قفل دیجیتال چیست؟ همه چیز درباره قفل دیجیتال

قفل دیجیتال چیست؟ همه چیز درباره قفل دیجیتال


قفل دیجیتال چیست؟ یکی از انواع قفل هایی که امروزه با پیشرفت تکنولوژی جایگزین قفل ها و کلیدهای معمولی و قدیمی شده قفل دیجیتال است. استفاده از کلید برای باز و بسته کردن قفل درب ها قرن هاست که انجام می گیرد. براساس تاریخ و تحقیقات انجام شده مصریان باستان از اولین افرادی بودند که از قفل و کلید برای باز و بسته کردن درب ها استفاده می کردند.

قفل دیجیتال توسط رمز، کارت و یا اثر انگشت باز می شود و دیگر نیازی به استفاده از کلیدهای پر دردسر نمی باشد. در این مقاله قصد داریم به موضوع قفل دیجیتال چیست و همه چیز درباره قفل دیجیتال بپردازیم.

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده انواع قفل و دستگیره دیجیتال و سایر تجهیزات امنیتی هتل ها  منازل و ادارات شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

رایکا هوم عرضه کننده انواع قفل هوشمند

 

 

قفل دیجیتال چیست؟

قفل دیجیتال از انواع قفل های الکترومکانیکی می باشد که بدون نیاز به کلید و با دیگر روش های دسترسی می توان آن را کنترل کرد. از دلایلی که باعث شده است قفل دیجیتال یکی از امن ترین مدل های قفل موجود در جهان شمرده شود بدنه بسیار مقاوم و سیستم های هوشمند امنیتی آن نیز می باشند. قفل دیجیتال برای نصب نیاز به سیم کشی داخلی برق ندارد و از باتری های قلمی تغذیه می کند. این نوع قفل ها را می توان بر روی انواع درب ها نصب کرد.

قفل دیجیتال برای ساختمان هایی که نیاز به یک وسیله قابل اطمینان برای کنترل دسترسی دارند اما تخصیص کلید و یا کارت غیر عملی است و حجم ورود و خروج افراد به ساختمان بالا می باشد، به عنوان یک راه حل امنیتی کم هزینه و آسان پیشنهاد می شود.

همچنین قفل دیجیتال بدون نیاز به استفاده از کلید، راهی برای ورود و خروج به محل کار، خانه ها و مدارس فراهم می کنند. قفل دیجیتال مزایای زیادی نسبت به قفل کلید دار دارد. امکان کنترل دسترسی دقیق تر را فراهم می کند، این اطمینان خاطر را فراهم می کند که یکپارچگی یک ساختمان یا منطقه هرگز به خطر نیفتد و مزایای بی شمار دیگری که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

انواع قفل دیجیتال و کاربرد آنها

دسته بندی اول از قفل دیجیتال شامل دو نوع می باشد که نوع اول برقی بوده که برق مورد نیاز خود را از برق یا باتری تامین می کند و نوع دوم نوع مکانیکی می باشد که برای باز شدن به برق نیازی ندارند.

دسته بندی دوم  از قفل دیجیتال شامل سه نوع می باشد که نوع اولی صفحه کلید الکترونیکی می باشد که برای باز کردن آن از کد ورود استفاده می شود. نوع دوم این قفل ها از خصوصیات بیومتریک مانند اثر انگشت برای ورود استفاده می شود. و در نوع سوم از کارت های هوشمند برای ورود استفاده می شود که بیشتر در هتل ها و ساختمان های اداری کاربرد دارد.

بسته به مدل انتخاب شده، می توان این نوع قفل را روی طیف وسیعی از درب ها از جمله درب های UPVC، درب های چوبی، درب های آلومینیومی و شیشه ای و درب های خارجی نصب نمود. این نوع قفل ها به طور معمول در ساختمان های عمومی مانند بیمارستان ها، دفاتر و مدارس و حتی منازل استفاده می شوند.

ویژگی های قفل دیجیتال

قفل های دیجیتال به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد فنی و امنیتی در سراسر جهان طرفداران و خریداران زیادی دارد .از ویژگی های آنها می توان به امنیت بالای ورودی های آن ، داشتن آسایش و آرامش برای کاربران و متصل شدن به خانه ی هوشمند اشاره کرد.

• امنیت بالای ورودی های قفل دیجیتال

استفاده از کلید برای افراد دردسر هایی را به همراه داشته و مشکلاتی جبران ناپذری همانند هزینه ی زیاد گم شدن کلید ، شکستن کلید ،کپی شدن بسیار آسان کلید های گم شده و یا به سرقت رفته به همراه دارد .این مشکلات سبب شد با گذشت زمان قفل های دیجیتالی جایگزین قفل های قدیمی و کلید ها شوند .هک کردن پنل های دسترسی قفل های هوشمند بسیار سخت و دشوار بوده و دسترسی به آن ها برای دزد ها دشوار بوده و حتی نا ممکن می باشد.

