فاکتورهای مهم قفل هوشمند الکترونیکی کدامند؟

فاکتورهای مهم قفل هوشمند الکترونیکی کدامند؟


فاکتورهای مهم قفل هوشمند الکترونیکی کدامند؟

قفل هوشمند الکترونیکی مدل پیشرفته و تکامل یافته قفل مکانیکی می‌باشد. این نوع قفل‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته به‌کار رفته در آن، مقاومت بسیار بالایی از خود در برابر خرابکاری و نفوذ غیرمجاز نشان می‌دهد. همچنین با استفاده از روش‌های دسترسی متفاوت و امن، این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بدون نیاز به کلید، درب ورودی را باز نمایید.

هر یک از مدل‌های قفل دیجیتال، ویژگی‌های متعدد و متفاوتی نسبت به هم دارند که می‌تواند شما را در هنگام انتخاب گزینه‌ی مناسب، کمی گیج نماید. در این مقاله به بیان فاکتورها و ویژگی‌های مهم این نوع قفل‌ها، که نبود آن‌ها می‌تواند کمبودی در راحتی و امنیت درب ورودی به وجود آورد، خواهیم پرداخت.

قفل هوشمند الکترونیکی چیست؟

سیستم امنیتی قفل هوشمند یا الکترونیک دارای سیستم های امنیتی پیشرفته ای می باشند که در اصل امنیت محل سکونت شما و یا کسب و کار شما را افزایش می دهند که عبارتند از :

۱- سیستم ضد شوک: اگر با وارد کردن ولتاژ غیر مجاز را به قفل دیجیتال وارد کنید سیستم بصورت خودکار به مدت چند ثانیه خاموش می شود .
۲- سیستم ضد سرقت: اگر رمز عبور را چندین بار اشتباه وارد کنید یا به درب یا قفل هوشمند دیجیتال ضربه ای وارد کنید آلارم یا زنگ خطر دستگاه به صدا در می اید.
۳- سیستم اعلام حریق: در صورت ایجاد آتش سوزی در محل، دستگاه به شما هشدار می دهد.
۴- مجهز به قفل امنیتی: با فعال کردن سیستم امنیتی قفل الکترونیک کسی حتی با داشتن کارت و رمز بدون اجازه شما نمی تواند به قفل هوشمند دسترسی پیدا کند
۵- مجهز به قفل کودک: یکی از دیگر مزایای این سیستم اینست که به شما کمک می کند که دیگر نگران بیرون رفتن کودکان خود از منزل نباشید.

چرا باید از قفل دیجیتال یا قفل هوشمند استفاده کنیم؟

قابلیت ها و ویژگی های قفل های دیجیتال

تعداد پارامترهای دسترسی قابل تعریف به قفل دیجیتال

یکی از فاکتورهای مهم قفل هوشمند الکترونیکی، حداکثر تعداد کاربران قابل تعریف به آن می‌باشد. قفلی را انتخاب نمایید که تمام افراد داخل ساختمان را پشتیبانی نماید. همچنین امکان صدور مجوز دسترسی برای افراد جدید را نیز فراهم نماید.

محدودیت در تعداد مجوز دسترسی و در نظر نگرفتن تناسب میان تعداد پارامترهای دسترسی با افراد داخل ساختمان، می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما در آینده به ویژه با ورود نفرات جدید، به وجود آورد.

سیستم‌های امنیتی پیشرفته

آلارم هشدار سرقت

قفل هوشمندی که دارای سیستم‌های امنیتی پیشرفته نباشد، ارزش سرمایه‌گذاری نخواهد داشت و با قفل مکانیکی هیچ تفاوتی ندارد. معمولا شرکت های بزرگ برای جلوگیری از ورود غیر مجاز به ساختمان، ویژگی‌های امنیتی مختلفی را در محصولات خود در نظر گرفته اند. اما شاید مهمترین آن‌ها عبارتند از: آلارم هشدار حوادث مختلف مانند: سرقت، آتش سوزی، قفل کودک یا امنیت خروج و سیستم‌های رمزدهی امنیتی. وجود این فاکتورهای امنیتی قفل هوشمند الکترونیکی را به سدی غیر قابل نفوذ تبدیل خواهد نمود.

مقاومت در برابر آب

تمام سیستم‌های الکترونیکی با برق کار می‌کنند. فرقی نمی‌کند که برق مورد نیاز به وسیله‌ی باتری یا سیم‌کشی داخلی تامین شود. مادامی که برق در آن‌ها جریان دارد، آب می‌تواند آسیب‌های جدی به آن‌ها وارد نماید. تمامی مدل‌های قفل هوشمند الکترونیکی تا اندازه‌ای ضد آب می‌باشند. از جمله برندهایی که مقاومت بسیار بالایی در مقابل آب دارند، برند گیت من است.

