اکسسوری ها در طراحی و دکوراسیون منزل

اکسسوری ها در طراحی و دکوراسیون منزل


اکسسوری ها در طراحی و دکوراسیون منزل

معمولا  یک خانه برای زیبایی بیشتر علاوه بر اینکه باید معماری داخلی زیبایی داشته باشد به ادوات و تجهیزات جانبی دیگری برای زیبایی بیشتر نیازمند می باشد. این تجهیزات علاوه بر مبلمان شامل انواع اکسسوری ها می شود. در واقع اکسسوری ها در هر قسمت از خانه می توانند جلوه بصری خانه را تکمیل تر کنند .این اکسسوری ها چه در آشپزخانه باشند چه در اتاق و چه در سرویس های بهداشتی مکمل خوبی برای تجهیزات داخل منزل می باشند.

در گذشته ابزارات و اکسسوری های داخل خانه سبک معماری آن دوره را تداعی می کردند و امروزه هم به همین روال می باشد اکسسوری ها می توانند جلوه های معماری مدرن و موارد دیگر را در داخل خانه به نمایش بگذارند.اکسسوری در همه جای منزل وجود دارد . از سرویس بهداشتی گرفته تا سالن پذیرایی .این اکسسوری ها با هر سبک چیدمان و بودجه ای قابل اجرا هستند .

اکسسوری های منزل و یا به اصلاح وسایل تزیینی و جانبی، به گروه های بسیار گسترده و متنوعی از وسایل و الحاقات فرعی گفته می شوند که جزء الزامات یک فضا و ساختمان نیستند ولی کیفیت، سطح چیدمان و دکوراسیون داخلی را ارتقا می دهند. دامنه مواردی که به عنوان اکسسوری در دکوراسیون داخلی به کار می روند بسیار گسترده است، تا جایی که برای شرح آن ها فقط جمله “موارد فرعی و غیر ضروری” می تواند همه موارد تحت عنوان اکسسوری را پوشش دهد. از این رو، استفاده از لامپ برای نوردهی یک الزام است و استفاده از آباژور و لوستر، انتخابی در راستای اضافه کردن اکسسوری به دکوراسیون داخلی محیط مورد نظر به شمار می آید.

دکوراسیون داخلی خلاقانه و جذاب با اکسسوری ها

استفاده از اکسسوری ها یکی از تاثیرگذار ترین، جذاب ترین، خلاقانه ترین و در عین حال کم هزینه ترین شیوه های تغییر فضا و نمای دکوراسیون داخلی بر اساس نیاز و روحیات فرد محسوب می شود. این تغییر فضا بر روی خلق و خو، روحیه و روان افراد حاضر در محیط، تاثیر زیادی می گذارد. تاثیر بالای این وسایل بر دکوراسیون داخلی به حدی زیاد است که طراحان از این طریق دکوراسیون طراحی شده شان را تکمیل و به بهترین حالت ممکن می رسانند. میزان کاربرد و محبوبیت این محصولات دکوراتیو به گونه ای است که سهم بالا و رو به رشدی از صنعت دکوراسیون را به خود اختصاص داده است. طراحان زیادی با استفاده از متریال ها و طراحی های مختلف، با تاثیر از فرهنگ و تاریخ و محیط، اکسسوری های متفاوت و جدیدی پدید می آورند که زیبا، چشم نواز و ارزشمند هستند.

علت استفاده از اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی

اما چرا تا این حد وجود و ماهیت اکسسوری ها مهم است و چه تاثیری دارند؟ اولین دلیل، پر کردن فضا های خالی مابین وسایل در دکوراسیون داخلی است. این کاربرد و در کل به کارگیری اکسسوری، محدود به فضای خاصی نیست و هر موقعیت و فضایی را شامل می شود. کاربرد و نقش دیگر این محصولات، ایجاد پویایی و حرکت در دید بیننده و تلاش برای جلب توجه فرد است که در صورت انتخاب و چینش مناسب، حرکت چشم مخاطب را هدایت کرده و به نواحی خاصی معطوف می کند. این کار در فضا سازی و دیگر اهداف طراحان، اهمیت زیادی دارد.

دکوراسیون داخلی دکوراتیو با انواع اکسسوری ها

اکسسوری ها در موقعیت مناسب، دکوراسیون داخلی را از حالت یکنواختی خارج کرده و به آن روح و هویت می بخشند. بدون این وسایل دکوراتیو، فضا های داخلی صرفا جنبه و کاربری عادی دارند و افراد از حضور در آن لذتی نمی برند و فضا جذابیتی برای آن ها ندارد. اکسسوری های دکوراسیون داخلی می توانند به راحتی تم یک فضا را تغییر دهند و برای مثال از یک اتاق معمولی با کاربرد روزانه، آن را به فضایی متناسب با فصل، شخصیت فرد، کاربرد موقتی و موارد دیگر تبدیل کنند. این کار کمترین هزینه را به نسبت تغییر کامل دکوراسیون به همراه دارد.