قفل های دیجیتال تابع نظر شما می باشند یعنی شما می توانید برای وارد کردن رمز عبور خود بعد و یا قبل از رمز اعدادی دلخواه وارد کنید تا در صورت حضور شخصی در کنارتان فرد متوجه ی رمز اصلی شما نشود. سیستم ضد سرقت آن باعث می شود در صورت وارد کردن رمز و یا کارت غیر مجاز و همچنین ضربه زدن به قفل و یا درب ساختمان دستگاه شروع به هشدار دادن کرده و به مدت یک دقیقه غیر فعال نیز می شود.

دوبل کردن رمز ورودی امنیت را بالا تر می برد به این گونه که رمز ورودی و کارت و یا اثر انگشت هردو وارد شوند .قفل دیجیتال دارای اعلان حریق بوده و در صورت تشخیص حرارت بالا در خانه به شما هشدار می دهد.

• ایجاد آسایش و آرامش برای کاربران

قفل خودکار ، آلارم های هشدار ،کنترل ورود و خروج و اعلان حریق از جمله مواردی می باشند که باعث آرامش خیال کاربر از بابت امنیت محل زندگی و یا کار می شود. کار کردن با قفل دیجیتالی بسیار راحت می باشد داشتن ویژگی کنترل صدا در این قفل ها باعث می شود از ناراحتی دیگران در زمان ورود در شب و روز جلوگیری شود .

دستگاه های قفل دیجیتال دارای آلارم باتری می باشند و یک هفته قبل از اتمام باتری ها به شما هشدار می دهند .این نوع قفل ها با استفاده از 4 یا 8 باتری کار می کنند در صورت اتمام باتری ها شما می توانید از یک باتری کتابی 9 ولت استفاده کرده و برق دستگاه را تامین کنید .

از دیگر امکانات این  قفل ها توانایی اتصال به آیفون تصویری و یا خانه هوشمند می باشد که می توانید قفل را کنترل کنید .

• متصل شدن به خانه هوشمند

به راحتی می توان قفل دیجیتال را توسط پروتکل های هوشمند و ماژول های خانه ی هوشمند به سایر وسایل الکترونیکی متصل کرد .

 

ققل دیجیتال رایکا هوم
ققل دیجیتال رایکا هوم

 

مزایای استفاده از قفل دیجیتال در مقایسه با سایر قفل ها

نیازی به استفاده از کلید و یا کارت نیست پس چیزی به نام گم شدن کلید نداریم. با توجه به اینکه برای هر کس می توان دسترسی مجزا تعریف کرد در نتیجه مهمانان مانند پرستاران/مراقبان می توانند با استفاده از کد مهمان وارد شوند و در صورت اخراج و یا انصراف از کار امکان ورود آنها به راحتی قابل حذف شدن هست بدون اینکه در امکان ورود دیگران خللی به وجود آید.

همچنین با استفاده از وسایلی مانند تلفن همراه می توانید قفل دیجیتال را از راه دور کنترل کنید.

این نوع قفل ها به راحتی قابل سازگاری و نصب بر روی هر نوع دربی می باشند، زیرا کاملاً خود ساخته هستند و نیاز به هیچ گونه سخت افزار اضافی ندارند.

همچنین این نوع قفل ها به راحتی و به سرعت قابل برنامه ریزی مجدد هستند، به این معنی که در صورت به خطر افتادن یا تغییر کارکنان، امنیت می تواند بلافاصله برقرار شود.

برای کنترل دسترسی در ادارات و مدارس و… مناسب هستند.

قفل دیجیتال را می توان برای ساعات خاصی و حتی به صورت یک طرفه برنامه ریزی کرد به عنوان مثال می توان عدم امکان ورود در خارج از ساعات اداری را اضافه نمود به طوری که بعد از ساعت خاصی امکان ورود به ساختمان نباشد ولیکن امکان خروج میسر باشد در نتیجه اینکار می تواند امنیت افراد باقیمانده در یک ساختمان را تامین کند.

