سقف کاذب در طراحی دکوراسیون داخلی

سقف کاذب در طراحی دکوراسیون داخلی


طراحی سقف کاذب در طراحی دکوراسیون داخلی

انقلابی در طرح سقف ها آسمان های مجازی تصویرهای متفاوت در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق های خواب فضاهای تجاری همچون فروشگاهها وفضاهای تفریحی به ویژه رستورانها و فضاهای خدماتی نظیر سالن های آرایشگاه ها را به وجود آورده است .

متریال اولیه این سقف ها از جنس پی وی سی است که با استفاده از شاسی کشی های فلزی سطح سقف را پوشش میدهند و یکی از عناصر طراحی دکوراسیون داخلی میشود.

این پوشش نهایی حدود یک میلیمتر ضخامت و در هر متر مربع حدود نیم کیلوکرم وزن دارد و می تواند تا 200 کیلوگرم وزن را تحمل کند و این برای طراحی دکوراسیون داخلی و در نهایت طراحی نورپردازی از بزرگترین مزیت ها به شمار میرود . سقف های کشسان کاملا ایمن وضد حریق بوده و در طرح های شفاف ، نیمه شفاف ، مات ،براق و نیمه براق وجود دارند .

یکی از مهمترین و قدرتمند ترین دسترسی هایی که در استفاده از سقف های کسشان وجود دارد مسئله قابلیت نورپردازی است .

-هر نوع وسیله نورپردازی اعم از انواع هالوژن ها و لامپ های سقفی قابلیت نصب شدن روی این صفحات را دارند .

– اگر بعد از شاسی کشی فلزی در سقف نورهایی کار کنیم قابلیت ارائه نورهای زیبا و یکنواخت بدون دیده شدن منبع نور را خواهیم داشت .

– سقف های کشسان بسته به جنس پارچه هایشان قابلیت انتقال نور طبیعی را دارا میباشند و اگر در فضاهایی با نور طبیعی زیاد و خوب کار شوند قابلیت انتقال و روشن تر شدن رنگ ها و حتی انعکاس نور را بر حسب پارچه به کار برده شده در سقف را خواهند داشت .

از انواع این پارچه ها می توان

سقف های کشسان براق

سقف های کشسان مات

سقف های کسشان نورگذر

سقف های کشسان ساتین

سقف های کشسان پارچه ای

بعضی از این پارچه ها قابلیت و امکان چاپ طرح مورد دلخواه شما را فراهم میکنند به این طریق شما می توانید طرح مورد علاقه تان یا مکان مورد علاقه تا را هر شب قبل از خواب به نظاره بنشینید .

طراحی سقف کاذب

آشنایی با انواع سقف کاذب

سقف کناف

به ورق های گچی که روی آن با کاغذ مخصوص پوشیده شده کناف میگویند کناف نام شرکتی است که این محصول را اختراع و تولید کرده است این محصول جایگزین خیلی از متریال شده مثل گچ کاری و رابیتس کاری و یا آجر و دیوار کشی . این محصول علاوه بر سبکی ، بسیار مقاوم است و سرعت انجام کار با این متریال بالا میرود. کناف هم در سقف و هم در دیوار استفاده میشود عمده اصلی استفاده از کناف برای نازک کاری ، پوشش سطح ، جدا کننده استفاده میشود اما میتوان با طراحی ظریف و تلفیق جنسهای دیگراز آن به عنوان دکوراتیو استفاده کرد.این محصول بعد از اتمام کار نیاز به نقاشی دارد.

سقف کاذب کناف ،یکی از محصولات شرکت کناف است که به دلیل سبکی، انعطاف پذیری بالا، هرینه پایین و…، امروزه در طراحی و معماری داخلی اکثر ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی، به عنوان پوشش (پنهان کردن تاسیسات ساختمانی، امکان اجرای نور مخفی  و… ) سقف اصلی، یکی از پرکاربردترین سقف های کاذب محسوب می شود.

سقف کاذب کناف ثابت ، به دو صورت دکوراتیو و ساده
یا یکپارچه قابل پیاده سازی است، سقف کاذب کناف
ثابت دکوراتیو، شامل باکس ساده حاشیه، باکس نور
مخفی حاشیه،سقف کاذب تونلی، کمانی، قوسی
یا گنبدی و… می باشد که دست طراحان و معماران
داخلی را در پیاده سازی ایده های خلاقانه  برای پیاده سازی
سقف کاذب در محیط هایی مثل سالن های ورزشی، رستوران ها، دکور بندی سقف مغازه ها، لابی هتل ها مکان های فرهنگی و هنری و…  باز گذاشته است.

