کاربرد های دکوراسیون روستیک

کاربرد های دکوراسیون روستیک


کاربرد های دکوراسیون روستیک

دکوراسیون روستیک را می توان به عنوان یکی از زیبا ترین و پر طرفدار ترین سبک هایی از طراحی دکوراسیون معرفی کرد که با الهام گرفتن از طبیعت، خانه های روستایی و عناصر دیگری از این قبیل طراحی می شود. ما در این متن اطلاعات مفیدی پیرامون این سبک از دکوراسیون جمع آوری کرده ایم که با مطالعه ی آن ها می توانید به نحو احسن با آن آشنا شوید.

معرفی دکوراسیون روستیک

همان طور که می دانید در طراحی دکوراسیون سبک های بسیار زیادی وجود دارند که یکی از بهترین سبک ها را می توان دکوراسیون روستیک معرفی کرد. کلمه ی روستیک به معنای روستا می باشد، از این رو در طراحی دکوراسیون روستیک از عناصر طبیعی موجود در روستا ها و خانه های روستایی استفاده می شود.

به طور کلی با دیدن منازلی که به سبک دکوراسیون روستیک چیده شده اند خانه های روستایی و طبیعت های بکر جنگل ها و کوهستان ها در ذهن تداعی می شود که به دنبال این تداعی حس آرامش وصف ناپذیری در افراد به وجود می آید.

از این سبک معمولاً برای طراحی دکوراسیون ویلا ها و یا کلبه ها استفاده می شود اما لازم است بگوییم متخصصان طراحی دکوراسیون، این سبک بسیار زیبا را برای خانه های واقع در شهر ها به خصوص خانه های آپارتمانی توصیه می کنند. چرا که حضور در خانه ای که به سبک دکوراسیون روستیک چیده شده است ذهن فرد را از هیاهو و شلوغی های شهر دور می کند و آرامش وصف ناپذیری به او می بخشد.

در واقع پس از گذراندن یک روز پر کار در شهری شلوغ حضور در خانه ای به این سبک بهترین حس ها را به افراد می دهد، زیرا که  چوب انرژی های مثبت بسیار زیادی از خود ساتع می کند.

متخصصان طراحی دکوراسیون سعی می کنند در دکوراسیون روستیک از عناصر و اِلمان های طبیعی بهترین استفاده ها را کنند، به طوری هر رنگ و وسیله ای که در این نوع دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد همه از بخشی خاص در طبیعت الهام گرفته شده اند و دارای معانی بسیار زیادی هستند.

دکوراتیو های چوبی

جالب است بدانید اولین کلمه ها و عباراتی که با دیدن دکوراسیون روستیک در ذهن هر شخصی می آید، سادگی، طبیعت، آرامش، خلوص و کلمه های دیگری از این قبیل است، لذا سبک روستیک به دور از هر نوع تجملات و عناصر اضافی می باشد و بر مبنای سادگی طراحی می شود.

متخصصان طراحی دکوراسیون در دکوراسیون روستیک با توجه به تحصیلاتی که در این زمینه دارند از وسیله ها و اِلمان هایی استفاده می کنند که دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. در ادامه برخی از وسیله های مورد استفاده در دکوراسیون ها را آورده و آن ها را از دید سبک روستیک مورد بررسی قرار داده ایم:

کفپوش ها: همان طور که می دانید در طراحی دکوراسیون کفپوش ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند، چون که بیشترین تاثیر را در جلوه ی ظاهری خانه دارند. کفپوش های استفاده شده در دکوراسیون روستیک عمدتاً از چوب و سنگ هستند.

دیوار پوش ها: دیوار پوش های مورد استفاده در دکوراسیون روستیک بسته به محل متفاوت است به گونه ای که دیوار پوش های استفاده شده در آشپزخانه معمولاً کاشی های سفالی و یا دیوار پوش های اتاق پذیرایی از چوب و … است.

کابینت آشپزخانه: کابینت های آشپزخانه با استفاده از چوب های طبیعی ساخته می شوند. از دیگر المان های چوبی استفاده شده در آشپزخانه های روستیک میز غذا خوری و قفسه ها چوبی هستند.

• ظرف و ظروف: ظروف دکوری استفاده شده در این سبک از دکوراسیون شامل ظروفی مثل ظرف های سفالی، سنگی، دست ساز و موارد دیگری از این دست می باشد.

مبلمان: مبلمان در سبک روستیک، مبلمانی راحتی و کاملاً ساده است که به طور عمده چوب یکی از متریال های قابل مشاهده ی آن ها است.

پوشش مبلمان: برای پوشش مبلمان از منسوجات و پارچه های طبیعی استفاده می شود که برخی از آن ها عبارتند از پارچه های پنبه ای، کتان و …

فرش: فرش هایی که در این سبک از دکوراسیون استفاده می شوند معمولاً فرش هایی دست بافت و ساده هستند.

رنگ ها: رنگ ها المان های بسیار مهم در طراحی دکوراسیون هستند که در سبک روستیک سعی می شود از رنگ های موجود در طبیعی استفاده شود.

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

چه نوآوری هایی را در دکوراسیون در سال 2020 مشاهده خواهیم کرد ؟

دکوراسیون داخلی مدرن و دکوراسیون جدید

رایکا هوم

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!