قفل هوشمند با قابلیت تشخیص چهره فروشگاه رایکا هوم

قفل هوشمند با قابلیت تشخیص چهره فروشگاه رایکا هوم


امروزه خانه‌ های هوشمند به تجهیزات امنیتی پیشرفته ای مجهز شده اند که قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره یکی از آنهاست . این محصول بی نظیر و پرکاربرد راحتی و امنیت بیشتر را برای منازل ، ادارات و شرکتها فراهم کرده است.

قابلیت تشخیص چهره یکی از نوآوری‌ های بی‌ نظیر سیستم بیومتریک انسانی است که در قفل‌های دیجیتال برای امنیت و راحتی بیشتر قرار داده شده است. قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره موجب میشود قفل با چیزی به چهره فرد موردنظر که برای دستگاه تعریف شده باز نشود . با فروشگاه رایکا هوم همراه باشید تا بیشتر با این محصول شگفت انگیز آشنا شوید .

قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره چیست؟

از سال ۲۰۱۶ میلادی تولیدکنندگان تجهیزات امنیتی از قبیل قفل و دستگیره شروع به بحث درباره قفل‌های الکترونیکی با قابلیت تشخیص چهره نمودند . این قابلیت می توانست ویژگیهای منحصربه فردی را در اختیار استفاده کنندگان از این محصول قرار دهد. این قفلها از تجزیه و تحلیل پیشرفته جهت شناسایی چهره استفاده میکنند. این فناوری بگونه‌ ای طراحی شده تا مالکان درب خانه یا محل کار خود را فقط با نشان دادن چهره در روبروی قفل باز کنند.

قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره مجهز به دوربین دو تایی است که میتواند تشخیص چهره‌ را در مدت ۰.۲ ثانیه انجام دهد.  در کامپیوتر قفل ، شما میتوانید تا ۱۰۰ چهره گوناگون را ثبت نمایید. همچنین تکنولوژی مادون قرمز تضمین می‌ نماید که قفل هوشمند حتی در شرایطی که محیط کاملاً تاریک است هم درست کار کند.

یکی از دلایلی که قفل درب با قابلیت تشخیص چهره نسبت به دیگر روشهای بیو متریک ترجیح داده میشود این است که نیازی به لمس کردن و تماس قفل نیست. همین موضوع در زمان پاندمی کرونا بسیار حائز اهمیت بود چرا که بهداشت در این موضوع رعایت می شد.

همچنین وقتی از خرید برمی گردید و دستانتان پر از وسائل مختلف است دیگر با قفل هوشمند تشخیص چهره نگرانی نخواهید داشت. چرا که اگر قفل شما از نوع معمولی یا حتی از انواع دیگر قفل ها نظیر قفل اثرانگشتی بود باید لوازم و خریدها را روی زمین گذاشته و اقدام به باز کردن درب کنید. قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره می‌تواند در کسری از ثانیه و فقط با تشخیص چهره شما درب را باز کرده و اجازه ورود شما را به منزل صادر کند.

مقاله پیشنهادی : بهترین برند قفل هوشمند چیست؟

قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره انواع قفل هوشمند

قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره چگونه کار می کند؟

همه افراد برای شناسایی چهره فرد دیگر بدنبال ویژگیهای بارز صورت او می گردند. این ویژگیها می تواند به حالت بینی ، چشمها ، چانه و دهان ، پیشانی و دیگر اجزای صورت مربوط باشد . این نوع شناسایی ، عملکرد یک سیستم تشخیص چهره می باشد ولی در مقیاس بزرگتر و با الگوریتمهای پیچیده‌ تر .

قفل دیجیتال هوشمند با مشاهده چهره ، شروع به بررسی داده‌ ها می‌ نماید . این داده‌ ها قابل ذخیره و دسترسی هستند. چگونگی کارکرد قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره به شرح زیر است :

مرحله اول : تصویری از چهره فرد از طریق فیم یا عکس گرفته میشود. امکان دارد چهره فرد به تنهایی یا در یک جمع ظاهر گردد. حتی امکان دارد فرد کاملا مستقیم هم رو به دوربین نباشد و کمی به راست یا چپ تمایل داشته باشد. با این حال دوربین موجود در قفل چهره فرد را در خود ثبت می کند .

مرحله دوم : نرم افزار تشخیص چهره موجود در قفل هوشمند، هندسه صورت فرد را می‌ خواند. عوامل اصلی فاصله میان چشم ها و فاصله از پیشانی تا چانه می باشد. سپس نرم افزار علائم چهره را شناسایی می نماید (اغلب ۶۸ مورد از نقاط چهره شناسایی می گردد) و نتیجه آن بوجود آمدن امضائی از چهره فرد است.

مرحله سوم : امضای چهره فرد با کمک یک فرمول ریاضی و اتصال به بانک اطلاعات کامپیوتر قفل در آن ذخیره می‌ شود. بسته به اینکه نوع برند چه باشد تعداد ذخیره می‌ تواند مقدار زیادی باشد بطوریکه برای شرکت‌ ها با تعداد زیاد کارکنان می‌ تواند مزیتی عالی باشد.

مرحله چهارم : سپس جهت هر بار ورود فرد به داخل منزل یا شرکت ، قفل تصویر چهره فرد با امضائی که در حافظه آن ذخیره شده است، مطابقت می‌ دهد. اگر ویژگیهای چهره فرد و امضاء همانند باشد، درب باز شده و فرد می تواند وارد شود.

بیشتر بخوانید : آموزش نصب دستگیره دیجیتال 

قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره خرید بهترین قفل هوشمند

نکات مهم در خرید قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره

فناوری تشخیص چهره به صورت های مختلفی در بازار ارائه می گردد. بنابراین، وقتی می خواهید قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره خریداری نمایید نکات زیر را در نظر داشته باشید :

شناسایی و دقت بالا

دقت بالا در شناسایی چهره افراد در این قفل ها بسیار مهم است چرا که چهره افراد در طول زمان دستخوش تغییراتی می شود . مثلا پیر شدن صورت ، انجام اعمال جراحی صورت و … موجب تغییراتی در چهره می شود. قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره باید دقت بالایی داشته باشد تا بتواند شناسایی درستی از چهره فرد داشته باشد . در هنگام خرید قفل هوشمند این سوالات را از فروشنده بپرسید :

  • نرم‌افزار قفل هوشمند چقدر دقیق است ؟
  • آیا همه خصوصیات چهره بخوبی توسط قفل هوشمند تشخیص چهره تشخیص داده می شود ؟
  • آیا قفل میتواند ماسک ، عکس و … از چهره فرد را تشخیص دهد ؟
  • اگر شخصی غریبه با تصویری از چهره صاحب خانه روبروی قفل قرار گیرد آیا قفل توان تشخیص تفاوت تصویر با چهره واقعی فرد را دارد؟

ذخیره‌ سازی و پردازش داده ها

سرقت داده‌ های بیو متریک یک تهدید محسوب می شود و باید از ایمن بودن اطلاعات ذخیره شده مطمئن بود . این داده ها باید طوری ذخیره گردند که برای اهداف مخرب مورد استفاده قرار نگیرند . روشهای زیادی جهت محافظت از داده های بیومتریک وجود دارد . این سوالات به شما کمک می کند تا از ذخیره امن داده های خود در قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره مطمئن شوید.

  • اطلاعات و داده ها در چه قالبی ذخیره می گردند ؟
  • چه فرد یا افرادی می‌توانند به داده‌ها دسترسی داشته باشند ؟
  • اطلاعات و داده ها از کجا پردازش می‌ شوند ؟

سهولت در ادغام

در وقت انتخاب قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره می‌ توانید قابلیت ادغام قفل با سایر وسائل الکترونیکی را بررسی کنید . برای این منظور می توانید سوالات زیر را از فروشنده محصول بپرسید:

  • از چه سیستم عاملی پشتیبانی می‌ شود ؟ (اندروید ، ویندوز ، لینوکس یا ios)
  • آیا قفل هوشمند قابلیت اتصال به سیستم امنیتی محل کار یا خانه را دارد؟ (مثلا به دوربین‌ های امنیتی)
  • جهت ادغام قفل هوشمند با سایر وسائل به چه مهارت‌ هایی نیاز است؟

مطالعه بیشتر : قابلیت های امنیت قفل دیجیتال چگونه است؟

قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره قیمت قفل هوشمند تشخیص چهره

کلام آخر

قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره به افراد کمک می‌ کند تا زندگی راحت‌ تر و ایمن‌ تری را تجربه نمایند . قفلهای هوشمند کنترل و نظارت بیشتری را در اختیار افراد قرار می‌ دهند. مثلا اگر درب خانه خود را به قفل هوشمند مجهز کنید می توانید وقتی دستتان پر است به راحتی وارد منزل شوید . همچنین با اپلیکیشنی که در گوشی خود نصب می کنید می توانید از باز و بسته بودن درب مطمئن شوید . مزایای قفل درب هوشمند با قابلیت تشخیص چهره بسیار زیاد است پس بهتر است به خرید و نصب آن برای منزل یا محل کار خود فکر کنید.

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد. این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است. کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!