طراحی دکوراسیون برای خانه هایی که سقف کوتاه دارند

طراحی دکوراسیون برای خانه هایی که سقف کوتاه دارند


در این مطلب به معرفی برخی از موفق ترین تکنیک های اثر گذار برای حل این مشکل می پردازیم. کلید حل این ایراد را می توان در استفاده از نگاه و تفکرات نو و همینطور بهره گیری از خطاهای دید کاربردی که حس بزرگ تر بودن فضا را در افراد ایجاد می کند یافت. خلاصه اگر از حضور در اتاق خواب یا آشپزخانه ای که سقف کوتاهی دارد احساس خفگی به شما دست می دهد بهتر است یک یا همه 6 ترفند مطرح شده در این مقاله را امتحان کنید. سقف کوتاه

سقف کوتاه

سقف کوتاه یکی از عناصر کوچک دیده شدن یک اتاق است و این موضوع کاری کرده که طراحان دکوراسیون بکوشند تا با بهره گیری از تکنیک هایی خاص، مشکل ارتفاع را کم تر نشان دهند. در این مطلب به معرفی برخی از موفق ترین تکنیک های اثر گذار برای حل این مشکل می پردازیم. کلید حل این ایراد را می توان در استفاده از نگاه و تفکرات نو و همینطور بهره گیری از خطاهای دید کاربردی که حس بزرگ تر بودن فضا را در افراد ایجاد می کند یافت.

انتخاب کاغذ دیواری با طرح عمودی

شاید از طرح های راه راه خوش تان نیاید و این کاملا طبیعی است؛ اما در برخی موارد بهتر است به حسی که این طرح ها در فضا ایجاد می کنند توجه کنیم، نهسلایق و علاق مان. استفاده از کاغذ دیواری های با طرح های عمودی تاثیر بسزای در طراحی دکوراسیون خانه با سقف کوتاه دارند و می توانند کاری کنند که فاصله کف اتاق تا سقف بیشتر به نظر برسد. البته نا گفته نماند که لزوما مجبور نیستید از طرح های راه راه استفاده کنید. امروزه به راحتی می توانید انواع کاغذ دیواری با طرح های عمودی زیبا و نه لزوما خطی در بازار ببینید. اگر دوست ندارید از کاغذ دیواری استفاده کنید و یا نمی خواهید هزینه های گزافی را متحمل شوید، می توانید کمی جرات و جسارت به خرج دهید و خودتان با رنگ طرح هایی عمودی روی دیوار ایجاد کنید.

استفاده از رنگ های صحیح سقف کوتاه

مدتی است که نقاشی سقف به دوران اوج خودش در زمان رنسانس بازگشته ولی اگر صحبت از نقاشی کردن سقف های کوتاه باشد، امتحان کردن رنگ های تیره و یا هر گونه تصویر رنگی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. هر چند این موضوع کمی ناراحت کننده است اما هر چه سقف رنگی تر باشد ارتفاع خودش را کوتاه تر نشان می دهد. اگر قصد استفاده از رنگ هایی جز سفید را دارید بهتر است به رنگ های بسیار ملایم و خنثی که در انتهای طیف رنگی قرار دارند سری بزنید. اگر سفید راضیتان نمی کند نظرتان در مورد رنگ خاکستری کم رنگ چیست؟ گچ بری های کناره سقف را نیز با همین رنگ کار کنید تا سقف اتاق را هر بیشتر چه بلند نشان دهد.

با نورپردازی چشم ها را فریب دهید سقف کوتاه

هر چه نور بیشتری به روی سقف خود بتابانید ارتفاع آن بلند و بلندتر
به چشم می آید پس بهتر است سری به لاله زار بزنید و بهترین روش نورپردازی ممکن را برای اتاق یا خانه پیدا کنید. به جای انتخاب آویزها و لوسترهایی که به سقف متصل شده و نور را به سمت پایین و دور سقف خانه می فرستند، تمرکز را به روی
روشنایی سقف قرار دهید و اجازه دهید تا منابع نور بیشتری به
روشنایی اتاق کمک رسانی کنند. اگر از رنگ های ملایم برای نقاشی سقف استفاده کردید می توانید با نورپردازی قوی سقف تاثیر این انتخاب را دو چندان کنید.

