تفاوت سیف باکس با گاوصندوق هتلی چیست؟

تفاوت سیف باکس با گاوصندوق هتلی چیست؟


تفاوت سیف باکس با گاوصندوق هتلی چیست؟ گاوصندوق هتلی و سیف باکس انواعی از تجهیزات امنیتی هستند که برای حفظ پول و اموال گرانبها در هتل ها به کار می روند . این باکس ها معمولا از جنس فولاد و فلز ساخته می شوند و دارای قفل های امنیتی بالایی هستند. گاوصندوق در بانکها ، خانه ها ، دفاتر کار ، شرکتها ، مراکز اداری و تجاری و هتل ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سیف باکس ها در مقایسه با گاوصندوق ها از امنیت بالایی برخوردار نیستند ولی به نوبه خود می توانند امنیتی نسبی برای پول و اموال مشتریان هتل فراهم کنند. حال اگر قصد دارید به تفاوت سیف باکس با گاوصندوق هتلی پی ببرید و با کارایی و ویژگی های هر یک آشنا شوید با این مقاله همراه شوید. فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده تجهیزات امنیتی خانه و محل کار، شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

مقاله پیشنهادی : قفل الکترونیکی درب منزل چیست؟

تفاوت سیف باکس با گاوصندوق هتلی سیف باکس چیست

سیف باکس چیست؟

سیف باکس جعبه ای در اندازه های گوناگون است که از کوچک در حد یک کشو تا سایزهای بزرگتر را شامل می شود . این وسیله برای نگهداری مدارک ، اسناد و پول بسیار مفید است.  از سیف باکس ها می توان در همه جا استفاده کرد حتی ابعاد کوچک آن را می توان در خودرو جای داد و با خود به مسافرت برد . از سیف باکس ها در ادارات ، هتل ها ، منازل و … می توان استفاده کرد. حال باید ببینیم تفاوت سیف باکس با گاوصندوق هتلی چیست؟

تفاوت سیف باکس با گاوصندوق هتلی

گاوصندوق در واقع جعبه فولادی بزرگ و سنگینی است که برای نگهداری پول ، اسناد و مدارک ، طلا و سایر اشیاء گرانبها استفاده می شود. این جعبه فولادی در برابر فشار ، ضربه ، آتش سوزی و سرقت مقاوم است و برای نگهداری اموال گرانقیمت بسیار کاربردی و مفید است. ولی باید گفت که گاوصندوق ها اغلب فضای زیادی اشغال می کنند و از نظر قیمت نیز گران هستند . برای مکان هایی نظیر هتل ها که تعداد اتاق های زیادی دارند استفاده از سیف باکس ها مقرون به صرفه تر است .

از آنجا که میهمانان هتل برای مدت کوتاهی در هتل اقامت دارند میتوانند از سیف باکس نیز برای نگهداری لوازم گرانبهای خود استفاده کنند . در حالیکه ما برای منازل و ادارات و مراکز تجاری گاوصندوق را پیشنهاد می کنیم. مورد دیگری از تفاوت سیف باکس با گاوصندوق هتلی این است که سیف باکس ها در مقایسه با گاوصندوق امنیت کمتری دارند و برای امور موقت نظیر گذاشتن وسایل در هتل ها مناسب ترند. سیف باکس ها به قدری کم جا هستند که می توان آن را در درون کمد و کشو جای داد.