مزایای سقف کاذب کناف

  • بسیار سبک و انعطاف پذیری بالا
  • ارزان و کم هزینه
  • قابل استفاده برای جذب صدا و آکوستیک کردن فضا
  • قابلیت جابجایی و حمل و نقل آسان
  • قابل استفاده به عنوان عایق گرما و سرما
  • امکان ترمیم و تعویض در کوتاه ترین زمان

معایب سقف کاذب کناف

  • نیاز به مراقبت بالا
  • ایجاد ترک به مرور زمان
  • خطر سقوط  سقف و اتصالات در هنگام زلزله
  • کاهش ارتفاع سقف اتاق به میزان پنج تا هشت اینچ

سقف pvc مشبک

سقف مشبک یا 60 در 60 انواع مختلفی دارد که به طور جداگانه بصورت مختصر در مورد همه آنها در ادامه صحبت میکنیم.

سقف کاذب شبکه به دو دسته دکوراتیو و اداری تقسیم میشود.
سقف کاذب دکوراتیو شامل سقف آسمان مجازی
و تایل معرق و پلکسی میباشد که بیشترین کاربرد آنها
در مکان های مسکونی و به عنوان دکوراتیو استفاده میشود .

سقف کاذب شبکه از نوع ساده اداری چندین مدل دارد شامل تایل گچی ، تایل پی وی سی سفید براق، تایل پی وی سی طرح دار ، تایل آگوستیک میباشد( در ادامه درباره آنها توضیح خواهیم داد)بیشترین کاربرد سقف های مشبک ساده در مکان های اداری تجاری پارکینگ،فروشگاه ها ، سوله ها میباشد.

آسمان مجازی

 

سقف آسمان مجازی یکی دیگراز سقفهای فانتزی و  پر طرفدار میباشد که فضای سبز و درختان و یا آسمان را به نمایش میکشد و فضای بیرونی را القا میکند یکی از مهمترین پارامترهای انتخاب این نوع از سقف ها نور پردازی مناسب از پشت کار است که تصویر را به خوبی به نمایش بگذارد. استفاده از این متریال برای پوشش سقف اصلی به‌کار می‌رود.

رای داشتن یک خانه رویایی ، شاید وجود سقفی که ابرها
در آن در حال حرکت هستند و نور زیادی را به اتاق
شما می بخشد کمی دور از ذهن نباشد ،با سازه نورانی
آسمان مجازی جای هیچ شکی باقی نمی ماند و
شما  می توانید در طول مدتی که در خانه یا محیط کار مشغول به فعالیت هستید، هر بار که به بالا نگاه می کنید، خود را در فضایی باز با آسمان آبی احساس کنید و از این فضا بینهایت لذت ببرید و به جای احساس خستگی و کسالت احساس خوشایند حضور در مکانی وسیع  داشته باشید.

مزایای آسمان مجازی طراحی سقف کاذب

  • قابلیت حمل و نصب و جابجایی آسان به دلیل وزن بسیار پایین
  • مقاوم در برابر حرارت، رطوبت وگرد وغبار و غیر اشعال
  •  دارای خاصیت آنتی باکتریال
  • قابل استفاده با سقف کاذب کناف
  •  هزینه پایین و اقتصادی
  •  تنوع در رنگ و طرح

 

معایب آسمان مجازی طراحی سقف کاذب

در مقابل این همه امکان و مزیتی که آسمان مجازی در اختیار کاربران قرار می دهد شاید نصب پازل گونه آن و نوارهای باریک شبکه بندی،
از جذابیت دیداری آن بکاهد ، چرا که طرح چاپی بر روی آسمان مجازی به صورت تایل های PVC در ابعاد مختلف انجام می شود و یک پارچه
نیست و برای نصب مانند سقف کاذب نیاز به شبکه بندی دارد.
متریال : جنس این نوع از سقفها از طلق میباشد ودر ضخامت های متفاوت عرضه میشود ، ضخامت معمول و استاندارد  2 میلیمتر است.
مبنا : ابعاد استاندارد این نوع از سقف کاذب 60 در 60 است و مبنای محاسباتی آن هم 60 در نظر گرفته میشود اما با توجه به نیاز مشتری و ابعاد استاندارد ورق  طلق میتوان ابعاد خاص تولید کرد.ابعاد ورق 180*120
کاربری: لابی – تالارها- اتاق عقد- آشپزخانه – سرویس بهداشتی –پاسیو

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

طراحی سقف کاذب

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!