ضد آب بودن یک فاکتور بسیار مهم در قفل دیجیتال می‌باشد، زیرا هیچ کس دوست ندارد به دلیل یک اتفاق و نفوذ مقداری آب، قفل گران قیمت خود را از دست دهد.

اندازه قفل هوشمند الکترونیکی

گاهی اوقات طراحی و اندازه قفل الکترونیکی به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را بر روی درب مورد نظر جای داد. فراموش کردن این موضوع می‌تواند باعث از دست رفتن سرمایه‌گذاری شما گردد.

بنابراین در نظر گرفتن استانداردهای درب ورودی جهت نصب این نوع قفل‌ها، یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب این محصولات می‌باشد.

مصرف بهینه انرژی

تعویض زود به زود باتری‌ها در طولانی مدت، هزینه‌های بالایی را برای شما به دنبال خواهد داشت. قفلی را انتخاب نمایید که از باتری‌ها به صورت بهینه استفاده نماید. در برندهای بزرگ قفل دیجیتال، این شرایط وجود دارد و در حالت عادی، 4 عدد باتری قلمی، حداقل 10 ماه برای شما کار خواهد کرد.

گارانتی و خدمات پس از فروش قفل هوشمند الکترونیکی

مهمترین فاکتوری که در هنگام خرید باید در نظر گرفت گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد. در بیشتر مواقع عدم توجه به این موضوع باعث پشیمانی کاربر از خرید قفل شده است.
شما نمی‌دانید چه اتفاقی ممکن است در مدت زمان کوتاه برای قفل دیجیتال‌تان بیافتد. گارانتی یا ضمانت‌نامه تعویض، فاکتور بسیار مهمی است که در صورت خرابی محصول خریداری شده می‌تواند به شما کمک کند و باعث شود محصول جایگزین را دریافت کنید.

همچنین داشتن خدمات پس از فروش این اطمینان را در شما به وجود می‌آورد که شرکت مورد نظر برای مدت بسیار طولانی قادر به تامین قطعات قفل خریداری شده است.

به دلیل اهمیت رضایت‌مندی مشتری برای شرکت‌های بزرگ و ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش قدرتمند، پیشنهاد می‌گردد قفل دیجیتال خود را از شرکت‌ها و برندهای بزرگ خریداری نمایید تا مشکل شما در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین دردسر برطرف گردد.

اتصال قفل با سایر وسایل الکترونیکی و هوشمند

اگر چه این فاکتور تا حدودی قیمت قفل هوشمند را افزایش می‌دهد اما با آگاهی از مزایای فوق العاده آن، به ارزش این فاکتور مهم برای سرمایه‌گذاری پی خواهید برد.
با اتصال این نوع قفل‌ها به سایر سیستم‌های هوشمند الکترونیکی مانند: گوشی‌های هوشمند، می‌توانید تمام امور مربوط به درب ورودی مانند باز و بسته نمودن آن، کنترل ورود و خروج، چک نمودن وضعیت درب و … را از راه دور و در محیط تلفن خود، مدیریت نمایید.

فاکتورها و ویژگی‌های ذکر شده در این مقاله تنها بخشی از ویژگی‌های قفل هوشمند الکترونیکی هستند. اما نسبت به سایر ویژگی‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند و نبود هر یک از آن‌ها می‌تواند مشکلاتی برای شما به وجود آورند و باعث کاهش راحتی و امنیت گردند.

چه عواملی در قیمت قفل دیجیتال تاثیر گذار است ؟

مسلما در خرید هر کالایی یکی از فاکتورهای مهم خرید قیمت ان کالا ی مورد نظر می باشد، در مورد قفل دیجیتال هم این نکته رعایت می شود که معیاری مهم در انتخاب و خرید این نوع قفل ها می باشد. قفل دیجیتال هم مانند هر کالای دیگری عوامل متعددی در تعیین قیمت دخیل می باشند بعنوان مثال چند موارد را اشاره میکنیم :

۱- کشور سازنده قفل و اعتبار برند ان.
۲- نوع قفل هوشمند از نظر راه های دسترسی
۳- جنس بدنه قفل های الکترونیکی
۴- طراحی و ظاهر قفل هوشمند
۵- سیستم های امنیتی قفل هوشمند

 

خرید قفل دیجیتال ALOCK مدل +116NF جدید

قفل دیجیتال اثر انگشتی آنلاین مدل +S300F برند ALOCK 

قفل هوشمند چیست؟

اهمیت قفل های دیجیتال را بررسی می کنیم

سیستم های قفل درب هوشمند چگونه کار می کنند؟

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!