مراحل بازسازی منزل

مراحل بازسازی منزل


مراحل بازسازی منزل

خانه شما محل زندگی شما است، بنابراین باید نیازهای شما را تامین کند. در صورتی که خانه شما تمام نیازهای شما را پوشش می دهد، بنابراین یک خانه کامل و ایده آل می باشد. اما این خانه تا زمانی پاسخگوی احتیاجات شما است که تجهیزات آن مناسب و بروز باشند. شیرآلات قدیمی، سرامیک قدیمی و کابینت های قدیمی می تواند شما را خسته کرده باشد.

خرید برخی از این تجهیزات و موارد می تواند ظاهر خانه شما را تغییر دهد اما این ایده نمی تواند همیشه کارساز باشد و گاهی نیاز به ایجاد برخی تغییرات اساسی در خانه داشته باشید. بنابراین شما باید به بازسازی منزل رو آورید و این تغییرات را اعمال کنید.

بازسازی منزل با رایکا هوم

 

چگونگی بازسازی منزل

بازسازی منزل امری است که نیاز به بررسی های اولیه دارد. شما پیش از هر کاری باید با فردی متخصص در این زمینه مشورت کنید. یک مهندس و یا طراح می تواند در این زمینه مشاوره مفیدی به شما بدهد. بازسازی منزل یکی از کارهایی است که مراحلی را در بر می گیرد که این مراحل توسط کارفرما، پیمانکار و یا مهندس تعیین می شود.تمامی مراحل برای بازسازی ویلا نیز صادق هستند.

1. مشخص کردن فضایی که به بازسازی نیاز دارد

در مرحله اول در ابتدای کار باید بدانید که چه قسمت هایی از خانه شما نیاز به بازسازی دارد. بازسازی منزل کاری وسعت پذیر است. یعنی شما می توانید این کار را برای قسمتی از خانه و یا کل خانه انجام دهید. در صورتی که این قسمت ها را مشخص کردید، باید به سازگاری این تغییرات با دیگر قسمت های خانه توجه کنید.

ممکن است شما تنها آشپزخانه خود را در کارهای بازسازی منزل خود بگنجانید، در حالی که باید قسمت های مرتبط را نیز هماهنگ و متناسب با آن تغییر دهید.

2. تغییر رنگ سقف و دیوارها متناسب با طراحی آن

رنگ سقف و دیوارها یکی از مسائل حساس در کارهای ساختمانی می باشد. انتخاب رنگ متناسب با نمای خانه مسئله ای است که باید به آن بسیار توجه شود. چرا که ترکیب برخی رنگ ها در کنار یکدیگر می تواند خانه را دلگیر و کوچک و یا دلباز و بزرگ نشان دهد. این کار باید پیش از پیاده سازی هر گونه دیوارپوش و یا کاغذ دیواری انجام شود. پس از آنکه زمینه کار مهیا شد، می توان دیگر اقدامات لازم را پیاده سازی کرد.

3. انتخاب کفپوش و یا سرامیک برای کف قسمتهای خانه

در پروژه های بازسازی منزل باید پیش از نقاشی ساختمان و در مرحله اصلاح نقص های دیوار و سقف، نوع کفپوش را مشخص کرد و پیاده سازی آن را به کاردان سپرد. گاهی افراد به دلیل تمیزتر بودن و راحت تر بودن پاکسازی کف، سرامیک را انتخاب می کنند. برخی دیگر به جنبه زیبایی و شیک بودن کف فکر می کنند که در نهایت پارکت را انتخاب می کنند. کفپوش ها نیز در چند سال اخیر با نمای پارکت موفق شده اند جایگاه ویژه ای را کسب کنند.

4. استفاده از پوشش های دیواری برای دیوارها

رنگ و پوشش روی دیوارها در بازسازی منزل یکی از موارد بسیار مهم است که پیش از هر اقدامی باید آن را مشخص نمود. به ویژه اگر قسمتی از دیوارها را تخریب کرده باشید، به برخی مصالح برای بازسازی آن و دیوارپوش ها یا کاغذ دیواری های جدید برای زیباتر کردن نمای آن نیاز خواهید داشت. برای این منظور دیوارپوش و کاغذ دیواری های متعددی وجود دارد که می توانید آنها را انتخاب کنید و پیاده سازی آن را به یک مجری طرح بسپارید.

5. آشپزخانه در اولویت بازسازی منزل

آشپزخانه یکی از قسمت های بسیار مهم خانه می باشد که خانم ها با آن بیشتر سروکار دارند. این قسمت از خانه گاهی در پروژه بازسازی منزل در اولویت قرار می گیرد. بازسازی منزل آن هم در ناحیه آشپزخانه می تواند شامل تغییر سرامیک دیوارها و کف، تعویض کابینت ها و یا جابجایی آنها و همچنین تغییر بالکن و نوع سیستم تهویه در آن قسمت باشد.

شاید نیاز نباشد شما نسبت به تغییر کابینت ها اقدام کنید و تنها درب های کابینت را تغییر دادن نمای آشپزخانه شما را تغییر دهد. همچنین تغییر یک پنجره کوچک به یک پنجره بزرگ می تواند به طور کامل نما و نورگیری آن را تغییر دهد. علاوه بر اینکه باید ظرفشویی و دیگر تجهیزات همراه با آن را تغییر داد و نوسازی کرد.

6. اتاق ها را در بازسازی منزل در نظر بگیرید

اتاق خواب و اتاق کار از جمله اتاق های بسیار مهم هستند که شما می توانید در آن ها آرامش پیدا کنید و یا ساعت ها نسبت به انجام مطالعات خود اقدام نمود. فضای اتاق شما ممکن است پس از مدتی برای شما خسته کننده و بی روح شده باشد و دوست داشته باشید به آن رنگ تازه ای دهید.

اعمال برخی تغییرات مانند تغییر نوع پنجره، نوع درب، دکوراسیون و همچنین طرح و رنگ آن و حتی کفپوش آن می تواند رنگ رو روی آن را تغییر دهد. اتاق خواب باید متناسب با خواب و استراحت شما از رنگ های آرام و ملایم بهره ببرد و اتاق مطالعه نیز باید از نور خوب و رنگ های روشن بهره ببرد تا روشنایی محیط متناسب با مطالعه باشد.

7. بازسازی سرویس بهداشتی را فراموش نکنید

سرویس بهداشتی خانه شما شامل حمام و دستشویی می باشد. این قسمت ها علاوه بر تغییر ظاهر، نیاز به بازسازی زیرساختی نیز دارند. به عنوان مثال شما ظاهر آن را زیبا کنید و پس از مدتی به دلیل مشکل در زیر نیاز به برخی حفاری ها داشته باشید. این امر می تواند هزینه های شما را هدر دهد. بنابراین هنگام انجام بازسازی منزل به تمامی این موارد توجه کنید.

رایکا هوم با تیمی متخصص در خدمت شماست.

مراحل بازسازی منزل حرفه ای

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند، دستگیره دیجیتال، کلید و پریز لمسی، تجهیزات هتلی، اکسس کنترل تردد، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و… می باشد. این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ، میلره، فیلیپس، ای لاک، کاداس، یوکا، فیلتا، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه کرده است، فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است. کافی است با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!