قفل های دیجیتال انواعی از قفل ها هستند که الکترونیکی یا باتری دارند و برای استفاده از آنها نیازی به کلیدهای فیزیکی نیست. امروزه از قفل های دیجیتالی و هوشمند بعنوان جایگزین مناسبی برای قفلهای مکانیکی استفاده می شود. با پیشرفتهای تکنولوژیکی سالهای اخیر شاهد افزایش امنیت با کمک قفل های دیجیتالی هستیم.

در این مقاله قصد داریم به نقش قفل دیجیتال در امنیت اشاره کنیم. اگر علاقمند هستید در این خصوص مطالب مفیدی بیاموزید با فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده انواع قفل و دستگیره هوشمند، تجهیزات هتلی، اکسس های کنترل تردد و سایر تجهیزات امنیتی ساختمان همراه باشید .

اهمیت و نقش قفل دیجیتال در امنیت چیست؟

استفاده از انواع قفل اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود افراد ناشناس و دزد به خانه است. استفاده از انواع دزدگیر و یا سگ نگهبان هم اقداماتی مشابه هستند که مانع ورود افراد غریبه به ساختمان شما می شوند. اما این احتمال وجود دارد که فرد ناشناس در صورت شنیدن یکی از آن ها توجهی نکند و به کار خود در زمینه سرقت ادامه دهد.

با یک قفل هوشمند مطمئن و خوش ساخت، نه تنها بعید است که فردی کلید یدکی را در دست بگیرد، بلکه تکنیکهای استاندارد انتخاب قفل هم با شکست مواجه میشوند و دسترسی الکترونیکی از راه هک کردن تقریباً با احراز هویت دو مرحله ‌ای غیرممکن به نظر می رسد. اما اینجا این سوال مطرح می شود که آیا قفل های دیجیتال از سرقت جلوگیری می کنند؟

پیشگیری از سرقت ممکن است کلمه ای قوی باشد، اما قفلها حتما احتمال سرقت را کاهش میدهند. اکثر سارقان نمیخواهند برای مدت زمان طولانی دزدی کنند چرا که در سرقت بحث زمان اهمیت زیادی دارد. آنها میخواهند وارد شده و در اسرع وقت ارزشمندترین اشیاء را برداشته و از منزل، مغازه و یا شرکت خارج شوند. هر چه این زمان طولانی تر شود آنها بیشتر احتمال دارد شواهدی را از خود به جای بگذارند و یا دستگیر شوند.

اغلب سارقان در باز کردن قفل های سنتی و مکانیکی قدیمی مهارت دارند و در زمان کوتاهی می توانند آنها را باز کنند. اما قفل های هوشمند از ویژگی هایی برخوردارند که امکان ندارد سارقی بتواند بدون آگاهی از رمز و یا با روشهای دیگری اعم از اثر انگشت ، چهره و … اقدام به باز کردن قفل نماید . در ادامه بیشتر با نقش قفل دیجیتال در امنیت آشنا می شویم.

برای مشاهده انواع قفل های دیجیتال فروشگاه رایکا هوم کلیک کنید. 

نقش قفل دیجیتال در امنیت تفاوت قفل سنتی و دیجیتال

مزایای قفل هوشمند

قفل های دیجیتال و هوشمند دارای مزایای فراوانی هستند که آنها را برای زندگی امروز و آینده آماده می کنند. دیگر زمان استفاده از قفل های سنتی و مکانیکی به سر رسیده و زمان استفاده از تکنولوژی در جای جای زندگی است. در اینجا با برخی مزایای بارز قفل هوشمند و نقش قفل دیجیتال در امنیت منزل و محل کار خود آشنا می شویم :

تامین امنیت پیشرفته

قفل های دیجیتال چندین لایه از ویژگیهای امنیتی را ارائه میکنند که از قابلیتهای قفل های سنتی بیشتر است. برخلاف قفلهای مکانیکی که تنها عمل قفل کردن را انجام می دهند قفلهای هوشمند و دیجیتالی انتقال و ذخیره کردن داده های رمزگذاری شده را هم انجام می دهند.

عدم نیاز به حمل کلید فیزیکی

قفلهای دیجیتال بسادگی با ضربه زدن به رمز عبور و یا اسکن اثر انگشت امکان دسترسی سریع را به شما میدهند. شما بدون نیاز به حمل کلید و دسته کلید و نگرانی از جا گذاشتن آنها می توانید به منزل یا محل کار بروید. همین طور کاربران دیگری که شما اجازه دسترسی به آنها می دهید می توانند با دسترسی وای فای قفل درب را باز کرده و وارد منزل یا محل کار شما شوند.

