اتمام باتری قفل دیجیتال فروشگاه رایکا هوم

اتمام باتری قفل دیجیتال فروشگاه رایکا هوم


قفل های دیجیتال و هوشمند از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می کنند تا در هنگام قطعی برق نیز بتوان از آنها استفاده کرد. در اغلب قفل های دیجیتال از دو تا چند باتری قلمی بسته به مدل و نوع قفل برای تغذیه دستگاه استفاده می شود. اما این سوال مطرح می شود که در صورت اتمام باتری قفل دیجیتال چه باید کرد؟ آیا می توان قبل از اتمام باتری متوجه کاهش شارژ باتری شد؟

این دغدغه ای است که برای اکثر افرادی که قصد خرید و نصب قفل دیجیتال روی درب منزل یا محل کار خود را دارند وجود دارد. در این مقاله با فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده انواع تجهیزات امنیتی ساختمان از قبیل انواع قفل و دستگیره هوشمند، دزدگیر هوشمند، کلید و پریز هوشمند و … همراه باشید تا پاسخ سوال خود را بیابید.

چگونه از وضعیت باتری قفل دیجیتال مطلع شویم؟

قفل های دیجیتالی نیز همچون بسیاری از لوازمی که با باتری کار می کنند سرانجام نیز به تعویض باتری پیدا می کنند. البته خبر خوب این است که باتری اغلب قفل های دیجیتال بین 3 تا 5 سال کارایی دارند و این مدت بسیار قابل قبول است. اما در پاسخ به این سوال که چگونه از وضعیت باتری قفل دیجیتال مطلع شویم این روشها وجود دارد:

  • هشدار تصویری یا صوتی : بعضی از قفلهای دیجیتال و هوشمند دارای قابلیت هشدار تصویری و صوتی هستند و وضعیت باتری دستگاه را به شما اطلاع می دهند. با نزدیک شدن به اتمام باتری قفل دیجیتال هشدار صوتی یا تصویری فعال می شود.
  • چراغ نشانگر باتری : اغلب قفل های دیجیتال مجهز به چراغ نشانگر باتری هستند که برای نشان دادن وضعیت باتری تعبیه شده است. زمانی که به اتمام باتری قفل دیجیتال نزدیک می شوید نظیر چراغ بنزین خودرو که با کاهش بنزین روشن می شود ، این چراغ نشانگر نیز کاهش شارژ باتری را به شما نشان می دهد.
  • اپلیکیشن گوشی همراه: بعضی از نمونه های پیشرفته قفل های هوشمند با اپلیکیشن هایی که روی گوشی شما نصب می شود قابل کنترل هستند. در این اپلیکیشن ها اطلاعات مربوط به نزدیک شدن به وضعیت اتمام باتری قفل دیجیتال نمایش داده می شود.
  • سامانه هشدار (از راه دور) : در بعضی قفل های هوشمند شما می توانید با پیام رسانها یا پنل کنترل آنلاین از اتمام باتری قفل دیجیتال خود مطلع شوید.
  • اپلیکیشن مدیریت قفل : بعضی قفلهای هوشمند اپلیکیشن مدیریت خاص دارند که با آن می توانید از وضعیت باتری دستگاه مطلع گردید.
اتمام باتری قفل دیجیتال خرید قفل دیجیتال

در زمان اتمام باتری قفل دیجیتال چه باید کرد؟

شما در هنگام خرید قفل دیجیتال دفترچه راهنمای آن را نیز دریافت می کنید که نحوه کار با قفل را به صورت جزء به جزء توضیح داده است. در این دفترچه راهنما در مورد اتمام باتری قفل دیجیتال قطعا مطالبی درج شده است. همچنین با روشهایی که در بالا به آن اشاره کردیم شما زودتر از موعد اتمام باتری قفل دیجیتال متوجه خواهید شد که باید نسبت به تعویض باتری قدیمی با باتری جدید اقدام کنید.

اما اگر به این هشدارها بی توجه بودید و به دفترچه راهنما هم دسترسی نداشتید و یا هنوز اقدام به خرید و نصب قفل دیجیتال نکرده اید و صرفا جهت اطلاع این مطلب را می خوانید با ما همراه باشید تا راهکارهای لازم در صورت اتمام باتری قفل دیجیتال را بررسی کنیم :

  • استفاده از کلید مکانیکی : اغلب قفلهای دیجیتالی با کلید نیز باز می شوند که می توان در صورت اتمام باتری قفل دیجیتال از کلید برای گشودن درب استفاده کرد. قفل هایی که این قابلیت را دارند اغلب بنام دستگیره الکترونیکی شناخته می شوند و ظاهرشان نیز شبیه قفلهای معمولی است.
  • لغو قفل اضطراری : یکی دیگر از راهکارهایی که در هنگام اتمام باتری قفل دیجیتال می توانید به کار ببرید لغو کلید دستی است. نحوه انجام این کار برای هر قفل متفاوت است و در دفترچه راهنمای محصول درج شده است. مثلا در بعضی از قفل های دیجیتال بایستی کلید را با زاویه 270 درجه داخل قفل چرخاند تا دستگیره در باز شود.
اتمام باتری قفل دیجیتال قیمت قفل دیجیتال

چگونه باتری قفل دیجیتال را تعویض کنیم؟

با توجه به اینکه قفل های دیجیتال در انواع مدل ها و برندها در بازار موجود است ولی تعویض باتری همه آنها به روش مشابهی انجام میشود. برای این کار تنها کافیست با یک پیچ گوشتی پیچهایی که درب باتری را نگه می دارند را باز کنید و سپس باتری های کهنه را خارج نموده و باتری های نو را جایگزین نمایید. فقط مراقب باشید که جهت باتری ها را به درستی جاگذاری نمایید. در آخر درپوش را مجددا در جای خود قرار داده و پیچ ها را محکم کنید. لازم است عملکرد قفل را چک کنید تا از درست کار کردن آن مطمئن شوید.

کلام آخر

در این مقاله با چالش های اتمام باتری قفل دیجیتال روبرو شدیم و راهکارهای مفیدی برای این مواقع ارائه دادیم. اگر هنوز هم در مورد قفل دیجیتال و کارکرد آن سوالاتی در ذهن دارید و برای خرید این محصول مردد هستید با کارشناسان فروشگاه رایکا هوم تماس بگیرید تا ضمن پاسخگویی به سوالات شما ، برندهای معتبر و معروف قفل های دیجیتال را به شما معرفی نمایند.

اتمام باتری قفل دیجیتال تعویض باتری

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، اکسس کنترل آسانسور ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *