چیدمان دکوراسیون داخلی ساختمان

چیدمان دکوراسیون داخلی ساختمان


چیدمان دکوراسیون داخلی در زیبا سازی خانه بسیار تاثیر گذار است.همه ما به دنبال هر چه زیباتر کردن محیط اطراف خود هستیم. ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی در روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به عید نوروز دغدغه خیلی از افراد است.

اگر اصول چیدمان در معماری داخلی رعایت شود دکوراسیون داخلی شما بی نقض خواهد بود.در این مقاله قصد داریم به برخی از سوالات که در زمان چیدمان دکوراسیون داخلی،بری شما ایجاد می شود پاسخ بدهیم.

 نحوه چیدمان منزل اجاره ای

مشکلی که خیلی از اجاره نشین ها با آن مواجه هستند این است که فکر می کنند نمی توانند در چیدمان دکوراسیون داخلی خود تغییر ایجاد کنند. اما این همان مکانی است که شما یک سال یا بیشتر باید در آن زندگی کنید. بعد از مدتی خانه برای شما تکراری می شود و این موضوع می تواند در روحیه شما و اطرافیانتان تاثیرگذار باشد.

ما در اینجا چند پیشنهاد ویژه برای تغییر دکوراسیون اجاره ایی داریم:

  • استفاده از دکورهای قابل حمل
  • استفاده از کاغذ دیواری های برچسبی برای تغییر دیوارها و روح بخشی به آنها
  • استفاده ار استیکر ها در دیوار اتاق خواب یا پذیرایی
  • اگر راه کار های قبل را نمی پسندید،کافیست تابلوهای رنگی و اثرهای هنری زیبا روی دیوارها نصب کنید.

 

چیدمان دکوراسیون داخلی نشیمن های قناص

اگر در دکوراسیون داخلی پذیرایی و یا اتاق ها قناسی وجود داشته باشد مبله کردن آن خیلی مشکل است. اما اشتباهی که خیلی افراد مرتکب می شوند! خیلی ها از افراد، چیدمان دکور داخلی را با آن سازگار می کنندکه اشتباه است.

اما راه حل چیست؟

بهترین راه حل این است که با ترفندهایی این قناسی را بپوشانیم.می تواند با صفحه MDF انحرافها را بپوشانید و به صورت قفسه بندی و طبقه بیرون بیاورید.با این کار هم نواقص را برطرف کردیم و هم چیدمان دکوراسیون داخلی شما به زیبایی انجام شده.این طبقه ها به عنوان کتابخانه و یا دکور استفاده کنید.البته می توان از فضای قناسی ها برای ایجاد فضاهای دنج برای دورهی و یا مطالعه نیر استفاده کرد.

رهایی از سردرگمی حین جابه جایی به منزل کوچکتر

وقتی قصد جابه جایی و اسباب کشی به جای دیگر دارید یکی از مشکلاتی که با آن موتجه می شوید تصمیم گبری در مورد اثاثیه است به خصوص اگر قصد رفتم به خانه ایی کوچکتر را داشته باشید این مشکل جدی تر است.

اگر از پیشنهاد ما استفاده کنید استرس و اضطراب شما کم می شود;پیشنهاد ما استفاده از متر است.زمانیکه اندازه دقیق فضاها را در دست داشته باشید تکلیفتان مشخص می باشد.می دانید کدام یک از وسایل در منزل جدید قابل استفاده نیست.در مورد مبلمان ها در صورتی که فضای کافی برای استفاده از کل مبلمان خود را ندارید ;پیشنهاد ما این است که مبلمان های چند نفره را بفروشید و مبل های تکی را با خود ببرید.برای چیدمان دکوراسیون داخلی مبلهای تک نفره را اطراف یک میز بچینید و با فضاها بازی کنید.

چگونه مبلمان و چیدمان منزل کوچک خود را تغییر دهیم؟

معمولا طراحی برای فضاهای کوچک کار آسانی نیست.چیدمان مبلمان در این فضاها به صورت ال شکل است. اما آیا امکان تغییر در دکوراسیون با مبلمان ال شکل وجود دارد؟

اگر از چیدمان مبلمان ال شکل خود خسته شدید می توانید به راحتی چند صندلی با رنگ های متضاد به چیدمان خود بیفزایید.انتخاب رنگ متضاد تغییر زیادی در چیدمان دکوراسیون داخلی شما ایجاد می کند. مثلا اگر دکوراسیون خاکستری دارید از رنگ های تند تری مانند زرد استفاده کنید.

چگونه می توانیم دکوراسیون داخلی منزل خود را بدون تعویض مبلمان انجام دهیم؟

زمانی که صحبت از تغییر دکوراسیون می شود اولین موردی که به ذهن می رسد تعویض مبلمان است چرا که مبلمان تاثیر زیادی در زیبایی چیدمان دکوراسیون داخلی دارد.اما هزینه تغییر مبلمان بالاست.اگر امکان خرید مبلمان جدید را ندارید راههای زیر را امتحان کنید;قطعا می توانید در دکوراسیون خود تحول ایحاد کنید.

  • تهیه کاور مبل برای مبلمان
  • استفاده از کوسن های رنگی و زیبا بر روی مبل

برای چیدمان مبلمان در فضاهای بزرگ چکار کنیم ؟

چیدمان مبلمان در فضاهای بزرگ معمولا به صورت طولی است اما چیدمان باید به صورتی باشد که افراد رو بروی همدیگر قرار گیرند.در این صورت افراد به راحتی می توانند با هم گفتگو کنند. در صورتی که فضا زیاد بزرگ باشد و فضای خالی زیادی دارید ما برای شما دو پیشنهاد داریم.

  • در فضای خالی از یک میز و آینه استفاده کنید.
  • می توانید بین مبل های تک نفره میز بگذارید.

مراحل طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی در حال حاضر تبدیل به یک نیاز شده. علاوه بر ذات زیبایی دوست انسان ،داشتن یک دکوراسیون با نهایت هارمونی و تناسب از به هم ریختگی روانی انسانها جلوگیری می کند.بنابراین می توان گفت رشته طراحی دکوراسیون، امروزه به یک رشته تخصصی تبدیل شده .

در این ادامه ما می خواهیم قوانین مهم طراحی دکور داخلی را برای شما بیان کنیم. برای شروع یک طراحی حرفه ایی چیکار باید کرد؟ چطور می توایم یک طراحی حرفه ایی داشته باشیم ؟ نقطه شروع یک طراحی کجاست؟ چرا طراحی که من انجام دادم زیبا و دلنشین نیست؟ شاید این سوالات برای خیلی از دانشجویان و یا افرادی که تازه شروع به کار در زمینه دکوراسیون داخلی کردند پیش آمده باشد.

حس زیبا شناختی در طراحی دکوراسیون داخلی چگونه فعال می شود؟

طراحی دکوراسیون داخلی فقط با داشتن دانش در این زمینه امکان پذیر نیست.
برای داشتن یک طراحی دکور داخلی به سبک مدرن، طراح باید دارای یک حس زیبایی شناختی قوی باشد. برای شروع لازم است شما حداقل روزی 500 الی 600 عکس مخصوصا در شبکه های اجتماعی مشاهده کنید.مثلا در مورد میز تلویزیون و یا کابینت
آشپزخانه سرچ کرده و عکس های مختلفی از این موضوع را مشاهده می کنید.
آنها را در کامپیوتر خود ذخیره می کنید ;سپس از بین آنها بهترینها را انتخاب کرده و مابقی را حذف می کنید.

پروسه طراحی دکوراسیون داخلی در یک نگاه چگونه است ؟
  • بازدید و برداشت از محل
  • انتخاب طراحی هر دیوار
  • ترسیم اولیه
  • مدلیبگ کردن پروژه

فرایندی که تا اینجا بیان شد; در مورد جداره های ساختمان است.
در مورد سقف شما باید وضعیت موجود در سقف را ببینید و تیرهایی که در سقف عبور کرده را مورد بررسی قرار دهید و طرح سقف را به صورت دستی ترسیم کنید; سپس آن را به صورت اتوکدی ترسیم می کنید و برای سه بعدی سازی آماده سازی می کنید.
پس چیزهایی که برای مدلیلنگ نیاز است یکی پلانی است که برداشت کردید و سپس طراحی برای تک تک دیوار ها و بعد طراحی سقف است.

اصول هفت گانه مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی کدامند؟
  1. نور یعنی عاملی که توان دید را به فرد می دهد .
  2. فرم ،توده ی فیزیکی یک شی است که سه بعدی و دارای وزن است.
  3. فضا ، همان محدوده ی در دسترس کاربر می باشد.
  4. بافت ،ویژگی ای از یک شی است که با دیدن یا لمس کردن به چشم می آید.
  5. شکل ، خط بیرونی یک شی را تشکیل می دهد.
  6. رنگ که همان جلوه دیداری فرم است.
  7. حجم ، عنصر مهم طراحی داخلی است که به شکل اجسام توپر یا تو خالی نمایش داده می شود.
  8. اهمیت طراحی فضای داخلی

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!