گزارش ورود و خروج افراد از ساختمان

گزارش دقیق زمان ورود و خروج اشخاص از منزل یا محل کار را میتوان تنها با تلفن هوشمند بدست آورد در حالی که این کار برای قفلهای کلیددار قدیمی کاملا دور از ذهن است. این گزارش های دقیق می تواند در مواقع لزوم برای ارائه به دادگاه و یا سایر محاکم قابل استناد باشد .

نصب و استفاده آسان

حتی اگر شما اهل فناوری نباشید باز هم نصب قفل های الکترونیکی بسیار راحت و آسان است. این قفل ها نیاز به سیم کشی مجزا و یا استفاده از امکانات خاصی ندارند و حتی برای منازل قدیمی هم قابل استفاده هستند.

نقش قفل دیجیتال در امنیت خرید قفل هوشمند با تخفیف استثنایی

عدم نیاز به تعویض قفل در وقت جابجایی یا گم شدن کلید

در گذشته اگر در خانه یا محل کار خود نقض امنیتی داشتید و یا به تازگی به منزلی نقل مکان می کردید برای امنیت بیشتر باید قفل ها را تغییر می دادید. با سیستم قفل دیجیتال، تنها کاری که شما باید انجام دهید اینست که کد را بازنشانی نمایید. تنها با لمس یک صفحه کلید، میتوانید امنیت را به خانه خود برگردانید.

سفارشی سازی کد

اگر نظافتچی خانه، مسئول نگهداری از سگ، پرستار بچه و … لازم است که در مواقعی که شما در منزل حضور ندارید به خانه شما مراجعه نمایند حتما نیاز به قفل دیجیتال دارید. یک سیستم قفل دیجیتال به شما امکان میدهد یک کد سفارشی برای استفاده از این افراد برنامه‌ریزی کنید.

سفارشی سازی کد یکی از مهمترین نقش قفل دیجیتال در امنیت است. حتی میتوانید کدی را مشخص نمایید تا تنها در مواقعی که انتظار میرود آن فرد در خانه شما باشد، اجازه دسترسی به او را بدهد. اگر در هر زمانی رابطه کاری شما با آنها به پایان رسید، بسادگی میتوانید کد را حذف نمایید تا از نقض امنیت پیشگیری کنید.

قابلیت خود قفل شدن

اگر از افرادی هستید که دائما شک می کنید که آیا دربها را قفل کرده اید یا نه این گزینه مختص شماست. آیا تا بحال شده خانه خود را ترک کنید و بعدا متوجه شوید که فراموش کرده اید درب ورودی را قفل کنید؟ با سیستم قفل دیجیتال، این مشکل شما به راحتی حل می شود زیرا می‌توانید دربهای خود را طوری برنامه ‌ریزی نمایید که در یک بازه زمانی مشخص از بسته شدن بطور خودکار قفل شوند.

ادغام با گوشیهای هوشمند

برای راحتی بیشتر، میتوانید سیستم قفل دیجیتال خانه یا محل کار خود را با گوشی هوشمندتان یکپارچه کنید. فرقی نمی‌کند چقدر از خانه یا محل کار خود دور باشید چند کیلومتر دورتر یا آن طرف دنیا شما می‌توانید از طریق یک برنامه کاربردی دربهای خود را در صورت نیاز قفل کرده یا باز کنید.

نقش قفل دیجیتال در امنیت خرید قفل هوشمند هزینه ارسال رایگان

قفل های هوشمند چقدر امن هستند؟

قفلهای هوشمند به اندازه قفل های سنتی و حتی بیش از آنها ایمن هستند. ما برای قرنها به قفلهای سنتی اعتماد کرده ایم و خانه ها ، مغازه ها و ساختمان های خود را با آنها ایمن کرده ایم. با این حال، اکثر قفل‌های سنتی در برابر شکستن و سرقت آسیب پذیر هستند و از سویی گم کردن کلید هم می تواند از امنیت قفل ما کم کند .

در حالیکه با توجه به مطالبی که در بالا به آن اشاره شد به نقش قفل دیجیتال در امنیت خانه و محل کار پی بردیم. باز کردن قفل های هوشمند توسط سارق به مراتب سخت تر از قفل های سنتی است. صفحه کلید قفل دیجیتال و هوشمند بعنوان یک سیستم پشتیبان داخلی عمل میکند و اگر سارق سعی کند تا کدهای شانسی وارد کند پس از چند بار تلاش صفحه قفل می شود.

کلام آخر

در این مقاله به موضوع نقش قفل دیجیتال در امنیت ساختمانها پرداختیم. همچنین به مزیت های قفل هوشمند نسبت به قفل های سنتی پرداختیم. اگر قصد تجهیز و هوشمند سازی منزل یا محل کار خود را از نظر تجهیزات امنیتی دارید می توانید با فروشگاه رایکا هوم تماس بگیرید. کارشناسان رایکا هوم شما را در انتخاب درست محصول یاری خواهند کرد.

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .