تجهیزات هتلی مناسب

تجهیزات هتلی مناسب


داشتن تجهیزات هتلی مناسب از مهم ترین مسائل برای جلب نظر مسافران میباشد. تجهیزات هتلی به معنای تمامی وسائل مورد نیاز قسمت هایی همچون تجهیزات و لوازم خانه داری، تجهیزات اتاق های هتل و تجهیزات مورد نیاز لابی ،رستوران ، کافی شاپ، پارکینگ و ….می شود.

در سال های اخیر هتلداری تبدیل به یک صنعت رقابتی شده است وافراد بیشتر از گذشته به مسافت کردن اهمیت میدهند و به همین میزان هم به مکانی که برای اقامت انتخاب میکنند اهمیت میدهند.

به همین دلیل هم ضروری است که هتل داران بتوانند در این رقابت به وجود آمده جایگاه خوبی کسب کنند تا بتوانند سود مناسبی داشته باشند.

یکی از مواردی که میتواند تاثیر زیادی در کسب درامد در هتل ها موثر باشد، استفاده از تجهیرات هتلی است. این تجهیزات میتوانند شامل موارد متعددی باشند.

اما ویژگی خاصی که این تجهیزات باید داشته باشند، فراهم کردن آسایش و امنیت برای مهمانان و مسافرانی است که قصد اقامت در هتل را دارند.
در ادامه این نوشته مواردی را که در بهبود امنیت و آسایش در هتل کمک میکنند را بررسی میکنیم.

تجهیزات هتلی

یکی از ضروری ترین مواردی که در هر مکانی باعث افزایش امنیت و اطمینان خاطر خواهد شد، استفاده از سیستمی است که به وسیله آن
بتوان دسترسی افراد را به بخش های مختلف کنترل کرد و برای عبور و مرور افراد مختلف به بخش های مخلف دسترسی های متفاوتی تعیین کرد.

به عنوان مثال در سیستم قدیمی وقتی کسی وارد اتاق میشود و یا از آن خارج میشود نمیتوان تشخیص داد اما با استفاده از این تجهیزات کاملا میتوان فهمید که چه شخصی در چه زمانی وارد اتاق شده است .

وجود این امکان برای اتاق های هتل باعث خواهد شد که اشخاص بتوانند با اطمینان وسایل خود را در اتاق قرار دهند و با خروج از آن نیازی نیست که نگران سرقت یا مفقود شدن آنها باشند.

دیگر موردی که در هتل ها اهمیت،، بالایی دارد توجه به زمان اقامت فرد در هتل است،در هتل هایی که از تجهیزاتی مانند قفل دیجیتال استفاده نمیشود، مسافران میتوانند در هر زمانی ادعا کنند که کلید را گم،،کرده اند و آن را نزد خود نگه دارند و از آنجایی که ،تعویض ،،قفل های درب زمان بر است و هزینه بر است.

به همین دلیل همین مسئله باعث میشود که فرد یتواند پس از پایان یافتن مدت اقامت هم در هز زمانی به اتاق دسترسی داشته باشد ،اما در هتل هایی ،،که از قفل هوشمند استفاده میکنند، اگر کارت گم شود متصدی هتل در کوتاه ترین زمان میتواند کارت قبلی را ابطال کرده و کارت جدیدی برای مهمان صادر کند.

تجهیزات هتلی

نکته خاص این کار این است که مسئول پذیرش هتل ،در هنگام صدور کارت میتواند زمان اقامت مهمان را مشخص کند و شخص پس از پایان مدت اقامت به هیچ وجه نمیتواند به اتاق دسترسی داشته باشد این کار علاوه بر افزایش امنیت مانع، بدهکار ماندن افراد به هتل خواهد شد و، از ایجاد دردسر برای مدریت هتل جلوگیری میکند.

علاوه بر اینکه نصب این قفل ها برای مدیریت هتل ها و آسایش، مهمان مهم است، میتوان به وسیله آن تردد کارمندان ،را عم به شکل دقیق کنترل کرد و در هر زمانی متوجه شد که کارکنان چه زمانی شروع به کار کرده و آن را پایان میدهند.

این کار باعث خواهد شد که در زمان هایی که نمیتوانید بر ،هتل نظارت مستقیم داشته باشید تنها با یک گزارش گیری ساده بر عملکرد کارکنان هتل نظارت داشته باشید.

پرده های هتلی

پرده‌ها به عنوان یکی از ملزومات اتاق نقش مهمی در دکوراسیون، داخلی ایفا می‌کنند. پرده‌های هتلی یکی از مهم‌ترین موارد تزئینی ،و تجهیزات هتلی می‌باشند. پرده‌های هتلی به علت ورود و جذب مهمان باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد،
این ،پرده‌ها علاوه بر زیبایی باید محیطی آرام و دلپذیر،برای مهمان
به وجود آورند .مدل پرده هتلی باید به گونه‌ای باشد که هم جنبۀ تزئینی داشته باشد ،،و هم نور اتاق را برای استراحت مهمان فراهم سازد.

از نمونه مدل‌های پردۀ هتلی می‌توان به یک حریر یا تور برای تزئین،پرده و لطیف کردن،،محیط به همراه آستر،به عنوان پردۀ روز و از پارچه‌ای ضخیم‌تر برای لایۀ رویی که مواقع استراحت بتوان فضای اتاق را تاریک کرد استفاده نمود. در لایۀ رویی معمولاً،،از پارچۀ مخمل استفاده می‌شود که،از نفوذ نور به اتاق جلوگیری کند.، از نمونه پارچه‌های دیگر که می‌توان اتاق را تاریک کرد

پارچۀ بلک اوت است این پارچه خاصیت ضد نور دارد و می‌توان به،عنوان ،آستر پرده استفاده کرد و در مواقع استفاده از نور، بیرون می‌توان آن را با دست یا چوب پردۀ اتوماتیک کنار کشید. پردۀ کتان ژوردار از نمونه پارچه‌های پرده‌ای دیگر برای هتل می‌باشد،،از کتان ژوردار به خاطر زیبایی و دوام در مدل پرده‌های هتلی،،استفاده بیشتری می‌شود.

از پارچه پرده شانل یا شنل نیز،برای لایۀ رویی و دکوری‌های پرده می‌توان استفاده نمود، این نمونه جنس ،تقریباً ،یکی از نمونه پرده‌های ارزان هتلی می‌باشد و به خاطر ضخیم بودن آن به عنوان دکور،پرده و لایه‌های رویی استفاده می‌شود. یکی دیگر از پرده‌های هتلی، مدل پردۀ پانچی است،،که می‌توان با پارچۀ مخمل یا مخمل گل‌دار اجرا و نصب نمود.

آباژور هتلی

طراحی و تزئین دکوراسیون داخلی اتاق هتل یکی از مهم ترین بخش های ساخت یک هتل شیک و چند ستاره است. در طراحی داخلی مدرن معمولاً از الگوهای بروز در دکوراسیون مانند کاغذ دیواری، لوستر و آباژور استفاده می شود. آباژورها،به عنوان یک عنصر تزئینی خاص و یک نورپردازی فرعی جزئی از تجهیزات هتلی هستند
که در زیبایی دکوراسیون داخلی  نقش مؤثری دارند.،برخلاف تصوری که اغلب افراد مبنی بر هماهنگی آباژور، با لوستر و سایر منابع نوری محیط دارند، این هماهنگی باید با مبلمان بیش از هر قسمت دیگری باشد.

به طور کلی بهترین محل قرار دادن آباژور در دکوراسیون اتاق در کنار مبلمان است،
پس حتما باید به مدل آباژور ایستاده یا رومیزی بودن در کنار هماهنگی ترکیب رنگ آن با سایر لوازم و وسایل موجود در دکوراسیون  دقت نمود تا جلوۀ مطلوبی برای فضای داخلی داشته باشد؛ بنابراین انتخاب یک آباژور مناسب و هماهنگ با دکوراسیون داخلی امری است که باید بیش از بیش به آن دقت نمود؛

در هتل‌ های لوکس امروزی دیگر از نورپردازی مستقیم و متمرکز در وسط سقف مانند نور لوستر و… استفاده نمی‌شود؛ البته این دلیلی نمی‌شود که اتاق‌های هتل، تاریک و دلگیر باشند چرا که مسألۀ نورپردازی در این اتاق‌ها طور دیگری حل شده است. نورهای مخفی در سقف و آباژورها رومیزی و ایستاده بیشتر از هر جای دیگری بار روشنایی محیط را بر دوش می‌کشند. آباژور یکی از ابزارهای بسیار مفید برای تزئین محیط های کوچک و هتلی است. آباژور از آن جمله وسایلی است که وقتی در مکان مناسب خود قرار می گیرد، جلوۀ ویژه‌ای به فضا می ‌دهد.

کالای خواب هتلی

یکی از مزیت هایی که باعث می شود یک هتل و اقامتگاه امتیاز 5 ستاره را از آن خود
کند نوع و نحوۀ چیدمان تجهیزات اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل است.
اولین چیزی که به محض ورود به اتاق هتل توجه مسافر را جلب می کند
تختخواب است زیرا در تمامي هتل‌هاي چند ستارۀ دنيا
بيشترين انرژی را روي طراحي تختخواب با تمامی
جزئیات آن مي‌گذارند؛ اولين نكته در محل قرار گرفتن تختخواب است. تختخواب هميشه
بايد در مركز اتاق باشد. سايز تختخواب هم براي اتاق‌هايي
كه مساحت بزرگي دارند كينگ سايز و در اتاق‌هاي كوچك‌تر كوئين سايز است. نكتۀ بعدي سرتاج تختخواب است.

زیبایی يك تختخواب در هتل‌ها به دیوارپوشی است كه
پشت آن نصب می‌شود؛ دیواری با پوشش چرم يا كتان يا حتي پارچه‌اي متناسب
با روتختي‌ها و پرده كه به اتاق حجم و بعد مي‌بخشد. جزئیات تختخواب هم باید با دقت انتخاب ‌شود.

تجهیزات هتلی

ملحفه‌های همۀ تخت‌ها در هتل‌ها طبق قانون سفید است.
زیرا شست‌و‌شوی ملحفه‌های سفید راحت‌تر است،
در هیچ هتلی روبالشی‌ها و ملحفه‌هایی طرحدار یا غیر از رنگ سفید استفاده نمی‌شود.

در نهایت ممکن است فقط دو بالش مکمل با رویه‌های رنگی
روی تخت بگذارند؛ قانون بعدی در رابطه با تعداد و نوع بالش‌هاست. تعداد
بالش‌ها در هتل‌ها همیشه زوج است و البته دو یا حتی سه برابر نیاز
هر مهمان بالش وجود دارد؛ یعنی یک بالش اصلی است و یک بالش پشتیبان که در پشت بالش اصلی
و تکیه داده به تخته بالای تخت خواب قرار دارد و در نهایت کوسن‌های کوچکی که برای زیبایی روی تخت قرار گرفته‌اند.

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!