قفل های کارتی

قفل های کارتی


قفل های کارتی با قابلیت شناسایی کارتهای بدون تماس Mifare در طرحهای و برندهای مختلف در بازار موجود می باشند . استفاده از این مدل کارتها در قفلهای کارتی باعث میشود دیگر نگرانی بابت کلید مکانیکی و دردسرهای نگهداری و مفقود شدن آنرا نداشته باشید . مغزی قفلهای کارتی بصورت الکترونیکی عمل میکند و فرمان باز شدن درب را فقط از طریق کارت امکانپذیر میسازد . در این مدل قفلها امکان تعریف محدوده زمانی و همچنین امکان گزارشگیری تردد بوسیله کارت میسر می باشد .

اما چرا ممکن است با نصب تکنولوژی های دیجیتال امنیت بهبود پیدا نکند؟ قفل های کارتی 

باید توجه کرد که ممکن است رمز عبور در دسترس شخص غیر مجازی قرار بگیرد، به عنوان مثال در غیاب والدین، کودکان رمز عبور را در اختیار شخص دیگری قرار دهند. از طرف دیگر  کارت هوشمند می توان گم و یا دزدیده شود. از طرف دیگر کلید های سنتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند یعنی احتمال گم شدن و یا دزدیده شدن آن ها و هم چنین قرارگرفتن آنها در اختیار شخصی دیگر وجود دارد.

کارت ها را نمی توان به راحتی کپی کرد و اگر کارت گم شود و یا دزدیده شود ی تواند غیرفعال شده و از دسترس خارج شود. مصرف کنندگان زیادی بر این باورند که متغیرهای زیادی بر امنیت تاثیر می گذارد و ترکیبی از فن آوری ها راه حلی مطلوب از نقطه نظر امنیتی خواهند بود، از اینرو ترکیب قفل های مکانیکی و قفل های دیجیتالی  می تواند امنیت بیشتری نسبت به قفل های سنتی داشته باشد .

چرا قفلهای کارتی نسبت به قفلهای معمولی از امنیت بیشتری برخوردارند ؟

• امکان ثبت و گزارشگیری از تردد افراد
• محدودیت دسترسی برای اشخاص در زمانهای خاص
• مجهز به کلید مکانیکی غیر قابل کپی
• مجهز به مغزی الکترونیکی استاندارد با امنیت بالا
• مدیریت قفل از طریق سیستم نرم افزاری و ادمین امنیتی
• مجهز به سیستم حریم خصوصی ( شب بند )
• و ……………..

از قفلهای کارتی کجا می توان استفاده کرد ؟

این مدل قفل ها امروزه در بسیاری از هتلهای لوکس و معمولی ، هتل آپارتمانها و مهمانسرا در حال بهره برداری می باشند .

مزایای قفلهای هتلی کارتی چیست ؟

دستگیره های کارتی هتلی ، امروزه یکی از مهمترین و بزرگترین دغدغه های هتلداران و مسافران که جلب رضایت مشتری ، امنیت مالی ، احساس آرامش و آسایش میهمانان ، تسهیل در کنترل و هدایت بخش های مختلف اقامتی ، عدم اتلاف انرژی و زمان می باشد را برطرف کرده و بهره وری از تکنولوژی روز در صنعت هتلداری را به ارمغان می آورد .

در واقع استفاده از قفلهای الکترونیکی یکی از راهکارهای پیشرفته جهانی و همچنین یکی از روشهای نوین هتلداری محسوب میگردد . قفلهای کارتی یا همان دستگیره های الکترونیکی RFID علاوه بر ایجاد امنیت ، آرامش و تسریع در باز و بسته کردن درب از زیبایی خاصی برخوردار هستند که در ظاهر و نمای راهرو و دربهای هتل نقش بسزایی دارند . همچنین استفاده از قفلهای هتلی ، هراس از مفقودی کلید و جابجایی آن را از بین می برد . قفل های کارتی 

ویژگیهای استفاده از قفلهای کارتی :

• امکان کنترل زمان حضور مسافر درون هتل ( اتمام اعتبار در تاریخ و زمان خاص)
• امکان حذف کارت در صورت مفقود شدن کارت به سادگی و صدور کارت مجدد
• امکان استفاده از کارت خدمتکار با زمان بندی مشخص (محدودیت در روز های خاص و ساعت های خاص)
• امکان استفاده از کارت امرجنسی برای مدیریت جهت باز کردن تمام درب ها در حالت های اضطراری
• امکان گزارش گیری از زمان تردد مسافر و یا خدمتکار ها از طریق کارت و یا دستگاه هندست
• امکان استفاده از قفل کارتی برای درب های خاص که پرسنل از آن تردد دارند جهت کنترل زمان تردد و دریافت گزارش های تردد مربوطهجزئیات قفل هتلی :

قفل هتلی شامل سه قطعه اصلی می باشد .