بیشتر بخوانید : ویژگی های منحصربفرد قفل های دیجیتال 

تفاوت سیف باکس با گاوصندوق هتلی قیمت سیف باکس

انواع گاو صندوق کدامند؟

  1. گاوصندوق خانگی : از این نوع گاوصندوق در خانه ها استفاده می شود و بسته به نیاز مشتری سایز و ابعاد گوناگون دارد. این مدل از گاوصندوق ها از فلز و فولاد ساخته شده اند تا در برابر سرقت ، آتش سوزی و … ایمنی لازم را داشته باشند. اغلب افرادی که در منازل خود طلا، دلار، اسناد مهم و عتیقه جات نگهداری می کنند اقدام به خرید گاوصندوق خانگی می کنند.
  2. گاوصندوق هتلی : از این نوع گاوصندوق در هتل ها برای نگهداری اسناد، مدارک و اشیاء گرانبهای مشتریان هتل استفاده می شود . اغلب این گاوصندوق ها کوچک و کم جا هستند و یا در درون دیوار استتار شده اند.
  3. گاو صندوق اثر انگشتی : این مدل گاوصندوق برخلاف سایر گاوصندوقها که با رمز و کلید باز می شوند از تکنولوژی اثر انگشت جهت احراز هویت و دسترسی به محتویات درون گاو صندوق بهره می برد.
  4. گاو صندوق دیجیتال : در این نوع از گاوصندوق ها سیستم رمز با قفل و کلیدهای مکانیکی ترکیب شده اند و رمزنگاری قدرتمند و حرفه ای را به وجود آورده اند .
  5. گاو صندوق اداری : در اغلب ادارات دولتی و خصوصی برای محافظت از پول، اسناد، دسته چک و … از گاوصندوق های بزرگ اداری استفاده می شود .

  مزایای سیف باکس چیست؟

  • امکان وصل کردن به دیوار و زمین
  • تنوع سایز و شکل ها
  • صرفه جوی در هزینه در تعداد بالا
  • سبک و زیبا و تزئینی
  • قابلیت حمل و نقل آسان
  • قابلیت طراحی اختصاصی برای هر هتل
  • امکان جا سازی در دیوار و زمین
  • امکان استتار بسیار بالایی دارد
  • امکان نصب آسان و اتصال آسان را دارد

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود : قفل الکترونیکی کمد یا قفل باشگاهی چه قفل هایی هستند؟

تفاوت سیف باکس با گاوصندوق هتلی مزایای سیف باکس کدامند

انواع گاوصندوق از نظر نوع قفل کدامند؟

  • قفل اثر انگشتی : به یک نوع امنیتی از گاو صندوق ها گفته می شود که از فناوری اثر انگشت برای باز کردن استفاده میشود. این شکل امنیتی برای بالا بردن سطح حفاظت از اموال داخل صندوق بوده و اغلب در مواردی که امنیت بسیار بالا نیاز است به کار می رود .
  • قفل صفحه کلید دار: این گاو صندوق از جنس فلزی امن است و به یک صفحه کلید برای ورود امنیتی مجهز است.  این صندوق ها در بانک ها ، ادارات و مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  •  قفل کارتی: این صندوق با یک سیستم قفل کارتی برای ورود امنیتی ساخته شده است. این صندوق قابلیت باز شدن با یک کارت هوشمند اختصاصی را دارد.
  • قفل مجهز به سیستم Wi-Fiگاوصندوق مجهز به سیستم WIFI انتخابی جذاب برای افزایش امنیت است. این گاوصندوق از قفل الکترونیکی و از طریق شبه بی سیم WIFI کنترل می شود.
  • قفل مجهز به سیستم بلوتوث: این گاو صندوق انتخابی جذاب برای ارتقا امنیت و ارتباط دستگاه های هوشمند است. این صندوق ها با استفاده از فناوری بلوتوث امکان کنترل گاوصندوق از راه دور را دارد.
  • قفل ترکیبی : گاوصندوق قفل ترکیبی از یک قفل مکانیکی و یک الگو یا کد امنیتی ترکیبی برای باز و بسته کردن مورد استفاده است.

فروشگاه رایکا هوم

رایکا هوم عرضه کننده انواع دستگیره و قفل هوشمند دیجیتال ، تجهیزات هتلی ، انواع سیستم های امنیتی برای منازل ، شرکتها و ادارات می باشد. کلیه محصولات این فروشگاه با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی به مشتریان محترم عرضه می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان رایکا هوم در تماس باشید .

در اینستاگرام ما را دنبال کنید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *