مجوز بازسازی ویلا

مجوز بازسازی ویلا


اخذ مجوز بازسازی ویلا

بازسازی ویلا در برخی از مواقع و با توجه به نوع آن نیاز به مجوز خواهد داشت. برخی از اقدامات نیز نیاز به مجوز ندارند، بد نیست در اینجا به هر یک از این دو گروه بپردازیم و شما با آنها آشنا شوید.

در صورتی که مالک ویلا هستید و قصد اعمال تغییراتی در ویلای خود را دارید، بهتر است این مطلب را پیش از هر کاری بخوانید، سپس کار را به یک مجری و یا یک مهندس معماری بسپارید. زیرا او با تجربه و دانشی که دارد می تواند به شما اطلاعات بیشتری در این زمینه دهد و به دلیل اینکه به چند و چون کار به خوبی آشنایی دارد، کار را به دست گرفته و تمامی مراحل آن را دنبال می کند.

بهسازی، نوسازی یا بازسازی ویلا

ویلا یکی از سازه های بسیار مهم می باشد که اعمال تغییراتی در آن گاهی بسیار اهمیت دارد. بهسازی، نوسازی و بازسازی ویلا سه عبارت مشابه هستند که شامل اقدامات و تغییراتی در ویلا می باشد. شباهت آنها به یکدیگر بسیار زیاد است اما اهداف آنها متفاوت می باشد.

شما می توانید ویلای خود را بهسازی کنید تا ایمنی آن را افزایش دهید، بازسازی کنید تا قسمت های تخریب شده را اصلاح کنید و بازسازی ویلا اقدامی است که می تواند ویلای شما را متحول کند. برخی از این اقدامات از بهسازی، نوسازی و یا بازسازی ویلا، نیاز به مجوز دارد و شما پیش از انجام هر یک از این کارها باید مجوز بازسازی ویلا دریافت کنید.

دقت کنید که این کار با مصالح مرغوب و با بهترین کیفیت صورت گیرد تا هر 20 سال به جای هر 10 سال انجام شود.

چه اقداماتی در بازسازی ویلا نیاز به مجوز خواهند داشت؟

برخی از اقدامات از قبیل دیوارکشی، افزودن پله، حذف پارکینگ، تخریب دیوارها و همچنین افزایش تعداد طبقات ویلا نیاز به مجوز بازسازی ویلا خواهد داشت. این اقدامات، اقداماتی هستند که باید توسط مهندس ناظر و مجری بررسی شوند. به ویژه اگر این قسمت ها، قسمت های نگهدارنده ساخت باشند، تخریب آنها توسط افراد ناشی می تواند موجب تخریب و فرو ریختن دیگر قسمتهای ویلا شود.

همچنین برای هر گونه اقدامی که بر روی ظاهر شهر تاثیر می گذارد، باید مجوز داشته باشید. در صورتی که این کارها را بدون مجوز انجام دهید شهرداری متعاقبا با شما برخورد خواهد کرد. چرا که اقدام شما غیرقانونی بوده و ممکن است هزینه شما از دست برود.

چه اقداماتی در بازسازی ویلا نیاز به مجوز نخواهند داشت؟

هر یک از اقداماتی که شامل موارد بالا نمی شود نیاز به مجوز نخواهند داشت. از جمله این اقدامات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر سرامیک کف
  •  تغییر موزاییک و یا نصب آن
  •  باغچه بندی
  •  آسفالت
  •  تعویض قیردونی
  •  سفیدکاری
  •  رنگ آمیزی ساختمان
  •  ساخت استخر و یا حوض
  •  ساخت و یا تعمیر سرویس بهداشتی
  •  نماسازی
  •  لوله کشی
  • تعویض درب و پنجره
  •  تغییرات زیرساخت داخلی فاضلاب
  •  تخلیه چاه فاضلاب

هر یک از این اقدامات، اقداماتی ساده هستند که نیاز به دریافت مجوز بازسازی ویلا ندارند. پیرو بخشنامه های جدید برای این کارها نیازی به اخذ مجوز ندارید و مالکین می توانند با استخدام مهندس و یا مجری این اقدامات را با خیال آسوده از سر گیرند.

برای دریافت مجوز بازسازی ویلا باید به کجا مراجعه کرد؟

برای دریافت مجوز باید به شهرداری مراجعه کنید و هر یک از مدارک درخواستی را به آنها ارائه کنید تا مجوز برای انجام تعمیرات صادر شود.

برخی از فرم ها باید توسط کارشناس تکمیل و تایید شود. در صورتی که ویلای شما در منطقه بافت قدیمی و فرسوده واقع شده باشد، شما نیاز به مجوز میراث فرهنگی نیز خواهید داشت.

پیش از بازسازی ویلا باید به چه اقداماتی توجه کرد؟

پیش از بازسازی ویلا شما باید نسبت به انتخاب یک مجری طرح مناسب اقدام کنید. در حال حاضر شرکت های بسیاری در شهرهای مختلف تاسیس شده اند که اقدامات ساختمانی را دنبال می کنند. این شرکت ها برای بازسازی ویلای شما قراردادی با شما منعقد می کنند که بر اساس طراحی، مدلسازی و برآورد هزینه ای که برای بازسازی ویلا صورت می گیرد، شرکت با شما قراردادی می بندد که بر اساس برخی مقررات و قوانین اقدامات لازم را برای ویلای شما انجام دهد.

پیش از امضای این قرارداد بهتر است آن را به طور کامل و دقیق مطالعه کنید و با اطمینان آن را امضا کنید.

بازسازی ویلا و بازسازی منزل خود را با خیال آسوده به رایکا هوم بسپارید. برای این کار می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند، دستگیره دیجیتال، کلید و پریز لمسی، تجهیزات هتلی، اکسس کنترل تردد، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و… می باشد. این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ، میلره، فیلیپس، ای لاک، کاداس، یوکا، فیلتا، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است، فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است. کافی است با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!