۱- قسمت بیرونی ( نمای دستگیره )
۲- قسمت داخلی ( پشت دستگیره ) قفل های کارتی 
۳- مغزی اتوماتیک

تجهیزات اصلی سیستم قفل هتلی : قفل های کارتی 

۱- دستگیره کارتی ( الکترونیکی )
۲- کارت مایفر ( کارت بدون تماس RFID )
۳- انکدر کارت ( جهت کد کردن و تعریف کارت )
۴- نرم افزار ( جهت مدیریت رزرو ، گزارشگیری ، تعریف و … )

چرا قفلهای کارتی بدون تماس(RFID) باید جایگزین قفلهای کارتی با تماس مستقیم (IC) شود ؟

در قسمت مزایای قفل کارتی دلایل مهمی برای استفاده از این قفلها بیان شد . در این قسمت به مواردی در مقایسه قفلهای RFID با قفلهای IC میپردازیم :
۱- استفاده از کارت RFID علاوه بر جایگزینی برای کلید اتاق و دردسرهای نگهداری از کلید ، تماس مستقیم ندارد و کارت مستهلک نمیشود .
۲- قفلها دارای منبع تغذیه باطری آلکالاین هستند که عمر بالای دستگیره را تضمین میکنند .
۳- عمر برد و مدار قفلهای RFID چند برابر عمر مدار IC میباشد .
۴- امنیت بسیار بالا در کارت RFID ( امکان کپی کارت نیست )
۵- کاربری بسیار آسان کارت RFID

انواع قفل هتلی کارتی قفل های کارتی

( آفلاین / آنلاین )
قفلهای کارتی هتلی اغلب بصورت آفلاین در بازار قابل تهیه و استفاده می باشند .
اغلب هتلداران برای صرفه جویی در هزینه و قیمت مناسب ، قفلهای آفلاین را انتخاب میکنند . در قفلهای آفلاین امکان گزارشگیری تردد فقط از طریق کارتهای گزارشگیری و بصورت دستی از تک تک قفلها انجام می پذیرد . در این روش ارتباطی بین نرم افزار و قفلها برقرار نمی باشد و قفل بصورت کاملا مستقل عمل می کند .

قفل های کارتی

قفلهای آنلاین ، معمولا در هتلهای لوکس استفاده میشود . اغلب هتلدارانی که سیستم مدیریت آنلاین را برای دربهای هتل خود انتخاب می کنند ، اهمیت زیادی به گزارشگیری تردد بصورت آنلاین و اشراف کامل به اتاقها از طریق نرم افزار قائل هستند . سیستم آنلاین هتلی مدیریت از طریق نرم افزار با تک تک اتاقها بصورت آنی برقرار میسازد . ارتباط آنلاین بین قفلها و سیستم مدیریت مرکزی از طریق کابل شبکه و یا از طریق Wifi امکانپذیر است . در سیستم وایرلس نیازی به کابل کشی درب و چارچوب نیست .

 از آنجا که قفل های دیجیتالی به مرور زمان علاوه بر بکارگیری در دفاتر اداری در منازل نیز بکارگرفته شده اند ، مصرف کنندگان از دیدگاه امنیتی به جایگزینی قفل های مکانیکی منازل خود با قفل های دیجیتالی می اندیشند. اکثر مصرف کنندگان استفاده از قفل های دیجیتالی کارت، اثرانگشت و رمزعبور را به جای استفاده از قفل های سنتی پیشنهاد می دهند.

قفل های دیجیتال از امنیت بالاتری نسبت به قفل های سنتی برخوردار هستند چرا که قفل های سنتی به راحتی توسط ضربات خارجی  می شکنند و از طرف دیگر قفل دیجیتال مطمئننا ایمنی بیشتری را برای منازل فراهم می کند.

مدیران امنیتی برای مدت زمان طولانی قادر به انتخاب هوشمندانه بین قفل های دیجیتالی کارتی، اثرانگشت و رمز عبور بوده اند. اما رواج استفاده از گوشی های هوشمند گزینه جدیدی را پیش روی مصرف کنندگان قرار داده است. ما در اینجا با این سوال روبرو هستیم که صاحبان خانه در باره ی باز کردن و قفل کردن درب خانه توسط تلفن همراه چه نظری دارند ؟

در پاسخ باید گفت اکثریت بر این باورند که باز و بسته کردن درب توسط  تلفن های هوشمندی که به قفل های دیجیتال مرتبط هستند از امنیت بیشتری نسبت به  کلید های سنتی برخوردار است. با این حال، شایان ذکر است که بعضی از مصرف کنندگان بر این باورند که استفاده از قفل های دیجیتال با استفاده از تلفن های هوشمند با اینکه باعث افزایش راحتی خواهد شد اما از لحاظ سطح امنیتی تغییر چندانی نسبت به قبل نخواهد داشت.

هر چند نوآوری هایی جهت حل مشکل تخلیه شارژ باتری تلفن های هوشمند صورت گرفته است اما تخلیه شارژ باتری تلفن های هوشمند، چالش و معضل مهمی از دید مصرف کنندگان عنوان شده است. از طرف دیگر آسیب پذیری های سایبری برنامه های تلفن های همراه نیز نگران کننده هستند.

به عنوان مثال ممکن است شخصی به داده های تلفن هوشمند شما دسترسی پیدا کند و یا اینکه سیستم احراز هویت اگر در تلفن های همراه باشد امن تر است تا اینکه در قفل های دیجیتال باشد.  هم چنین ورود غیر مجاز با استفاده از کلید شواهدی از جمله ایجاد خرابی در قفل های ستنی ایجاد می کند که این باعث می شود در مقایسه با استفاده از تلفن های هوشمند مرتبط با قفل های دیجیتال، زودتر از ورود غیر مجاز اطلاع حاصل کرد.

 

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!