مراحل نصب قفل دیجیتالی چگونه است؟

مراحل نصب قفل دیجیتالی چگونه است؟


مراحل نصب قفل دیجیتالی به شرح زیر

پیش از خرید و نصب قفل دیجیتال باید با این محصولات بیشتر آشنا شوید. قفل دیجیتال یکی از امن‌ترین مدل قفل درب ورودی می‌باشد. که به شما اجازه می‌دهد در کسری از ثانیه با شناسایی رمز عبوری، کارت و یا اثر انگشت درب ورودی خانه و یا محل کار خود را باز نمایید. از آنجا که اکثر این نوع قفل‌ها بدون کلید بوده، بنابراین بسیاری از مشکلات و دردسرهای کلید مکانیکی برای همیشه از بین می‌رود.

البته لازم به ذکر است برخی از آن‌ها دارای کلید اضطراری برای ورود در مواقع ضروری مانند فراموش کردن رمز، گم نمودن کارت و یا تمام شدن باتری دستگاه می‌باشند. به همین دلیل پیشنهاد می‌گردد کلیدهای اضطراری در محلی امن در خارج از منزل نگه‌داری شود.

نصب قفل دیجیتالی بر روی درب ورودی به دلیل داشتن ویژگی‌های امنیتی منحصر به فرد، امنیت درب ورودی محل زندگی یا کار شما را دو چندان می‌نماید. سیستم‌های امنیتی مانند سیستم‌های ضد سرقت، آلارم‌های هشدار حوادث امنیتی، قفل کودک، حریم خصوصی و … که شما را مجاب به استفاده از این محصولات می‌نماید.

نصب قفل دیجیتال مانند نصب سایر قفل‌ها باید به درستی و با رعایت استانداردهای لازم انجام گیرد، در غیر این صورت دردسرهای بسیاری را برای شما به وجود می‌آورد. در ادامه این مقاله به صورت مختصر به مراحل نصب قفل دیجیتال خواهیم پرداخت.

مرحله اول: خرید قفل دیجیتال

این نوع قفل‌ها دارای مدل‌های مختلفی با ویژگی‌های متفات می‌باشند. برخی از آن‌ها دارای آلارم هشدار حوادث امنیتی است. برخی دیگر را می‌توان از راه دور توسط تلفن همراه کنترل نمود. اما همواره باید توجه داشت که خرید قفل دیجیتال با حداکثر امکانات موجود، خیال شما را کاملا از بابت امنیت محل زندگی و یا کار راحت می‌نماید.

از مدل‌هایی استفاده نمایید که متناسب با شیوه زندگی و شرایط امنیتی محل کار شما باشد. به عنوان مثال استفاده از قفل دیجیتال رمزی و یا کارتی برای افراد سالمند و کودکان (عدم بخاطر سپردن رمز عبوری و احتمال گم نمودن کارت) اندکی مشکل می‌باشد. اما قفل دیجیتال اثر انگشتی مناسب‌ترین گزینه برای این قشر از افراد می‌باشد، چون اثر انگشت همواره همراه آن‌هاست.

پیش از خرید قفل هوشمند باید توجه داشت که درب دارای استانداردهای لازم جهت نصب این نوع قفل‌های الکترونیکی باشد. چون در غیر این صورت نمی‌توان قفل را بر روی درب نصب کرد. درب ورودی نسبت به چارچوب رگلاژ باشد در غیر این صورت باعث بروز مشکلات فراوانی برای قفل مانند از کار افتادن مکانیزم قفل اتوماتیک می‌گردد.

همچنین از برندهایی استفاده نمایید که بهترین و با کیفیت ترین خدمات پس از فروش را به شما ارائه نماید.

مرحله دوم: سوراخ کاری درب جهت نصب قفل هوشمند

جهت نصب قفل دیجیتال بر روی درب نیاز به سوراخ‌های استاندارد مطابق با شابلون آن می‌باشد. این کار نیاز به ابزارهای دقیق سوراخ کاری دارد. پیشنهاد می‌گردد که سوراخ کاری توسط متخصصان نصب صورت گیرد تا استانداردهای لازم در هنگام نصب رعایت گردد. روش دیگر برای سوراخ کاری دقیق درب، تحویل شابلون به درب ساز پیش از نصب درب و ایجاد سوراخ های استاندارد برای نصب قفل الکترونیکی می‌باشد.

مرحله سوم: نصب قفل الکترونیکی

هر یک از قفل‌های دیجیتال دارای سه بخش اصلی بدنه داخلی، بدنه خارجی و مغزی می‌باشند که باید به درستی به هم متصل و بر روی درب ورودی قرار گیرند. بدنه بیرونی شامل سنسور اثر انگشت، صفحه لمس جهت وارد نمودن رمز عبوری و یا کارت و گاها محل وارد نمودن کلید اضطراری می‌باشد. بر روی بدنه داخلی نیز دکمه تنظیمات و محل قرارگیری باتری‌ها وجود دارد.

پس از نصب قفل دیجیتال بر روی درب دقت نمایید که محل قرارگیری قفل بر روی درب کاملا تراز باشد. البته همانطور که پیش از این اشاره شد بهتر است متخصصان نصب، کارهای مربوط به نصب را انجام دهند تا در صورت بروز مشکل در قفل، محصول خریداری شده شامل خدمات پس از فروش آن شرکت گردد.

مرحله چهارم: انجام تنظیمات و راه اندازی قفل دیجیتال

پس از نصب قفل الکترونیکی نوبت به انجام تنظیمات و راه اندازی قفل می‌باشد. اولین گام پس از قراردادن باتری‌ها، شناسایی رمز، کارت و یا اثر انگشت متناسب با مدل قفل دیجیتال می‌باشد. سپس جهت اطمینان از صحت عملکرد قفل، مولفه‌های عبوری را به آن معرفی نمایید. بهتر است

این کار با حضور نصاب و زمانی که درب باز است (در حالی که درب باز است با زدن دکمه قفل دستی از داخل و یا گرفتن سنسور قفل اتوماتیک، زبانه‌های مغزی را فعال نمایید تا بسته بودن درب برای شما شبیه سازی گردد.) صورت گیرد. همچنین در صورت داشتن کلید مکانیکی اضطراری، آن را امتحان نمایید، توجه داشته باشید که باید دستور عمل‌های لازم جهت کار با این نوع قفل‌ها را از نصاب درخواست نمایید.

از مسائل امنیتی که باید به دقت به آن توجه داشت انتخاب رمز عبوری می‌باشد. رمز خود را به صورت خصوصی و دور از چشمان نصاب وارد کنید. همچنین در صورت استفاده از قفل دیجیتال اثر انگشتی از هر دست حداقل دو اثر انگشت خود را به آن معرفی کنید. هرگز اجازه ندهید که نصاب اثر انگشت خود را به قفل معرفی نماید. این کار باعث کاهش امنیت می‌گردد.

مرحله پنجم: فعال نمودن گارانتی و خدمات پس از فروش قفل دیجیتال

یکی از مواردی که پس از نصب قفل الکترونیکی باید از نصاب مربوطه بخواهید تکمیل برگه خدمات پس از فروش می‌باشد. این برگه به منزله‌ی پشتیبانی فنی قفل پس از نصب است که در صورت بروز مشکل یا خرابی به سرعت توسط تیم نصب شرکت مورد نظر پیگیری می‌گردد.

لازم به ذکر است شرکت‌های بزرگ علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت، خدمات پس از فروش خود را نیز به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود ارائه می‌دهند.
تمامی مراحل نصب قفل الکترونیکی ظرف یک الی دو ساعت انجام می‌گیرد. هزینه آن نیز متناسب با نوع درب متفاوت می‌باشد.

فاکتورهای مهم قفل هوشمند

قفل هوشمند الکترونیکی مدل پیشرفته و تکامل یافته قفل مکانیکی می‌باشد.
این نوع قفل‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته به‌کار رفته در آن، مقاومت بسیار بالایی از خود در برابر خرابکاری و نفوذ غیر مجاز نشان می‌دهد.همچنین با استفاده از روش‌های دسترسی متفاوت و امن، این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بدون نیاز به کلید، درب ورودی را باز نمایید.هر یک از مدل‌های قفل دیجیتال، ویژگی‌های متعدد و متفاوتی نسبت به هم دارند که می‌تواند شما را در هنگام انتخاب گزینه‌ی مناسب، کمی گیج نماید.

یکی از فاکتورهای مهم قفل دیجیتال ، حداکثر تعداد کاربران قابل تعریف به آن می‌باشد. قفلی را انتخاب نمایید که تمام افراد داخل ساختمان را پشتیبانی نماید.همچنین امکان صدور مجوز دسترسی برای افراد جدید را نیز فراهم نماید. محدودیت  در تعداد مجوز دسترسی و در نظر نگرفتن تناسب میان تعداد پارامترهای دسترسی با افراد داخل ساختمان، می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما در آینده به ویژه با ورود نفرات جدید، به وجود آورد.

گارانتی و خدمات پس از فروش قفل هوشمند الکترونیکی

مهمترین فاکتوری که در هنگام خرید باید در نظر گرفت گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد.
در بیشتر مواقع عدم توجه به این موضوع باعث پشیمانی کاربر از خرید قفل دیجیتال  شده است.شما نمی‌دانید چه اتفاقی ممکن است در مدت زمان کوتاه برای قفل دیجیتال‌تان بیافتد.گارانتی یا ضمانت‌نامه تعویض، فاکتور بسیار مهمی است که در صورت خرابیمحصول خریداری شده می‌تواند به شما کمک کند و باعث شود محصول جایگزین را دریافت کنید.

همچنین داشتن خدمات پس از فروش این اطمینان را در شما به وجود می‌آورد که شرکت مورد نظر برای مدت بسیار طولانی قادر به تامین قطعات قفل خریداری شده است.

به دلیل اهمیت رضایت‌مندی مشتری برای شرکت‌های بزرگ و ارائه گارانتی و خدماتپس از فروش قدرتمند، پیشنهاد می‌گردد قفل دیجیتال خود را از شرکت‌ها و برندهای بزرگ خریداری نمایید تا مشکل شما در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین دردسر برطرف گردد.

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!