قفل بیومتریک فروشگاه رایکا هوم

قفل بیومتریک فروشگاه رایکا هوم


قفل بیومتریک همانطور که از نامش پیداست از ویژگیهای شناختی یا فیزیکی فرد برای اعتبارسنجی و شناسایی افراد استفاده می کند و به دلیل منحصربفرد بودن مشخصات بیومتریک افراد یک فناوری امنیتی پیشرفته در دنیای امروز است. ویژگیهای بیومتریک شامل قرنیه چشم، اثر انگشت ، چهره ، صدا و … می باشند. با کمک این تکنولوژی امکان تقلب و سرقت اطلاعات و اموال به حداقل می رسد.

از قفلهای بیومتریک به دلیل راحتی کاربری و امنیت بالا می توان در مکانهای مختلف از جمله بانکها، شرکتها، خانه ها، ادارات دولتی، هتلها و … استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم بیشتر با قفل های بیومتریک آشنا شویم پس تا پایان با فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده انواع تجهیزات دیجیتال و هوشمند نظیر قفل و دستگیره، تجهیزات هتلی، کلید و پریز هوشمند همراه باشید.

قفل بیومتریک چیست؟

در تعریف عمومی بیومتریک به اطلاعات فردی و منحصربفرد افراد گفته می شود و قفل بیومتریک نیز نوعی قفل امنیتی است که تنها با اطلاعات بیومتریک افراد شناسایی شده توسط قفل امکان باز شدن دارد. اطلاعات بیومتریک شامل تشخیص چهره ، اسکن چشم، اسکن پیشانی، اثر انگشت و … می باشد.

در قفل بیومتریک ابزارهایی مثل اسکنر اثر انگشت، دوربین تشخیص چهره و … مورد استفاده قرار می گیرد تا مشخصات بیومتریک افراد را تشخیص دهند. پس از آن اطلاعات بصورت دیجیتال ذخیره و با اطلاعات ثبت نام شده فرد مقایسه می گردند. اگر مطابقت میان این اطلاعات وجود داشته باشد قفل باز شده و اجازه ورود داده می شود. این قفل ها بسیار حساس هستند و از امنیت بالایی برخوردارند.

قفل بیومتریک خرید انواع قفل بیومتریک

قفل بیومتریک چگونه کار می کند؟

برای استفاده از قفل هوشمند از نوع بیومتریک مراحل زیر انجام می شود تا امکان ورود به یک مکان یا استفاده از یک وسیله ممکن شود. این مراحل عبارتند از :

ثبت اطلاعات بیومتریک افراد: برای استفاده از قفل بیومتریک باید اطلاعات بیومتریک افرادی که قرار است اجازه ورود به مکان یا استفاده از دستگاهی را داشته باشند در سیستم ذخیره گردد. بسته به نوع قفل که از نوع قفل اثرانگشتی، قفل تشخیص چهره و … باشد این اطلاعات ثبت می گردد.

تشخیص و اسکن: وقتی فردی قصد ورود به مکان یا استفاده از دستگاهی که دارای قفل بیومتریک است را دارد به وسیله اسکنر و دوربین های قفل اقدام تشخیص و اسکن او انجام می شود.

تطبیق اطلاعات : وقتی اسکن از اطلاعات بیومتریک فرد صورت گرفت این اطلاعات با اطلاعاتی که در سیستم ثبت شده مقایسه می گردد.

تصمیم گیری: اگر نتایج تطبیق درست بود قفل باز شده و اجازه استفاده به فرد داده می شود در غیر اینصورت قفل باز نمی شود.

ثبت و ضبط فعالیت: قفل بیومتریک اطلاعات و وقایع دسترسی ها را ثبت کرده و پایش می کند تا اگر نیاز باشد امنیت قفل افزایش داده شود.

قفل بیومتریک قفل اثر انگشتی

انواع قفل بیومتریک

انواعی از قفل های بیومتریک امروزه تولید و روانه بازار می شوند که هر یک ویژگی خاصی از کاربران را مورد بررسی قرار می دهند. برخی از این قفل ها برای ایجاد امنیت بیشتر ، دو یا چند ویژگی را مورد اسکن و بررسی قرار می دهند. انواع قفل بیومتریک شامل موارد زیر است:

قفل تشخیص چهره

این نوع قفل هوشمند از اسکن چهره فرد برای شناسایی بهره می برد. دوربین های ویژه ای در این قفلها وجود دارند که ویژگیهای چهره نظیر چشم ها، دهان و بینی را تشخیص داده و افراد ثبت شده در سیستم را شناسایی می کنند.