رایکا هوم با مجموعه ای از بهترین قفل و دستگیره های دیجیتال در خدمت شماست – با مادر تماس باشید

قفل دیجیتال وسیله ای است که راحتی و امنیت ما را فراهم میکند با استفاده از قفل دیجیتال دیگر نگران جا ماندن کلید و یا حمل کلید و احتمال گم کردن آن را نداریم. به راحتی با استفاده از رمز کارت یا اثر انگشت میتوانیم درب رو باز کنیم .با استفاده از قفل های دیجیتال دیگر نگران انتظار کشیدن مهمان خود پشت در نیستیم. میتوانیم با دادن  رمز به مهمان خود به او اجازه ورود داده و او را شگفت زده کنیم. نگرانی بابت قفل کردن درب نخواهیم داشتیم  چون به محض بسته شدن  درب قفل به صورت خودکار قفل می شود.

یکی از نگرانیهای افرادی که درخواست خرید قفل های دیجیتال رو دارند  امنیت  قفل در برابر ولتاژ های احتمالی برق و شوکرهای الکتریکی است که کمپانی های قفل دیجیتال با مجهز کردن قفل های دیجیتال به سیستم ضد شوک این مشکل را برطرف کرده است و به  هیچ عنوان احتمال باز شدن درب با ولتاژ های برق احتمالی را نخواهد داشت .

قفل و دستگیره های دیجتال امکان نصب بر روی انواع درب راست باز شو و چپ باز شو رو دارد. سوالی که همیشه ذهن مشتری رو به چالش میکشد این است که در صورت شکسته شدن پنل یا کار کردن پنل به هردلیلی تخریب شکستگی و … چگونه امکان باز شدن در وجود دارد؟ برای باز شدن در این موارد خاص شما میتوانید از کلیدهای مکانیکی قفل استفاده کنید.

 کلید مکانیکی کلیدی است که هر قفل دارای 3 یا 4 عدد کلید مکانیکی میباشد که در مواقع اضطراری استفاده می شود.

رمز سرپرست در قفل های دیجیتال چیست؟

رمز سرپرست رمزی مادر قفل است یعنی شما فقط با داشتن رمز سرپرست میت وانید کارتی یا رمز و … را تعریف و یا حذف کنید که این رمز برای امنیت بیشتر قفل استفاده می شود که هر شخصی نتواند رمز قفل را تغییر و یا کارتی را تعریف کند. قفل های دیجیتال دارای جابه جایی صفحه کلید یا رمز خیالی می‌باشد، یعنی در صورتی که شما می خواهید با رمز وارد شوید و شخصی متوجه رمز شما نشود می‌توانید چند رقم خیالی و در نهایت رمز اصلی قفل را وارد کنید و درب را باز کنید.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد قفل های دیجیتال آلارم سرقت می‌باشد که در صورت دستکاری قفل یا  زدن چند بار رمز فعال می‌شود. شما می‌توانید در قفل های دیجیتال امکان گزارش‌گیری رو داشته باشد که هر شخصی چند بار  و در ساعتی به محل ورود داشته است و اینکه قفل های دیجتال امکان نصب به سیستم  هوشمند و یا اتصال به سیستم BMS  رو دارد. یکی دیگر از آپشن های قفل های دیجیتال امکان نصب ریموت کنترل رو قفل می‌باشد که برای سهولت افرادی مانند سالمندان فراهم شده است که به راحتی بتوانند از فاصله دور قفل رو باز کنند.

منبع تغذیه قفل های دیجیتال باطری قلمی است که در صورت ضعیف شدن باطری آلارم هشدار باطری را می‌دهد. اما در صورت توجه نکردن به آلارم و تمام شدن باطری نگران باز کردن درب نخواهیم بود. چون می‌توانیم با تهیه  باطری کتابی 9 ولت به راحتی درب رو باز کنیم.

نحوه استفاده آن هم به این شکل است که تمامی قفل های دیجیتال در بیرون قفل، نقطه اتصال باطری کتابی را دارد که با اتصال باطری کتابی و نقطه اتصال قفل صفحه قفل روشن شده و می‌توانید با استفاده از رمز یا کارت در را باز کرده و از داخل باطری را عوض کنیم. دیگر ویژگی قفل دیجیتال رمز یکبار مصرف است. رمز یکبار مصرف رمزی است که می‌توان تنها یکبار در را با آن رمز باز کرد و پس از بسته شدن درب امکان باز شدن در با آن رمز وجود ندارد .

زیبایی قفل های دیجیتال  بر روی درب شما باعث می‌شود که هنگام ورود افراد به خانه تا همیشه در ذهن ها ماندگار شوید.

قفل هوشمند دیجیتالی
قفل هوشمند دیجیتالی

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند، دستگیره دیجیتال، کلید و پریز لمسی، تجهیزات هتلی، اکسس کنترل تردد، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و… می باشد. این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ، میلره، فیلیپس، ای لاک، کاداس، یوکا، فیلتا، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است، فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است. کافی است با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!