جذابیت های دکوراسیون روستیک را بهتر بشناسیم

جذابیت های دکوراسیون روستیک را بهتر بشناسیم


جذابیت های دکوراسیون روستیک را بهتر بشناسیم

یکی از جذاب ترین و ویژه ترین سبک های دکوراسیون داخلی منازل دکوراسیون روستیک است که از آن می توان به عنوان سبکی خاص و در عین حال پر طرفدار یاد کرد. برای پیاده سازی این سبک خاص از دکوراسیون داخلی می بایست از طراحان دکوراسیون متخصصی کمک بگیرید، چرا که پیاده سازی دکوراسیون روستیک را باید بر اساس اصول و قوانینی که دارد انجام دهید. به طور کلی دکوراسیون روستیک دکوراسیونی است که در آن از اِلمان های طبیعی و بر گرفته از اماکن روستایی استفاده می شود.

در پیاده سازی سبک روستیک برای طراحی دکوراسیون، طراحان با توجه به عناصر موجود در طبیعت نوع، رنگ، جنس و … وسیله های مورد استفاده در دکوراسیون خانه را انتخاب می کنند و می کوشند به زیبا ترین نحو ممکن از عنصر های طبیعی بهره مند شوند. جالب است بدانید زندگی در خانه هایی که دکوراسیون آن ها به سبک روستیک است و با الهام از اِلمان های طبیعی چیده شده است از نظر روانشناسی بسیار مطلوب و دل انگیز می باشد، به گونه ای که ساکنان چنین خانه هایی همواره دارای آرامش مطلوبی هستند که برگرفته از نوع چیدمان منزل به سبک دکوراسیون روستیک است.

گفتنیست از دکوراسیون روستیک بیشتر برای طراحی دکور و چیدمان ویلا ها و کلبه های جنگلی استفاده می شود، با این حال این سبک از دکوراسیون انتخاب بسیار خوبی برای خانه ها و آپارتمان های شهری است، چرا که پس از یک روز کاری پر مشغله استراحت در خانه ای با دکوراسیون روستیک آرامش چشمگیر و بسیار مطلوبی را القا می کند.

از مثالهای دکوراسیون روستیک می توان به میز روستیک نیز اشاره کرد.

اهمیت چوب در دکوراسیون روستیک

همان طور که گفتیم در دکوراسیون روستیک از اِلمان ها و عناصر طبیعی بسیار زیادی استفاده می شود که پر استفاده ترین و متداول ترین عنصر مورد استفاده را می توان چوب معرفی کرد. چوب عنصری از دل طبیعت است که دارای کاربرد های بسیار زیادی در انواع و اقسام وسیله های مورد استفاده در خانه می باشد، به گونه ای که در ساخت و طراحی وسیله های بسیار زیاد و متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع چوب را می توان متداول ترین عنصر مورد استفاده در این سبک دکوراسیون معرفی کرد که در بخش های مختلفی اعم از موارد زیر کاربرد دارد:

• کف پوش
• دیوار پوش
• تابلو های چوبی
• دیوار کوب های چوبی
• مجسمه های چوبی
• کابینت های آشپزخانه
• کمد های چوبی
• مبلمان چوبی
• میز غذا خوری چوبی
• میز تلویزیون چوبی
• نرده های چوبی
• پله های چوبی
• و موارد بسیار زیاد دیگری از این دست مورد های مذکور

در دکوراسیون روستیک می توان از تناژ های رنگی مختلف چوب ها استفاده کرد چرا که چوب دارای تناژ های رنگی بسیار متعددی می باشد، از رنگ های روشن عسلی گرفته تا رنگ های تیره. استفاده از هر یک از این رنگ ها جلوه ی خاصی به چیدمان منازل روستیک می بخشد.

لازم به ذکر است در دکوراسیون روستیک وسیله هایی که در قسمت بالا به آن ها اشاره کرده ایم را می توان با استفاده از متریال های دیگری نظیر فلز و سنگ هم تهیه کرد که پس از چوب جزء رایج ترین عناصر در این سبک از دکوراسیون محسوب می شوند.

با توجه به اطلاعاتی که آورده ایم حتما متوجه شده اید که مهم ترین نکته در مورد این سبک از دکوراسیون بهره مندی از عنصر های طبیعی موجود در طبیعت هایی چون جنگل، کوه، دریا، کوهستان و به خصوص روستا است.

با توجه به این مسئله نتیجه می گیریم سبک روستیک سبکی است دوستدار طبیعت و محیط زیست، به گونه ای که یکی از مهم ترین نکات مورد توجه طراحان دکوراسیون برای این سبک بهره مندی از انواع و اقسام وسیله های بازیافتی می باشد.

در حقیقت طراحان در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب روز افزون آن از وسیله هایی برای طراحی دکوراسیون استفاده کنند که به صورت بازیافتی تولید شده اند. گفتنیست بهره مندی از وسیله های بازیافتی جلوه ای بسیار زیبا و دل انگیز به محیط منزل می بخشد.

استفاده از صنایع دستی با نقوش و طرح های سنتی را می توان از دیگر نکاتی معرفی کرد که طراحان دکوراسیون در سبک روستیک به آن توجه ویژه ای دارند. از جمله صنایع دستی مورد استفاده در این سبک از طراحی دکوراسیون عبارتند از گلیم، جاجیم، مجسمه، دیوار کوب، انواع ظرف و ظروف و …

 

مقاله های دیگری که می پسندید :

دکوراسیون روستیک چیست؟ 

انواع مختلف چوب ها و بافتهایشان 

میز روستیک چیست؟ 

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

رایکا هوم

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!