علاوه بر موارد ذکر شده، اکسسوری ها در کنار جنبه زیبایی و هدایت بصری، می توانند مزایای دیگری داشته و کاربردی نیز باشند. برای مثال گلدان های گیاه هان مختلف، علاوه بر زیبایی دهی به تغییر روحیه و تصفیه هوا کمک می کنند. این ویژگی در کنار امکان استفاده از آن ها در هر فضایی، به زیبا تر شدن هرچه بیشتر دکوراسیون های فضا های داخلی کمک زیادی می کند.

کاربرد اکسسوری در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

همانطور که اشاره کردیم اکسسوری ها لوازم جانبی هستند که علاوه بر زیبایی ، کاربردهای در هر بخش از خانه برعهده دارند. اکسسوری های که عموما در آشپزخانه ها استفاده می شوند به صورت کشوهای ریلی و ابزاراتی هستند که در داخل کابینت تعبیه می شوند تا راحتی و نظم بیشتری ایجاد کنند.

در واقع اکسسوری ها در آشپزخانه فضاهای غیرکاربردی را کاربردی می کند. مثلا گذاشتن قفسه ای برای جای دادن برخی از ظروف و وسایل آشپزخانه یا ایجاد قفسه هایی برای جای گیری شیشه های و ظروف ادویه و …

کاربرد اکسسوری در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی

امروزه با توجه به کوچک بودن فضای منازل آپارتمانی نیاز به اکسسوری ها بیشتر شده است اکسسوری هایی که در سرویس های بهداشتی نصب می شوند شامل قفسه ها و کمد ها و طاقچه هایی برای جای دادن وسایل شوینده مثل شامپو – صابون – خمیردندان – مسواک و غیره  و همچنین آویزان کردن حوله و دستمال می باشد. که موجب ایجاد نظم و زیبایی به فضای داخلی سرویس بهداشتی می شود.

درباره استفاده از اکسسوری در دکوراسیون بیشتر بدانید

اکسسوری در دکوراسیون، عنصر مکمل به شمار می رود.
درواقع اکسسوری ها جزء اجزای اصلی ساختمان و دکوراسیون
به حساب نمی آیند ولی در طراحی داخلی منزل نقش کلیدی
دارند. زیرا اکسسوری ها به قدری زیبا هستند و زیبایی می آفرینند
که توجه همگان را به خود جلب می کنند. استفاده از اکسسوری در دکوراسیون داخلی، به دلیل هزینه ی بسیار پایین، یکی از روش های پرطرفدار طراحی دکوراسیون به حساب می رود. به طور کلی اکسسوری برای استفاده در مکان هایی خاص از فضای داخلی طراحی می شوند، با این وجود بعضی اکسسوری ها و لوازم تزئینی را می توان در تمامی فضای داخلی مورد نظر استفاده کرد.

اکسسوارها از چه مکان هایی خریداری می شوند؟

اکسسوار ها یکی از روش های اقتصادی برای تزئین خانه به
شمار می روند. اما از کجا می توان این اکسسوار ها را تهیه کرد؟
خرید اکسسوار هیچ تفاوتی با سایر مبلمان موجود در خانه ندارد.
به همین دلیل تمام روش هایی که در خرید سایر لوازم به کار
می روند در خرید اکسسوار نیز کارآمد هستند. یکی از روش های
کلاسیک مراجعه به فروشگاه های مبلمان و اکسسوار است.
اما باید بپذیریم که این روش بسیار خسته کننده و زمانبر است.

روش دوم مراجعه به فروشگاه های زنجیره ای است که بسیاری
از برند های معروف دنیا در آن ها وجود دارند. با این روش می توانیم
محصولات با کیفیتی را خریداری کنیم. اما محصولی که در یک فروشگاه
بزرگ وجود دارد، منحصر به فرد نخواهد بود و در بسیاری از خانه ها
امکان دیدن آن وجود دارد. اگر به دنبال اکسسوار هایی هستید
که منحصر به فرد باشند و در هیچ کجای دیگر مشابه آن را نبینید،
بهترین راه اینترنت است. با این روش حتی می توانید به فروشگاه های هنری کمتر شناخته شده نیز دسترسی پیدا کنید.

ایده هایی برای اکسسوار ها

اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که چه اکسسوار هایی را باید انتخاب کنید،
به لیست اکسسوار هایی که می توانید در اتاق های مختلف
به کار ببرید توجه کنید: چراغ ها، سبد ها، جعبه ها، کتاب ها و مجلات،
گلدان ها، مجسمه ها، شمع ها، شمعدان ها، گل ها،
صدف های دریایی، گیاهان سبز، آینه ها، عکس ها، تابلو ها،
کوسن های تزئینی، رومیزی ها، فرش ها و پادری ها، کلکسیون های خاص
و غیره. البته این لیست را می توان افزایش داد. حتی اگر بخواهید
می توانید لوازم قدیمی ای که دیگر به آن ها نیاز ندارید را نیز با به کار بردن خلاقیت خود به اکسسوار تبدیل کنید.

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!