راهنمای خرید پارچه مبلی و اهمیت آن

راهنمای خرید پارچه مبلی و اهمیت آن


پارچه مبلی و اهمیت آن

شاید بهتر باشد که در ابتدا یک تعریف از پارچه‌های مبلی داشته باشیم. پارچه مبلی یک روکش نازک با طرح و رنگ متنوع است که شما می‌توانید با توجه به جنس، رنگ و طرح آنرا طبق سلیقه خود انتخاب کنید.
در حقیقت انتخاب این پوشش یکی از مهمترین معیارهای شما در خرید سرویس مبل است و حتماً باید آشنایی مقدماتی با آنها داشته باشید.

اما این سؤال وجود دارد که آشنایی ما با پارچه مبلی می‌تواند چه چیزهایی را تحت تأثیر قرار دهد

پارچه‌های مبلی دوام مبل را تعیین می‌کنند

فعلاً در مورد اسامی انواع پارچه‌های مبلی بحث نمی‌کنیم، اما برخی از آنها تراکم بالاتر و استحکام بیشتری دارند و در نتیجه مبل شما عمر بیشتری می‌کند. این در حالی است که برخی از واژه‌ها ضعیف‌تر هستند و شما در سرویس مبل ارزان بیشتر آنها را می‌بینید.

 پارچه‌های مبلی در هماهنگی مبل با دکوراسیون داخلی نقش دارند

این یک قانون مهم در  اجرای دکوراسیون داخلی و به طور ویژه دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن است. بین رنگ پارچه‌های مبلی و رنگ پرده، رنگ پارکت، رنگ دیوارها وسایل اجزای تزیینی منزل باید هماهنگی وجود داشته باشد. این یعنی مبل کلاسیک برای دکوراسیون داخلی کلاسیک و مبل مدرن برای دکوراسیون داخلی مدرن.

 پارچه‌های مبلی راحت بودن مبل را تحت تأثیر قرار می‌دهند

پارچه‌های مبلی متفاوت هستند، برخی از آنها از جنس چرم بوده و برخی از آنها از جنس ساتن هستند. پارچه‌های چرمی نمایی کلاسیک و با اصالت به سرویس مبلمان می‌دهند و راحتی آنها بیشتر است. این در حالی است که پارچه‌های ساتن برای طرح‌هایی با تنوع بیشتر انتخاب می‌شوند و سطح صافی برای مبل ایجاد می‌کنند.

 پارچه‌های مبلی بر قیمت سرویس مبلمان تاثیرگذار هستند

این یک موضوع کاملاً بدیهی است، زیرا قیمت پارچه‌های مبلی با یکدیگر متفاوت است. قیمت این پارچه‌ها با توجه به فاکتورهای مختلف تغییر می‌کند که در ادامه مطلب بیشتر به آنها خواهیم پرداخت. اما در هر صورت هر چه قیمت پارچه مبلی بیشتر باشد، قیمت سرویس مبلمان هم بالاتر خواهد بود.

انواع پارچه مبلی و معرفی ویژگی‌های آنها

زمانی که وارد یک فروشگاه مبل می‌شوید، احتمالاً فروشنده از شما می‌خواهد که بر روی آن‌ها بنشینید. این فرصت خوبی برای شما که دستی به پارچه‌های مبلی بکشید و کیفیت آن را بررسی کنید. البته از این لحاظ شما باید با انواع پارچه مبلی و کیفیت آنها آشنایی داشته باشید. ما در ادامه چند مورد از پارچه‌های مبلی معروف در بازار را معرفی خواهیم کرد:

پارچه مبلی مازراتی

پارچه مازراتی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی که به دنبال بافت برجسته و زبر هستند. در برخی از مدل‌های این پارچه، برجسته بودن بافت به حدی زیاد است که شما انگار یک موکت نرم را لمس می‌کنید. این پارچه‌ها تنوع رنگی بالایی دارند و امکان استفاده از آن‌ها در دکوراسیون کلاسیک و مدرن وجود دارد. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که این پارچه گرمای زیادی ایجاد می‌کند و برای مناطق گرمسیری انتخاب خوبی نیست.

پارچه مبلی مخمل

 پارچه مخمل یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پارچه‌های بازار است که آشنایی با آن چندان سخت نیست. لمس کردن این پارچه یک احساس راحتی خاص و دوست داشتنی به شما می‌دهد که از هر طرف رنگی با تونالیته متفاوت ایجاد می‌کند. اگر هم می‌خواهید کیفیت پارچه را درک کنید، هرچه تراکم پارچه بالاتر باشد کیفیت آن هم بالاتر است.

 پارچه مبلی پورشه

این دسته از پارچه‌ها که تحت عنوان پارچه‌های مبلی پورش هم شناخته می‌شود، یکی از پارچه‌های با بافت ریز و با تنوع رنگی بالا در بازار است. این پارچه‌ها هم برای دکوراسیون کلاسیک و مدرن قابل استفاده هستند و شستشوی آن‌ها نسبتاً راحت است.

پارچه مبلی میکرولاین

همانطور که از اسم پارچه بر می‌آید، بافت استفاده شده در این پارچه بسیار ریز و متراکم است. به همین دلیل است که تا حدود زیادی به پارچه‌های مخمل با تراکم زیاد شباهت دارد. اصولاً پارچه‌های میکرولاین بیشتر برای مبل‌هایی که نیاز به طول عمر بالا دارند انتخاب می‌شوند و مهم‌ترین ویژگی آنها، ضد آب بودن پارچه است. بنابراین به راحتی کثیف نمی‌شود و پاک کردن آنها هم دردسر چندانی ندارد.

پارچه مبلی اروس

این یکی از بهترین گزینه‌هایی است که شما می‌توانید از آن برای سرویس مبلمان و سرویس خواب استفاده کنید. این پارچه‌ها بسیار نرم هستند و از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به پارچه‌های چرمی دارد. زیبایی نسبتاً مناسب، قیمت پایین‌تر نسبت به پارچه‌های چرمی و همچنین راحت بودن برای نظافت از جمله ویژگی‌های این پارچه است.

پارچه مبلی لاوانته

پارچه‌های لاوانته از جمله پارچه‌های مبلی با بافت ریز و نرم شناخته می‌شود که از لحاظ ظاهری بین پارچه‌های چرمی و پارچه‌های مخمل قرار می‌گیرد. با لمس کردن پارچه به راحتی می‌توانید این پارچه را تشخیص دهید و یکی از پارچه‌های با کیفیت برای سرویس مبلمان است.

پارچه مبلی سرتینا

پارچه‌های سرتینا از لحاظ ظاهری بین پارچه‌های معمولی و پارچه‌های چرمی قرار می‌گیرند که ظاهر زیبا و فریبنده دارند. این ویژگی دست شما را برای انتخاب طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک یا مدرن باز می‌گذارند و می‌توانید سرویس مبلمان را به دلخواه خود انتخاب کنید.

پارچه مبلی گلیم یا جاجیم

 این یکی از سنتی‌ترین پارچه‌های مبلی است که شما می‌توانید برای سرویس مبلمان منزل خود انتخاب کنید. پارچه‌های گلیم و جاجیم برای دکوراسیون کلاسیک ایده آل هستند. این پارچه‌ها تراکم بالایی دارند و بافت ضخیم آنها کمک می‌کند که شما برای مدت زمان بیشتری از مبلمان خود استفاده کنید. در بیشتر موارد هم تنوع رنگی این پارچه‌ها به شما اجازه می‌دهد که حساسیت زیادی برای تمیز کردن آنها نداشته باشید.

· پارچه مبلی چرم

چرم می‌تواند یکی از طبیعی‌ترین و کم دردسر ترین پوشش برای سرویس مبلمان شما باشد. نشستن بر روی مبل‌های چرمی بسیار راحت است و از جمله پوشش‌های باکلاس و شیک محسوب می‌شود. فقط به خاطر داشته باشید که نگهداری چرم کمی سخت است و پاک کردن لکه از روی آن‌ها به دردسر زیادی نیاز دارد. پس اگر بچه زیاد و بازیگوش دارید، فعلاً صبر کنید تا بزرگ شوند!

پارچه مبلی ساتن

اصولاً پارچه‌های مبلی ساتن کاربرد چندانی در مبل کلاسیک ندارند و بیشتر کاربرد آنها به مبل مدرن است. پارچه ساتن به دلیل تمیز شدن راحت و همچنین تنوع رنگی بالا انتخاب می‌شود. این پارچه یکی از گزینه‌های ارزان در بازار است و صرفاً برای تعویض زیاد مناسب است.

در خرید پارچه مبلی به چه مواردی توجه کنیم؟

حالا اگر شما هم برای کارگاه یا برای سرویس مبلمان منزل خود به فکر خرید پارچه مبلی هستید، لازم است که در جریان خرید خود به چند فاکتور توجه کنید که بعد از خرید احساس پشیمانی نداشته باشید. انتخاب سرویس مبلمان یک موضوع کاملاً جدا از موضوع انتخاب پارچه است. بنابراین شما می‌توانید فاکتورهای زیر را در خرید خود در نظر بگیرید:

· جنس پارچه

جنس پارچه مشخص می‌کند که مبلمان شما تا چه اندازه می‌تواند عمر کند و امکان استفاده از آن برای چه قسمت‌هایی از سرویس مبلمان وجود دارد. به عنوان مثال شما برای قسمت نشیمنگاه باید از پارچه‌های با تراکم بالا و طول عمر بالا استفاده کنید. این در حالی است که شما برای قسمت پشتی یا برای کوسن می‌توانید به سراغ پارچه‌های ظریف‌تر و با طرح‌های متنوع‌تر بروید.

· رنگ و طرح پارچه

پارچه‌های مبلی از لحاظ طرح و رنگ به انواع مختلفی مانند طرح راه راه، طرح ترنج، طرح گلدان و موارد شبیه به آنها تقسیم بندی می‌شوند. معمولاً طرح‌های ساده و با رنگ‌های شاد برای سرویس مبلمان مدرن و طرح‌های شلوغ و متنوع برای سرویس مبلمان کلاسیک انتخاب می‌شوند.

· اندازه مورد نیاز پارچه برای سرویس مبلمان

این صرفاً برای کسانی که فکر تعمیر سرویس مبلمان خود هستند صدق می‌کنند. این افراد می‌توانند اندازه محل مورد نظر را به طور دقیق مشخص کنند و سپس برای خرید پارچه مبلی اقدام کنند.

· محل استفاده پارچه

محل استفاده از پارچه یا محل استفاده از سرویس مبلمان هم مشخص می‌کند که ما باید چه گزینه‌ای را انتخاب کنیم. طبیعتاً پارچه برای آشپزخانه باشد، نیاز به شستشوی بیشتری نسبت به سایر مناطق منزل دارد و باید پارچه‌هایی مانند ساتن برای آن انتخاب شود.

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!