کاربردهای اکسس کنترل تردد فروشگاه رایکا هوم

کاربردهای اکسس کنترل تردد فروشگاه رایکا هوم


کاربردهای اکسس کنترل تردد چیست؟ اکسس کنترل تردد به احراز هویت اشخاص و کنترل ورود آنها کمک می کند. این سیستم به اشخاصی اجازه وارد شدن می دهد که اثر انگشت ، رمز عبور ، کارت عبور داشته باشند یا چهره آنها در سیستم ثبت شده و در تشخیص چهره شناخته شوند . از این دستگاه در ادارات ، هتل ها ، موزه ها ، بانک ها، ویلاها و منازل استفاده می شود .

در این مقاله قصد داریم بیشتر با کاربردهای اکسس کنترل تردد آشنا شویم . فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده انواع تجهیزات امنیتی از قبیل قفل و دستگیره هوشمند ، تجهیزات هوشمند هتلی و … شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند .

کاربردهای اکسس کنترل تردد

در اینجا با برخی از کاربردهای اکسس کنترل تردد آشنا می شویم :

  • ثبت زمان تردد : معمولا در اداره ها و ارگان ها دولتی و خصوصی از این دستگاه برای ثبت ورود و خروج کارمندان استفاده می شود . این اطلاعات برای محاسبه حقوق کارمندان مورد استفاده واحد مالی یا منابع انسانی قرار می گیرد.
  • کنترل دسترسی : یکی دیگر از کاربردهای اکسس کنترل تردد ، کنترل ورود و خروج فرد یا افرادی است که مجاز به ورود هستند و به دستگاه توسط کارت ، رمز ، اثر انگشت و یا تشخیص چهره شناسانده شده اند . این امر در مکانهایی که تنها افراد خاصی باید اجازه ورود و خروج به آن مکانها را داشته باشند نظیر بانکها ، موزه ها ، هتل ها و … بسیار کاربردی است .
  • کنترل جهت ورود و خروج : از کاربردهای اکسس کنترل تردد می توان به کنترل دقیق ورود و خروج اشخاص استفاده کرد . مثلا در گیت هایی که موانع فیزیکی وجود دارد از این کنترلرها استفاده می شود .

مقاله پیشنهادی : آشنایی با سیستم های امنیتی سامسونگ 

کاربردهای اکسس کنترل تردد انواع اکسس های کنترل تردد

کاربردهای اکسس کنترل تردد در مدیریت پرسنل

شاید در مکانهای خصوصی و یا ادارات خصوصی کوچک که تعداد کارمندان محدود است با روشهای سنتی بتوان ورود و خروج کارمندان را ثبت کرد ولی در اداراتی و شرکتهایی که تعداد پرسنل زیادند این امر امکان پذیر نیست . استفاده از روشهای جدید نظیر کنترل تردد به دستگاه کنترل تردد می تواند در این زمینه راهگشا باشد. کاربردهای اکسس کنترل تردد در این ادارات قابلیت اتصال به شبکه را دارد و حافظه داخلی برای ذخیره اطلاعات نیز دارد .

این دستگاه قابل اتصال به رایانه است و با نصب نرم افزار مخصوص می توان به اطلاعات ورود و خروج پرسنل در آن اداره یا شرکت دسترسی داشت . از لیست ورود و خروج کارمندان در پایان ماه برای محاسبه حقوق و دستمزد کارمندان استفاده می شود.

کاربردهای اکسس کنترل تردد در سیستم کنترل دسترسی

یکی از اصلی ترین عناصر در حفظ امنیت برخی مکانها و مدیریت دقیق تردد افراد در آن محدوده سیستم کنترل دسترسی می باشد . عملکرد این سیستم به صورتی است که کلیه دستگاههای کنترل دسترسی با یک اعتبار که هویت کامپیوتری یا اطلاعات فردی است کار می کند . افراد با دریافت این اعتبار مجوز ورود و خروج به آن محیط خاص را دریافت می کنند . اعتبار می تواند به صورت های کارت ، اثر انگشت ، رمز ورود و تشخیص چهره افراد باشد.

اگر این دستگاه کنترل تردد به درب ورود وصل باشد میتوان از درگاه پورت ویگنت دستگاه اقدام به قفل نمودن درب ورودی آن مکان کرد . افراد فقط با روشهای اعتبارسنجی میتوانند نسبت به گشودن درب اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید قفل الکترونیکی برای ادارات و شرکت ها 

کاربردهای اکسس کنترل تردد قیمت نصب اکسس کنترل تردد

انواع کنترل تردد

اکسس های کنترل دسترسی و تردد ابزارهای بسیار کاربردی در مدیریت دسترسی افراد به اشیا و مکان های مختلف هستند . این سیستم ها انواع گوناگونی دارند که در اینجا به توضیح آنها می پردازیم :

کاربردهای اکسس کنترل تردد در ردیابی اجناس

در صنعت و یا مکانهایی که به ردیابی کالاها و اجناس نیاز است می توان از این اکسس های کنترل تردد استفاده کرد . مثلا در انبارها که برچسب گذاری (RFID) روی اجناس انجام شده می توان برای ردیابی کالاها از این دستگاه استفاده نمود . هر کالا و یا جنس دارای یک تگ RFID می باشد که بوسیله دستگاه شناسایی می شود .

کاربردهای اکسس کنترل تردد در کنترل تردد خودروها

یکی دیگر از کاربردهای اکسس کنترل تردد که بسیار مهم است در پارکینگ ها و مکانهای حمل و نقل استفاده می شود و آن هم کنترل تردد خودروها می باشد . این سیستم ها فقط به خودروهایی اجازه عبور می دهند که در سیستم ثبت شده یا لیبل و کارتخوان را داشته باشند . این دستگاه در بهبود امنیت مکانهای مختلف نقش بسزایی دارد .

کاربردهای اکسس کنترل تردد در کنترل ورود و خروج اشخاص

همانطور که در بالا به آن اشاره شد با استفاده از دستگاه کنترل تردد می توان به کنترل ورود و خروج اشخاص و یا پرسنل اقدام کرد . افراد یا پرسنل یک شرکت با اسکن اثر انگشت ، اسکن قرنیه ، اسکن چهره ، شناسایی کف دست و غیره به سیستم شناسانده می شود و مجوز ورود و خروج را دریافت می نمایند .

پیشنهاد می کنیم مقاله قفل اثر انگشتی را مطالعه نمایید. 

کاربردهای اکسس کنترل تردد اکسس های اداری

کلام آخر

در این مقاله در مورد کاربردهای اکسس کنترل تردد صحبت کردیم. امیدواریم اطلاعات جامع و کاملی در این خصوص به شما داده باشیم . چنانچه قصد دارید در پروژه های خود از اکسس کنترل تردد استفاده کنید می توانید با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید .

فروشگاه رایکا هوم

مجموعه رایکا هوم با 10 سال تجربه در زمینه عرضه قفل ها و دستگیره های دیجیتال از برندهای معروف دنیاست. عرضه محصول با قیمت مناسب و همراه با مشاوره تخصصی و رایگان می باشد . در اینستاگرام ما را دنبال کنید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *