ درجه

دلایل نصب دوربین های ۳۶۰ درجه


دلایل نصب دوربین های ۳۶۰ درجه

دوربین های ۳۶۰ درجه نسل جدیدی از دوربین‌ها هستند که می‌توانند مزایا و ویژگی‌های متفاوت و نوآورانه‌ای را برای شما به ارمغان آورند. این دوربین‌ها ویژگی منحصربه‌فردی دارند که می‌توانند برای مشتریان خصایص و ویژگی‌های یکتایی را فراهم کنند. اما مسئله مهم در این است که بسیاری از مشتریان از خواص و ویژگی این دوربین‌ها بی‌اطلاع هستند.

دوربین‌های 360 درجه را بانام دوربین‌های چشم ماهی نیز می‌شناسند. یک دوربین امنیتی چشم ماهی بادید 360 درجه قادر است که نظارتی ایمن را برای شما فراهم سازد. این ویژگی سبب می‌شود که تسلط بهتری را بر قلمرو خود داشته باشید و محدوده مربوطه را بهتر نظارت نمایید.

در مقاله زیر درباره عملکرد دوربین پانوراما یا همان چشم ماهی بحث می‌نماید. لازم است که با چگونگی عملکرد آن آشنا شوید و از مزایایی که برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند اطلاعات بیشتری کسب نمایید. برای آنکه بتوانید راهکار هوشمندانه‌ای داشته باشید لازم است که یک محصول درست را انتخاب کنید و این انتخاب درگرو مشاوره به اهل‌فن است.

تعریف دوربین های ۳۶۰ درجه یا چشم ماهی:

دوربین‌های امنیتی چشم ماهی یا همان fish eye گستره دید 360 درجه را برای شما فراهم می‌سازند. این دوربین‌ها دارای میدان دید بسیار وسیع هستند و در مقایسه با سیار دوربین‌ها بیشترین وسعت دید را برای کاربر فراهم می‌سازد.

دوربین‌های چشم ماهی عموماً در خانواده دوربین‌های تحت شبکه قرار می‌گیرند. همان‌طور که می‌دانید دوربین‌های تحت شبکه منعطف‌تر بوده و می‌توان آن را در هر محدوده‌ای از شبکه گستراند. البته امروزه دوربین‌هایی عرضه شده است که دارای یک یا چند سنسور تصویر هستند و این سنسورها در کنار هم می‌توانند تصویری وسیع را برای شما رقم بزنند.

با استفاده از دوربین های ۳۶۰ درجه  نقاط کور در بخش‌های مختلف به حداقل می‌رسد. اگر در یک محیط خواهان نظارت کلی بر مجموعه خود هستید و تنها یک دوربین را می‌توانید نصب نمایید بهترین و ساده‌ترین گزینه پیشرو دوربین‌های چشم ماهی است. البته در این حالت دوربین باید روی سقف نصب شود و از بالا نظارت 360 درجه‌ای را بر محیط برایتان فراهم سازد.

نحوه عملکرد دوربین های ۳۶۰ درجه :

در ابتدا به این نکته دقت نمایید که بین دوربین های ۳۶۰ درجه و سایر دوربین‌های امنیتی همچون دوربین‌های دام، بالت تفاوت اساسی وجود دارد. و می‌تواند از نظر کاربرد و نوع برطرف کردن نیاز با دوربین‌های دیگر تفاوت داشته باشد.

دوربین‌های 360 درجه برای شما یک دید کلی را از منظر مقابل خود فراهم می‌آورند. و پوشش دید آن‌ها بسیار بالا است. این دوربین کل محدوده مقابل خود را تصویربرداری کرده و برای مکان‌هایی که وسعت بالایی دارند بسیار کارا و بهینه است. به‌طور مثال اگر این دوربین را در استادیوم، موزه، فروشگاه، خرده‌فروشی‌ها و راهروی مدارس نصب نمایید از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد.

ازآنجاکه دوربین‌های چشم ماهی جزو خانواده دوربین‌های تحت شبکه هستند، این امکان وجود دارد کهِ تصاویر این دوربین‌ها از بستر اینترنت انتقال یابد و مالکان دوربین در هر نقطه جهان به تصاویر دسترسی داشته باشند. مالکان با استفاده از دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند نظیر موبایل، تبلت، لپ تاپ و … می‌توانند تصاویر را مشاهده نمایند. البته در این دوربین‌ها مبانی امنیت شبکه رعایت شده است و انتقال تصویر در بستری امن صورت می‌پذیرد.

انتقال تصویر در بستر اینترنت به کاربران کمک می‌نماید تا از راه دور به اوضاع‌و احوال مایملک و کسب‌وکار خود مسلط باشند. در این دوربین‌ها کلیه پروتکل‌های ایمن برای امن سازی انتقال داده رعایت شده است. به‌طورکلی در بسیاری از امور کاربران بر این باورند که دوربین‌های 360 درجه مزایای عمده‌ای را به نسبت دوربین‌های دام و یا بولت دارد و می‌تواند در منطقه مثمر ثمرتر باشد.

این امر سبب آن شده است که صنایع و کسب و کارهای مختلف با هراندازه به سمت این دوربین‌ها بیایند و از آن‌ها استفاده نمایند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مزایای دوربین های ۳۶۰ درجه :

طراحی نوآورانه و خلاقانه دوربین های ۳۶۰ درجه موجب شده است
مورد پذیریش بسیاری از مردم قرار بگیرد و علاوه بر آن استفاده‌کنندگان
از مزایای آن بهره‌مند شوند. مزایای فراهم‌شده توسط این دسته از
دوربین‌ها طرح‌های امنیتی هر سازمان یا کسب‌وکار را به‌صورت چشم‌گیر افزایش می‌دهد.

اگر نگرش اقتصادی برای خرید دوربین‌های مداربسته دارید بدانید
با خرید دوربین‌های پانوراما، به تعداد کمتری دوربین نیاز خواهید داشت
و این امر سبب صرفه‌جویی در درازمدت شده و شما می‌توانید هزینه‌های
خود را متمرکز بر لوازم جانبی نظیر کابل برق، پوشش محافظ، براکت،
داکت و موارد دیگر نمایید. نکته مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است
که نصب، راه‌اندازی و تعمیر دوربین‌های 360 درجه به ‌مراتب ساده‌تر از دوربین‌های معمولی است.

دلیل عمده مقرون‌به‌صرفه بودن همان‌طور که گفته شد، پوشش
یک سطح وسیع تنها با یک دوربین است. این پوشش می‌تواند
از 180 درجه شروع‌شده و تا 360 درجه ادامه یابد و منطقه بزرگی
را مانند عقابی تیز بین زیر نظر گرفته و به کمک آن همواره صاحبان
مشاغل با تیزبینی و تیزهوشی کسب‌وکار و فرآیند کاری و مخاطرات را بررسی نمایند.

مصرف‌کنندگان همچنین می‌توانند انتظار داشته باشند که دوربین های 360 درجه
آنها قابلیت بالایی دارد. این دوربین‌ها تصاویر ویدیویی را با وضوح
‌بالا برای شما فراهم می‌کنند و در صورت وجود یک عملیات مشکوک،
صاحبان می‌توانند به‌راحتی این رویداد را بررسی کنند. این دوربین‌ها
به‌صورت دید در شب نیز عرضه ‌شده است و برای محیط‌های بیرونی کارایی بالایی دارد. اگر نیاز به نصب این دوربین‌ها در محیط بیرون دارید لازم است دوربین دید در شب پانوراما را خریداری نمایید.

نحوه نصب دوربین های ۳۶۰ درجه :

دوربین های ۳۶۰ درجه که برای مانیتورینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند به‌ گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که با وجود حجم کم، هنگام نصب کمترین تخریب را بر محیط خواهند داشت و به سهولت می‌توان در مکان‌های متفاوت آن را نصب نمود. این دوربین‌ها به‌راحتی با محیط خود همگون می‌شوند. اما نیاز است برای کارآمد تر شدن این دوربین‌ها و نصب بهینه آن به نکاتی توجه نمایید. در بخش زیر به تشریح برخی از نکات مهم می‌پردازیم که هنگام نصب باید رعایت شود.

اگر این دوربین‌ها را روی سقف نصب کنند برای آنکه تصاویر بهینه بماند و شکل کلی آن تغییر نکند لازم است که در مرکز سقف نصب گردد. هنگامی‌که مرکز سقف را پیدا می کنید و دوربین را نصب می نمایید کلیه بخش‌های تصویر برای شما کارا خواهد شد.

دوربین را نباید در گوشه‌ها و کنج نصب نمود، چرا که در صورت نصب
این دوربین‌ها در این مکان‌ها بخش‌هایی از تصویر از بین خواهد رفت
و دیوارها بخش‌هایی از منظره اخذشده توسط دوربین را مسدود می‌نمایند.

دوربین‌هایی که روی سقف نصب می‌گردند نباید کنار لامپ باشند.
لامپ سبب افت کیفیت تصویر می‌شود و شما دیگر نمی‌توانید انتظار تصویر باکیفیت را در این هنگام داشته باشید.

در مکان‌هایی که دریچه کولر، دریچه تهویه هوا و یا مسیر کابل‌های برق است
نباید دوربین‌های 360 درجه را نصب نمایید، این شرایط سبب ایجاد نویز روی تصویر می‌شود.

حتماً دوربین را با استفاده پیچ و رول‌پلاک نصب نمایید تا روی سقف مستحکم شده و بتواند تصویری خوب برایتان فراهم کند.

نتیجه گیری :

دوربین‌ های 360 درجه دارای قیمت متناسب می باشند چرا که شما با نصب یک دوربین
می‌توانید محدوده وسیعی را پوشش دهید این در حالی است که در گذشته
برای پوشش یک منطقه وسیع نیاز به نصب تعداد بیشتری دوربین داشتید.
این عامل سبب کاهش هزینه‌های خرید دوربین از یک سو و از سوی دیگر
عدم اشغال پهنای باند توسط دوربین‌های دیگر می‌شود. بسیاری از متخصصین
بر این باورند هزینه کردن دوربین‌ های 360 درجه یک سرمایه گذاری بلندمدت به‌
حساب می‌آید. همان‌طور که گفته شد سرمایه‌گذاری برای این دوربین‌ها بسیار
مقرون‌به‌صرفه از دوربین‌های معمولی است. علت اصلی مقرون‌به‌صرفه بودن
این دوربین‌ها پوشش دادن سطح وسیعی از منطقه و به تصویر کشاندن آن است.

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!