قفل اثر انگشت

همانطور که می دانید اثر انگشت افراد منحصر بفرد است و هیچ فردی با فرد دیگر اثر انگشت مشابه ندارد. از این ویژگی می توان بعنوان ویژگی بیومتریک برای استفاده از قفل هوشمند استفاده کرد. قفل اثر انگشتی با اسکن اثر انگشت و تطابق آن با ویژگی های ثبت شده در دستگاه اجازه ورود را صادر می کند.

قفل تشخیص چشم یا اسکن قرنیه

در این نوع از قفل بیومتریک ویژگیهای چشم افراد نظیر قرنیه و عنبیه مورد شناسایی قرار می گیرد. در اماکنی که نیاز به امنیت خیلی بالایی دارند استفاده از این نوع قفل بیشتر دیده می شود.

قفل شنوایی

اینگونه از قفل های هوشمند و بیومتریک از ویژگی صدای افراد یا موجهای شنوایی در تشخیص آنها استفاده می کنند. قفل های با این فناوری برای مکان هایی که امنیت صوتی در آنها بسیار مهم است مناسب می باشد.

قفل بیومتریک بهترین قفل دیجیتال تشخیص چهره

مزایای قفل های بیومتریک

قفلهای بیومتریک دارای مزایای بسیاری در مقایسه با قفل های معمولی و سنتی هستند. استفاده از این قفلها برای اماکنی که نیاز به امنیت زیادی دارند بسیار ضروری است. برخی از مزایای قفل های بیومتریک عبارتند از :

امنیت بسیار بالا : مهمترین ویژگی قفل های بیومتریک امنیت بسیار بالای آنهاست. از آنجا که ویژگی های بیومتریک در افراد منحصر به فرد است و قفلهای بیومتریک از این ویژگی ها برای شناخت و اجازه دسترسی به افراد استفاده می کنند این قفلها از امنیت بالایی برخوردارند.

سرعت و راحتی : استفاده از قفلهای بیومتریک بسیار آسان و سریع است. استفاده از آنها نیاز به آموزش خاصی ندارد و در عرض چند ثانیه قفل به سرعت باز می شود.

عدم نیاز به رمز عبور یا کلید : در قفل های بیومتریک خبری از کلید و رمز عبور نیست. احتیاجی به حمل کلید فیزیکی و مشکلات ناشی از گم شدن و ساخت مجدد کلید نیست. همچنین این قفل ها رمز عبور ندارند که بتوان با هک کردن آن دسترسی غیرمجاز به مکان یا دستگاهها را داشت.

ثبت فعالیت ها : در اغلب قفلهای بیومتریک امکان ثبت و پایش فعالیتها وجود دارد. مثلا در موسسات امنیتی رویدادها و دسترسی ها را می توان ردیابی نمود.

سهولت مدیریت: مدیریت قفلهای بیومتریک بسیار راحت است. شما بعنوان مدیر اجازه دسترسی به افراد را در سیستم تعیین می کنید و امکان حذف و اضافه آنها وجود دارد و در اختیار شماست.

کلام آخر

در این مقاله با قفل بیومتریک آشنا شدیم و انواع آن را شناختیم. همچنین در مورد مزایا و نوع کارکرد این قفلها مطالبی آموختیم. اگر تمایل دارید که از انواع قفل های بیومتریک برای افرایش امنیت منزل و محل کار خود استفاده کنید فروشگاه رایکا هوم در خدمت شماست. این فروشگاه عرضه انواع قفل های هوشمند اثر انگشتی، تشخیص چهره، رمزی، کارتی، بلوتوثی و … و سایر تجهیزات امنیتی ساختمانها را به عهده دارد. کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم برای خرید بهتر شما هستند. از شما دعوت می کنیم که از محصولات رایکا هوم در سایت دیدن فرمایید.

قفل بیومتریک بهترین مرکز خرید قفل بیومتریک

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است .

فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *