قفل الکترونیکی کمد فروشگاه رایکا هوم

قفل الکترونیکی کمد فروشگاه رایکا هوم


قفل الکترونیکی کمدی اغلب در باشگاه ها ، استخرها ، مراکز اداری ، تجاری و … مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر امنیت بیشتر ظاهر زیبایی به کمدها می دهد. سهولت استفاده و امنیت بیشتر از مزایای مهم قفل الکترونیکی کمدی می باشد. همانطور که می دانید در باشگاهها و استخرها کمدهای متعددی برای قرار دادن لوازم شخصی افراد وجود دارد.

در گذشته قفل های معمولی برای حفظ امنیت اشیاء درون کمدها استفاده می شد که به راحتی قابل دستبرد بود. همچنین مفقود شدن کلیدها تا مدتی می توانست استفاده از کمدها را غیرممکن کند. اما اکنون با استفاده از قفل الکترونیکی کمدی می توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد. فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده انواع قفل و دستگیره هوشمند ، قفل الکترونیکی کمدی و استخری ، تجهیزات هتلی و … شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

قفل الکترونیکی کمدی چیست؟

قفل الکترونیکی کمد بدون نیاز به کلید فیزیکی و تنها با اعمال رمز عبور یا کشیدن کارت، اجازه دسترسی به محتویات درون کمد را می دهند. کلیه فرآیند کار بصورت دیجیتال انجام می‌ شود و به کاربر اطمینان می دهد که فقط او می تواند درب کمد را باز کند. علاوه بر این یک سیستم قفل کنترل دسترسی الکترونیکی وجود دارد که با شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) کار می‌ کند و نصب و استفاده از آن آسان است. این نوع قفل الکترونیکی کمدی با دیگر سیستم‌ های کنترل دسترسی متفاوت است و برای کلیه محیط‌ های تجاری نیز مناسب است. کاربر با استفاده از یک مچ‌ بند یا تگ رمز گذاری شده می‌تواند درب کمد را باز کند. عملکرد این سیستم نظیر فناوری بارکد است.

مقاله پیشنهادی : بهترین برند قفل هوشمند چیست؟

قفل الکترونیکی کمد انواع قفل باشگاهی

تفاوت قفل های مکانیکی با قفل های الکترونیکی

  • قفل‌ های مکانیکی جهت نصب ، هزینه تعمیر یا تعویض ، طراحی و عملکرد غیر قابل اعتماد ، وقت تلف کن و پر هزینه اند.
  • قفل‌ های سنتی وقتی با دقت بسته نشوند ، وسائل و لوازم درون کمد را در معرض خطر سرقت قرار می‌ دهند.
  • کلیدهای فلزی اغلب شکسته ، ربوده و یا گم می شوند و به راحتی می توان از آنها کپی کرد . این موضوع امنیت این قفل و کلیدها را زیر سوال می برد .
  • فضاهای تجاری جهت تعمیر و ساخت قفل و کلیدهای جدید، هزینه و وقت زیادی را متحمل می شوند و بخوبی نمی‌ توانند خواسته‌ های مشتریان را پاسخگو باشند.
  • کاربران استفاده از قفل‌ های مکانیکی را خوشایند نمی دانند چرا که پتانسیل عملکرد و طراحی آنها موجب محدودیت کار با این قفل‌ ها می‌ شود.
  • قفل‌ های مکانیکی ظاهر معمولی و ساده دارند در حالیکه قفلهای الکترونیکی موجب لوکس شدن فضای شما می شوند .

انواع قفل کمد در باشگاهها

کمد لوازم و لباسها از لوازم ضروری جهت باشگاهها ، استخرها و رختکن مجموعه های ورزشی محسوب می شود . قفل کمد رختکن به دو نوع تقسیم می شود :

قفل‌‌های سنتی برای کمدهای رختکن

در گذشته در باشگاه ها برای کمدهای رختکن ، از قفلهای سنتی استفاده میشد. براساس قوانین باشگاهی ورزشکاران برای حفظ امنیت لوازم و وسایل خود در کمد موظف به خرید مغزی قفل برای کمد خودشان بودند . روش دیگر این بود که هر ورزشکار پس از اتمام کار خود و هنگام خروج از رختکن کلید کمد را به مسئول مربوطه تحویل می داد و روز بعد کلید کمد دیگری به او داده می شد. این روند ادامه داشت ولی ایرادات زیادی هم در کار به وجود می آمد. استفاده از قفل های سنتی نه تنها برای ورزشکاران و مسئولان باشگاه هزینه و زحمت داشت بلکه امنیت پایینی هم داشت. شکستن این قفلها و سرقت لوازم درون کمدها کار چندان دشواری نبود و این برای باشگاه یک عیب بزرگ محسوب می شد.

قفل‌‌های الکترونیکی برای کمدهای رختکن

بدلیل مشکلاتی که در بالا به آن اشاره شد نوع جدیدی از قفل ها وارد بازار شد که به قفل های الکترونیکی شهرت داشت. قفل الکترونیکی نقص های قفل سنتی را نداشت و امنیت آن به مراتب از قفل های سنتی بیشتر بود. قفل های الکترونیکی باشگاهی به دو نوع آنلاین و آفلاین تقسیم می شود که در اینجا به توضیح آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید : آموزش نصب دستگیره دیجیتال 

قفل الکترونیکی کمد قفل باشگاهی مچ بند

انواع قفل الکترونیکی کمد

قفل الکترونیکی کمد به دو نوع آفلاین و آنلاین تقسیم می شود :

قفل آفلاین

قفل های آفلاین با قفل‌‌ های سنتی فاصله‌‌‌ زیادی دارند. این..نوع قفل‌ ها از هیچ نرم‌افزاری دستور نمی‌ گیرند بلکه بصورت مستقل کار می کنند . در واقع سیستم آن ها فقط بصورت سخت‌افزاری عمل می کند. قفل الکترونیکی آفلاین که بر روی کمد نصب می شود با استفاده از کارت RFID و یا مچ بند هوشمند باز می‎ شود.

البته مچ بند برای باز کردن قفل‌‌های آفلاین بیشتر کاربرد دارد. قفل های آفلاین کوچک و زیبا هستند و روی درب کمدها نصب می شوند. در این نوع قفل ورزشکاران بدون اینکه به نرم افزار و یا دستگاه دیگری مرتبط باشند، می توانند بطور مستقیم قفل کمد را باز نمایند .

وقتی ورزشکار وارد باشگاه شد مسئول مربوطه یک مچ بند یا کارت RFID به او می دهد که برای باز کردن یکی از کمدها می باشد. ورزشکار با نزدیک کردن مچ بند یا کارت به قفل الکترونیکی آن را باز می کند و می تواند از فضای کمد برای گذاشتن لوازم خود استفاده کند. این قفل های الکترونیکی آفلاین با باتری کار میکنند و نیازی به برق ندارند. پس اگر برق در باشگاه قطع شود همچنان می توان از قفل ها استفاده کرد. حال به توضیح باز کردن قفل کمد آفلاین به هر دو روش می پردازیم :

باز کردن قفل کمد آفلاین با استفاده از مچ بند

مچ بندهای الکترونیکی از جنس سیلیکون هستند که به آنها مچ بند باشگاهی ، مچ بند استخری یا لاکر هم می گویند . داخل مچ بند یک آنتن FRID قرار دارد که فرآیند باز شدن قفل با آن انجام می شود. آنتن مچ بند از طریق ارسال امواج مغناطیسی عمل می نماید . از این مچ بندها برای قسمت های مختلف باشگاه از جمله سونا ، استخر  و بوفه استفاده می ‎شود . اما بیشترین کاربرد این مچ بند ها در رختکن هاست.

امنیت قفل آفلاین با روش مچ بند نسبت به قفلهای سنتی بسیار بالاتر است و باشگاه را در حفظ و نگهداری لوازم شخصی ورزشکاران کمک می کند. تا وقتی که ورزشکار مچ بندش را در مقابل قفل کمد نگیرد ، درب کمد باز نمی‌ شود. در صورت گم شدن مچ بند، ورزشکار برای باز کردن درب کمد خود می تواند از مسئول مربوطه کمک بخواهد. مچ بندهای سیلیکونی قفل کمد به سه دسته تقسیم می شوند :

  • فنری: این مچ بند شبیه به دستبند و از پلاستیک نرم ساخته شده که حالتی ارتجاعی دارد .
  • سیلیکونی: این نوع مچ بند نرم و راحت است تا دست ورزشکار را اذیت نکند .
  • ساعتی: این نوع مچ بند ظاهری شبیه به ساعت دارد و روی مچ قفل می شود.

 باز کردن قفل کمد آفلاین با استفاده از کارت هوشمند

یکی دیگر از روش‌‌ های باز کردن قفل آفلاین با استفاده از کارت هوشمند است. بطور کلی کارتهای هوشمند با تگ های RFID، بدون تماس با قفل الکترونیکی عمل میکنند. کارت FRID دو نوع است: کارتهای مایفر و کارتهای RO. به کارتهای مایفر «کارت با فرکانس 13.56 مگا هرتز» و به کارتهای RO،«کارت با فرکانس 125 کیلو هرتز» گفته میشود.
در موقع باز کردن قفل آفلاین با کارت FRID ورزشکار باید کارت را در مقابل قفل بگیرد تا درب کمد باز شود . این کارت با امواج رادیویی کار می‎ کند. کار کردن با آن مانند روش مچ بند، راحت و آسان است.

مطالعه بیشتر : قابلیت های امنیت قفل دیجیتال چگونه است؟

قفل الکترونیکی کمد قفل باشگاهی آفلاین

قفل الکترونیکی کمد آنلاین

یکی دیگر از انواع قفل الکترونیکی ، قفل آنلاین است که نسبت به قفل‌ های آفلاین ، مزایای بیشتری دارد. قفل الکترونیکی کمد در سالنها، مجتمع ها و باشگاههای ورزشی ، باشگاههای بدن سازی ، استخرها و رختکن پرسنل ، کلینیک های کاشت مو و … کاربردهای زیادی دارد. این قفلها که در مدلها و طرح های مختلفی عرضه میشود ظاهری زیبا به مجموعه های ورزشی و کلینیک ها می دهد .

مزایای قفل الکترونیکی کمد

  • اگر ولتاژ باتری قفل الکترونیکی کمد کم شود سیستم هشدار به شما اطلاع می دهد تا نسبت به تعویض باتری اقدام کنید .
  • از 3 باتری قلمی برای منبع تغذیه قفل کمد الکترونیکی استفاده میشود.
  • رنگهای استفاده شده جهت پوشش قفل کمد الکترونیکی ضد حرارت و ضد رطوبت هستند .
  • قفلهای کمد الکترونیکی از دو سیستم آنلاین و آفلاین جهت کنترل رفت و آمد و حضور و غیاب برخوردار هستند. در حالت آنلاین نمایش وضعیت هرکدام از قفلها به صورت آنلاین بر روی نمایشگر امکانپذیر است.
  • با استفاده از قفل الکترونیکی امکان نمایش کمدهای پر و خالی وجود دارد.
  • میتوان برای کاربران قفل الکترونیکی کمد سطح دسترسی متفاوت تعریف نمود و تعداد جلساتی را که هر فرد میتواند از امکانات باشگاه استفاده کند کنترل نمود.
  • برای کار با قفل الکترونیکی کمد میتوان از دست بند یا کارت استفاده کرد.

خرید قفل الکترونیکی کمد

قفل‌ الکترونیکی کمدی علاوه بر کلیدهای مخصوص ، دارای کلید مادر یا شاه‌ کلید هم هست تا بتواند کلیه قفلها را باز کند. شاه کلید اغلب در دست صاحب اصلی یا والدین است تا در صورت مفقود شدن کلیدها بتوان دربها را باز کرد . مزیت مهم قفل‌ های الکترونیکی کمدی عکس‌ العمل سریع آنها و عدم خراب شدن آنهاست.
قفل‌ الکترونیکی کمدی مقاومت حرارتی بالایی دارد و در شرایط جغرافیایی مختلف آسیبی نمی بیند. همچنین مچ بندهای الکترونیکی می‌ توانند رطوبت بین 20 تا 70 درصد را تحمل کنند. چنانچه قصد خرید قفل الکترونیکی کمد برای باشگاه ، استخر ، مجتمع های ورزشی و یا ادارات و شرکتها را دارید می توانید با فروشگاه رایکا هوم تماس بگیرید.

قفل الکترونیکی کمد مزایای قفل باشگاهی

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!