فنگ شویی چیدمان مبلمان

فنگ شویی چیدمان مبلمان


فنگ شویی چیدمان مبلمان

مبلمان را در موقعیت قدرت قرار دهید!

می‌خواهید بر اساس اصول فنگ شویی مبلمان را بچینید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟  قوانین فنگ شویی چیدمان مبل به شما در رابطه با انتخاب مبل مناسب و نحوه قرارگیری آن کمک خواهد کرد. یکی از اصلی‌ترین اصول فنگ شویی چیدمان مبل که باید رعایت شود عدم قرار دادن مبلمان در وسط اتاق است.

مبلمان باید مقابل بزرگترین دیوار خانه قرار گیرد؛ این مدل چیدن مبلمان به آن ثبات می‌بخشد و حس ایمنی بیشتری را زمان نشستن به افراد خانه منتقل می‌کند. بنابراین برای پیروی از این قانون کافی است کاناپه را  مقابل دیوار قرار داده و مبل تک و سایر صندلی‌ها را بر اساس آن بچینید؛ فقط دقت کنید که مبل به دیوار نچسبد.

طبق قانون رایج فنگ شویی مبلمان، نباید مبلمان را پشت به درب ورودی قرار دهید

چراکه حس آرامش افراد در خانه را کاهش می‌دهد. بهتر است مبلمان اصلی را همانند میز اداری یا قفسه‌ها مشرف به درب ورودی قرار دهید که به اصطلاح به آن موقعیت قدرت یا موقعیت فرمان می‌گویند. اگر مکانی برای قرار دادن مبلمان در نقطه ­ای مشرف به درب ورودی پیدا نکرده­ اید، می‌توانید از یک آینه کمک بگیرید. کافی است آینه را روبه ­روی دیوار مقابل، قرار داده تا تحت هر شرایطی متوجه ورود افراد به داخل خانه شوید.

پنجره‌ها نیز همانند درب ورودی موقعیت قدرت خانه محسوب شده و به نوعی محل رفت‌وآمد انرژی به شمار می‌روند بنابراین از قرار دادن مبلمان در مقابل پنجره خودداری کنید. اگر می‌خواهید انرژی همواره در خانه جریان داشته باشد مبلمان را روبه­ روی پنجره یا مقابل دیوار کناری پنجره قرار دهید.

مورد دیگری که در فنگ شویی چیدمان مبل باید مورد توجه قرار دهید، عدم تقابل مبلمان با نقطه کانونی خانه است. به‌طور مثال اگر شومینه، تلویزیون یا یک اثر هنری را نقطه کانونی خانه قرار داده‌اید فراموش نکنید که می‌بایست کاناپه را درست روبه­ روی آن‌ها قرار داده و سایر اجزای مبلمان را بر اساس آن بچینید.

با فنگ شویی چیدمان مبل، انرژی را در خانه به حرکت درآورید

طبق قوانین فنگ شویی، گوشه‌ها با عنوان نقاط سمی در خانه شناخته می‌شوند و به انرژی منفی در یک نقطه خاص اشاره دارند. همان‌طوری که می‌دانید مبلمان عناصر جدایی‌ناپذیر اتاق نشیمن هستند و زاویه‌دار چیدن آن‌ها در عدم آرامش و راحتی اتاق نشیمن تأثیرگذار است؛ بنابراین تا جایی که امکان دارد از ایجاد زاویه و گوشه در اتاق جلوگیری کنید. برای جلوگیری از جمع شدن هرگونه انرژی منفی در گوشه‌های اتاق از مبلمان گرد و شکل بهره ببرید. چنین مبلمانی کمک می‌کند تا اتاق بسیار شیک و زیبا به نظر برسد. می‌توانید از میز خاطرات، آباژور یا شلف­های تزئینی در جهت به جریان انداختن انرژی از گوشه‌ها به مرکز محیط استفاده کنید.

 اگرچه در خانه‌های امروزی استفاده از مبل اِل شکل به دلیل راحتی قرارگیری آن در فضاهای مختلف، بسیار مرسوم است اما اصول فنگ شویی، خیلی موافق استفاده از این مدل مبلمان در خانه نیست. با این حال اگر هنوز هم تمایل دارید که از این مبلمان در دکوراسیون خانه استفاده کنید بهتر است پشت آن و قسمت زاویه‌دار دیوار را با یک گل طبیعی بپوشانید این کار می‌تواند در به جریان انداختن انرژی، به شما کمک کند.

فنگ شویی مبلمان و نقش آن در باز شدن راه‌ها

اصول فنگ شویی در هماهنگی فضایی نهفته است؛ زمانی که همه‌چیز در درون خود یک هدف داشته باشند و به راحتی با سایر اشیای موجود هماهنگ شوند، این هماهنگی را در محیط نیز ایجاد می‌کنند. بنابراین اولین قدم برای چیدمان مبلمان بر اساس اصول فنگ شویی حذف وسایل غیرضروری از محیط است.
فضای درهم‌ ریخته و شلوغ به‌طور خودکار می‌تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد؛ همچنین جریان انرژی را در فضا مختل می‌سازد.

برای به جریان افتادن انرژی در خانه باید مسیری بدون مانع را ایجاد کنید.

زمان قرار دادن مبلمان اطمینان یابید که مسیرهای منتهی به درگاه‌ها با مبلمان مسدود نشوند و همچنین فاصله مناسبی برای رفت‌وآمد وجود داشته باشد.
اصلی‌ترین موردی که در چیدمان مبلمان همواره مورد تذکر قرار می‌گیرد عدم چسباندن مبلمان به دیوار است. بهتر است بین دیوار و مبلمان هر چند سانتی‌متر که می‌شود فاصله ایجاد کنید.

همان‌ طوری که می‌دانید اصول فنگ شویی بر Chi یا همان جریان انرژی و حرکت مداوم آن در داخل و خارج از فضای خانه‌ای که در آن ساکن هستیم تأکید دارد.
یک اتاق نشیمن شلوغ یا نامرتب می‌تواند جریان انرژی را در فضای خانه مهار کند.
بنابراین برای به جریان انداختن انرژی در محیط خانه بهتر است هرچیز اضافه‌ای را که در اتاق نشیمن وجود دارد از آنجا خارج کنید؛ این می‌تواند مبلمان اضافی، قفسه یا حتی تزئینات دیواری را شامل شود.

این موارد را به اتاق دیگری در خانه خود منتقل کنید یا آن‌ها را به شخص دیگری هدیه دهید. اطمینان یابید که به راحتی می‌توانید در اتاق حرکت کرده و به وسایل موردنیاز خود دسترسی یابید؛ بدون اینکه به چیزی برخورد کنید.

از دیگر اصولی که در فنگ شویی مبلمان  به آن اشاره شده است، متناسب بودن اندازه مبلمان با توجه به فضای خانه است.

مطمئناً استفاده از مبلمان بزرگ در خانه‌ای با اتاق نشیمن کوچک زیبا به نظر نمی‌رسد و همین‌طور استفاده از مبلمان کوچک در فضاهای بزرگ چندان خوشایند نیست. استفاده از مبلمان کوچک در خانه‌هایی با اتاق نشیمن بزرگ، فضا را خالی و بی‌روح نشان می‌دهد و در مقابل استفاده از مبلمان بزرگ در نشیمن کوچک فضا را شلوغ و نامرتب نشان خواهد داد علاوه ­براین ممکن است مسیر درگاه‌های ورودی را مسدود کند.

جذب عشق در خانه با فنگ شویی چیدمان مبل 

همان‌ طوری که مبلمان را دایره‌ای یا U شکل مرتب می‌کنید باید به برقراری ارتباط دوستانه بین افراد خانه نیز توجه کنید با این امر به Chi یا همان انرژی اجازه می‌دهید که به‌طور یکنواخت در خانه حرکت کند. بهتر است دو صندلی را مستقیماً روبه ­روی هم قرار ندهید چراکه به‌طور معمول به بحث و مشاجره منجر می‌شود.

بر اساس اصول فنگ شویی مبلمان، دو کاناپه نیز نباید مقابل هم قرار گیرند چراکه قرار گرفتن دو کاناپه درست روبه ­روی هم فضایی تهاجمی و ناخوشایند را در خانه ایجاد می‌کند. بدون شک افراد خانه از اینکه زمان گفتگو مقابل هم قرار گیرند.  راضی نخواهند بود بنابراین اگر قصد دارید که روابط عاطفی و خانوادگی را در خانه بهبود بخشید کاناپه‌ها را کنار هم قرار دهید نه مقابل هم.

یک اتاق نشیمن باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند همه خانواده را در کنار هم قرار دهد بنابراین مهم است که یک یا دو صندلی تک در کنار مبلمان قرار گیرد تا فضای نشیمن را کامل کند.

رنگ مبل در فنگ شویی و جذب ثروت!

رنگ‌ها نقش مهمی را در آگاهی و شناخت از خود ایفا می‌کنند و تأثیر زیادی در روحیات ما دارند.
زمانی که صحبت از فنگ شویی مبلمان به میان می‌آید انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان بسیار اهمیت می‌یابد. با رنگ مبل در فنگ شویی می‌توانید تعادل و جریان انرژی را به خانه دعوت کنید. در فنگ شویی رنگ مبلمان ممکن است بخواهید با پالت ظریفی از طوسی روشن، آبی آسمانی یا زرد کم‌ رنگ شروع کنید اما قبل از هر چیز باید بدانید که هرکدام از این رنگ‌ها معرف کدام یک از عناصر پنجگانه فنگ شویی یعنی آب، آتش، زمین، فلز و
چوب هستند

 با استفاده از نقشه انرژی خانه می‌توانید رنگ مناسب را برای مناطق خاص انتخاب کنید.

خاکی، بژ، زرد کم‌رنگ از رنگ‌های عنصر زمین هستند؛ آبی و مشکی رنگ‌های عنصر آب؛ قهوه‌ای و سبز، رنگ عنصر چوب؛ خاکستری و سفید، رنگ عنصر فلز؛

قرمز، زرد، نارنجی، زرد پررنگ، بنفش و صورتی از رنگ‌های عنصر آتش هستند که به‌عنوان انرژی حمایتگر می‌توانند مورداستفاده قرار گیرند.

رنگ قرمز حس قدرت را به ما انتقال می‌دهد بنابراین می‌تواند در جذب ثروت به ما کمک کند. از دیگر رنگ‌های کلیدی برای جذب ثروت و فراوانی می‌توان به سبز و بنفش اشاره کرد.

بر اساس اصول فنگ شویی رنگ مبلمان بهتر است از بنفش پررنگ برای مبلمان و وسایل بزرگ استفاده نشود، طیف رنگ‌های روشن بنفش مثل یاسی برای مبلمان مناسب‌تر است.

زرد و طلایی نیز که در فنگ شویی به پول و ثروت نسبت داده شدند برای رنگ مبل مناسب هستند اما این بدان معنی نیست که تمامی مبلمان را به رنگ زرد انتخاب کنید بلکه استفاده هوشمندانه از این رنگ در مبلمان می‌تواند به زیباتر شدن خانه و همین‌طور جذب ثروت به خانه مؤثر باشد به‌طور مثال می‌توانید دو مبل تک را زرد رنگ انتخاب کنید.

دکوراسیون سنتی خانه

مشخصات مبل کلاسیک خوب چیست ؟

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

دکوراسیون اتاق مطالعه

تعمیرات مبل

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!