از مبلمان کوتاه استفاده کنید

با وجود اینکه این موضوع کاملا منطقی به نظر می رسد اما بازهم
سقف کوتاه بسیاری از ما ها منکر تاثیر ارتفاع مبلمان خانه خودمان می شویم. وقتی صحبت از تلاش برای هر چه بلندتر نشان دادن یک سقف کوتاه می شود، قبول کنید که فکر از رده خارج شدن مبلمان و یا خرید یک مدل بروز را باید فراموش کرد. در عوض به فکر خرید مبلمان جمع و جورتر و مهم تر از آن کوتاه قامت تر باشید تا فضای مابین سقف و مبلمان را بیشتر از حالت عادی نشان دهد. اکثر مواقع مبلمان قدیمی و کلاسیک گزینه مناسب تری به نظر خواهد رسید.

روی طراحی دیوارها بیشتر فکر کنید

احتمالا دوست دارید از کاغذ دیواری های فانتزی تری
برای پوشش دیوارهای خانه یا اتاق ها استفاده کنید
اما به یاد داشته باشید که انتخاب نوع کاغذ دیواری تاثیر
مستقیمی بر روی ابعاد خانه و سقف خواهد داشت.
به منظور هر چه بلندتر نشان داده سقف خانه و کشیدگی دیوارهای آن بهتر است
از کاغذ دیواری هایی که خطوط عمودی دارند بهره ببرید. اگر نقاشی
را مد نظر دارید می بایست از اثر سایه بر روی آن استفاده کنید و هر چه می توانید بخش های بالایی دیوار را کم رنگ تر کار کنید.سقف کوتاه

از تاثیر پرده ها غافل نشوید

بعد از مطرح شدن نکات بالا احتمالا در این مرحله کمی گیج شده اید
و نمی دانید چه انتخابی درست ترین خواهد بود.
شاید اولین چیزی که به ذهن خیلی ها برسد این است
که تا جایی که می شود پرده را به مرتفع ترین نقطه سقف
متصر کنید و یا حتی اگر پنجره های بزرگی ندارید، از پرده های تمام قد برای پوشاندن آنها استفاده کنید. اینکار سقف اتاق را بلند تر نشان می دهد و برای کامل تر کردن آن باز هم می توانید از پرده هایی که خطوط عمودی دارند بهره ببرید. این ترفند خطای دید را بیشتر کرده و به مقدار قابل توجهی سقف اتاق و خانه را مرتفع تر نشان می دهد.

اکسسوری ها اثر بخشی بیشتری به تلاش شما می دهند

در انتها می توانید با نصب اکسسوری ها کاری کنید که بیننده بیشتر از حالت عادی به بخش های بالایی سقف خانه نگاه کند. گلدان های باریک برای اینکار ایده آل هستند و تابلوهای هنری باریک تکمیل کننده آن خواهد بود. به منظور تاثیر گذاری بیشتر تابلوها بهتر است آنها را به بالاترین قسمت ممکن در سقف و به صورت چندتایی در کنار هم نصب نمایید.

سقف کوتاه را یک ویژگی بدانید

خانه های قدیمی معمولا سقف شان وسیع است حتی اگر کوتاه باشد.
این الگو باعث توجه به فضای اتاق می شود اما اگر به درستی اعمال گردد تاثیر منفی را به مثبت تبدیل خواهد کرد.
آشپزخانه کوچک اما با صفای زیر نشانگر شیک بودن سبک های قدیمی است.

از شلوغی در اتاق ها جلوگیری کنید

سعی کنید تا حد امکان فضای اتاق هایی که سقف کوتاهی دارند
را خلوت نگه دارید. به این شکل فضای اتاق بزرگ تر و سقف خانه بلند تر
به نظر می رسد. این یکی دیگر از راه های کار آمد، ساده و بدون خرج برای طراحی دکوراسیون خانه با سقف کوتاه است.

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!