چشمی دیجیتال درب فروشگاه رایکا هوم

چشمی دیجیتال درب فروشگاه رایکا هوم


یکی از محصولات امنیتی در راستای تامین امنیت بیشتر افراد و ساختمان ها ، چشمی دیجیتال درب است. این وسیله می تواند جایگزین چشمی های قدیمی گردد و با استفاده از آن امکان مشاهده افراد مراجعه کننده با وضوح و کیفیت بالا و همچنین در صورت لزوم امکان عکس انداختن از آنها برای کاربر فراهم می گردد. چشمی دیجیتال دارای سنسور مادون قرمز است که در تاریکی تصویری با کیفیت بالا و وضوح بالایی نشان می دهد و منطقه دید 4 تا 5/5 اینچی دارد. در این مقاله قصد داریم بیشتر با چشمی دیجیتال و همچنین خرید چشمی دیجیتال درب ورودی با کیفیت آشنا شویم. فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده انواع قفل دیجیتال ، دستگیره هوشمند ، تجهیزات هتلی و … شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

چشمی دیجیتال درب چیست؟

چشمی دیجیتال درب یک سوراخ کوچک است که روی درب ورودی شما نصب می شود و دارای یک لنز از نوع چشم ماهی (زاویه باز) است. مهمترین نکته ای که باید در مورد چشمی ها بدانید این است که به شما اجازه می دهد بدون باز کردن درب، بفهمید که چه کسی جلوی درب منزل شماست. اگر طرف مقابل را نشناختید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا درب را باز کنید یا خیر. چشمی درب برای مدت بسیار طولانی وجود داشته است. با وجود اینکه فناوری خاصی در آن بکار نرفته است، اما چشمی درب یک قابلیت امنیتی مناسب برای ساکنین یک خانه است.

چشمی دیجیتال درب چگونه کار می کند؟

چشمی دیجیتال درب در هر شکل، اندازه و قیمتی ارائه می شود. بیشتر چشمی های دیجیتال به روشی مشابه عمل می کنند. از دید نمای بیرونی درب، این چشمی یک سوراخ کوچک به نظر می رسد. وقتی شخصی درب منزل را می زند، تنها کاری که می کنید این است که دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا ببینید چه کسی پشت درب است. برخی از چشمی ها قابلیت زوم و بزرگنمایی دارند. اگر فرد، کمی از درب فاصله داشته باشد و شما نیاز به بررسی دقیق تر فرد داشته باشید این قابلیت مفید خواهد بود. بیشتر مدل های جدید قابلیت ضبط تصویر بر روی کارت MicroSD را دارند. دقیقا شبیه به یک دوربین گوشی هوشمند که به شما امکان می دهد فیلم ها را پخش کنید و یا تصاویر ذخیره شده را مشاهده کنید. در صورت تمایل می توانید تصاویر را به رایانه یا سایر دستگاه های الکترونیکی خود انتقال دهید.

حالت شب چشمی دیجیتال برای هنگامی که هوا تاریک می شود مفید است. اگر جلوی درب خانه شما تاریک است، می توانید از حالت شب چشمی برای افزایش روشنایی استفاده کنید. همچنین مانند یک تلفن هوشمند، چشمی ها تنظیماتی دارند که هنگامی که یک نفر جلوی چشمی قرار بگیرد، عکس و یا تصویر آن را به همراه تاریخ و زمان ذخیره و یا برای پلیس ارسال کند. برخی از چشمی های دیجیتال از حسگر ضربه بهره می برند. به طوریکه به محض ضربه زدن به درب شروع به ضبط خودکار تصویر فرد مراجعه کننده می کنند.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله قفل هوشمند چیست؟ را از دست ندهید . 

چشمی دیجیتال درب نحوه کارکرد چشمی دیجیتال

چرا باید از چشمی دیجیتال درب استفاده کرد؟

یکی از قدیمی ترین ترفندها این است که سارقین درب را می کوبند یا زنگ را می زنند تا ببینند کسی در خانه است یا نه. اگر داخل هستید، بهتر است به فرد غریبه آن طرف درب اعتماد نکنید. همچنین عاقلانه است که تا زمانی که مطمئن نشدید چه کسی پشت درب است آن را باز نکنید. اینجاست که چشمی دیجیتال درب واقعاً مفید واقع می شود. نسل جدید چشمی های دیجیتال با صفحه نمایش بزرگ ارائه می شوند. دیدن مراجعه کننده در یک صفحه نمایش با نور خوب بسیار بهتر از نگاه کردن از سوراخ چشمی است. همچنین به این معنی است که شما تصویری کاملا واضح از کسی که در پشت درب شما ایستاده است، خواهید داشت. نیازی به گفتن نیست که این چشمی به عنوان یک لایه مهم امنیتی برای خانه شما از سوراخ چشمی معمولی بهتر است.

در كجا باید از چشمی دیجیتال استفاده كرد؟

اگر بیش از یک درب دارید که به آن مراجعه می شود، بهتر است بر روی هر دو درب نصب کنید. اکثر آپارتمان ها فقط یک درب ورودی دارند. اگرچه بعضی از خانه ها دارای درب های کناری و ورودی پشتی هستند که تماس گیرندگان به آنجا نیز مراجعه می کنند. اما نکته این است که همه درب های خود به ویژه ورودی اصلی را به چشمی دیجیتال مجهز کنید.

چه زمانی باید از چشمی دیجیتال درب استفاده کرد؟

وقتی صحبت از امنیت خانه می شود، ایده خوبی است که عادت های ایمنی خوبی در خود ایجاد کنید. هر بار که شخصی مراجعه می کند، از چشمی دیجیتال استفاده کنید. فقط چند ثانیه طول می کشد تا ببینید چه کسی آن طرف درب است. حتی اگر منتظر شخصی هستید، قبل از باز کردن درب نگاهی به چشمی بیندازید. اغلب اوقات افراد لایه های اضافی ایمنی و امنیتی را نصب می کنند و سپس در استفاده از آنها کوتاهی کرده و یا اینکه از آنها به درستی استفاده نمی کنند.

ویژگی های چشمی دیجیتال درب چیست؟

  • مجهز به سنسور حرکتی و حرارتی
  • مجهز به دوربین دید در شب و ضبط تصاویر با کیفیت حتی در تاریکی
  • ارتباط دو طرفه با افراد بیرون از منزل در هر جای دنیا با گوشی هوشمند
  • مجهز به آلارم هشدار سرقت
  • قابلیت افزایش صدا و تنظیمات رنگ تصویر
  • دارای حافظه داخلی
  • اتصال به گوشی موبایل و دیدن آنلاین فرد پشت درب
  • امکان اتصال برروی درهای ضد سرقت یا چوبی و فلزی
  • قابلیت برقراری تماس و ارسال پیام کوتاه
  • بدنه ضد خش و ضد آب
  • آلارم در موقع تمام شدن باتری

چشمی دیجیتال درب اسمارت ، در واقع دوربین مداربسته ای می باشد که در قالب چشمی درب طراحی و ساخته شده است. با کمک این چشمی دیجیتال می توان تصاویر پشت درب را در مانتیور مشاهده و بازبینی کرد و در صورت تمایل روی SD کارت ذخیره نمود. دوربین چشمی دیجیتال قابلیت افزایش شفافیت تصویر را داشته تا در محیط های کم نور قابل استفاده گردد. همچنین نصب و راه اندازی آن بسیار آسان و بدون نیاز به آداپتور، برق و ابزار جانبی است. جنس بسیار سخت و با دوام همراه با طراحی شیک و فوق العاده؛ این محصول را بسیار منحصر به فرد نموده است. رایکا هوم با  محصولات متنوع و با کیفیت ، محبوبیت خود را در میان مشتریان بالا برده و در بازار رقابت قیمتی در ایران از جایگاه خاصی برخوردار است .

مزایای چشمی دیجیتال درب

دارای امنیت بالا، بدون نیاز به استفاده از کارت عبور یا رمز عبور ، سرعت بالا در احراز هویت ، قابلیت انتقال تصاویر به صورت دیجیتالی برای ذخیره سازی، نصب راحت و آسان ، دارای گارانتی ، زاویه عرض 170 درجه دارد.

بیشتر بخوانید : آشنایی با سیستم های امنیتی سامسونگ 

چشمی دیجیتال درب مزایای چشمی دیجیتال

انواع چشمی دیجیتال

چشمی دیجیتال معمولی  : نوع قدیمی این چشمی ها یک روی سوراخ در نصب میشود .

چشمی دیجیتال وایرلس : چشمی وایرلس برای کاهش هزینه های سیم کشی و کابل کشی چشمی های وایرلس وراد بازار شدند این چشم دیجیتال به صورت وایرلس به سیستم پنل مرکزی  سیگنال ها را ارسال یا دریافت می کند.

چشمی دیجیتال WIFI: چشمی دیجیتال وای فای،امکان وصل شدن از طریق وای فای را دارد و به شبکه اینترنت وصل میشود از طریق نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه، وقتی که زنگ در به صدا در می‌آید، تلفن همراه زنگ می‌خورد و اپلیکیشن چشمی دیجیتال باز می‌شود

چشمی الکترونیکی سیم کارتی: این دستگاه نوعی گوشی هوشمند است که به وسیله  کابل ارتباطات مشخصی برقرار می‌کند. سیم کارتی درون این دستگاه میگذاریم وقتی که در منزل حضور نداشته باشید و کسی زنگ درب شما را بزند، چشمی درب دیجیتال سیم کارت خور به طور خودکار با تلفن همراه شما تماس می‌گیرد و شما متوجه می‎شوید چه کسی پشت درب شما قرار دارد.

بررسی چشمی دیجیتال درب ورودی آپارتمان

به طور کلی چشمی دیجیتال درب برای دیدن افراد در پشت درب ها استفاده می شود و از محصولاتی است که دارای مزایای بیشتری نسبت به چشمی های اپتیکال یا چشمی های قدیمی می باشد. به طور مثال چشمی دیجیتال دارای صفحه مانیتور رنگی است که زاویه دید افراد را افزایش می دهد و این امکان را به آنها می دهد تا در صورت نیاز از افراد مراجعه کننده عکسی تهیه و ذخیره نمایند.

چشمی دیجیتال درب تصویری شفاف را در اختیار کاربران قرار می دهد و استفاده از آن سبب می شود که برخلاف چشمی های اپتیکال قدیمی هنگام استفاده از آنها سایه ایجاد نشود و افراد مراجعه کننده متوجه حضور کسی در منزل نمی شوند. این محصول به دلیل داشتن مانیتور به راحتی قابل استفاده است و وسعت دید در آنها به نسبت چشمی های قدیمی بیشتر است.

این چشمی ها مجهز به لنز سوزنی هستند و با داشتن سیستم دید در شب می توان به راحتی از آن در تاریکی مطلق نیز استفاده کرد. یکی از ویژگی های دیگر این محصول دارا بودن کارت حافظه داخلی و نیز پشتیبانی از حافظه جانبی MICRO SD  می باشد. بنابراین می توان با استفاده از این وسیله از افراد مراجعه کننده عکسبرداری کرد که این عکس ها در حافظه داخلی دستگاه ذخیره می شوند و می توان آنها را به رم خارجی منتقل کرد و تصاویر را در کامپیوتر ، تلویزیون و موبایل مشاهده نمود. چشمی دیجیتال با باتری یا منبع تغذیه کار می کند و در دو حالت بی صدا و با صدا قابل استفاده می باشد. این چشمی به راحتی بر روی درب واحدهای مسکونی یا اداری نصب می گردد و با داشتن ظاهری زیبا می تواند امنیت را نیز برای محل مورد نظر شما فراهم آورد.

چشمی دیجیتال درب دارای دو دستگاه مجزا است که یکی از آنها دارای صفحه نمایش می باشد و محل قرارگیری آن روی درب ورودی در داخل واحد می باشد. دیگری که مجهز به لنز است در بیرون از واحد روی درب باید نصب گردد البته باید توجه داشت که سیم کشی این دستگاه به گونه ای است که لنز هوشمند و صفحه نمایش باید پشت هم قرار گیرند. روی بدنه دستگاه یک صفحه نمایش دیده می شود و در قسمت کنار آن دکمه هایی برای ضبط و پخش تصاویر تعبیه شده است.

مقاله پیشنهادی : راهنمای خرید قفل الکترونیکی برای ادارات و شرکت ها 

چشمی دیجیتال درب انواع چشمی دیجیتال

نحوه نصب چشمی دیجیتال درب ورودی

نصب چشمی دیجیتال درب مراحلی دارد که باید به درستی انجام شود. اگر خودتان قادر به انجام این کار نیستید بهتر است آن را به یک متخصص بسپارید. در صورت خرید چشمی دیجیتال درب از فروشگاه رایکا هوم متخصص نصب چشمی به درخواست شما به محل کار یا منزل شما اعزام خواهد شد. مراحل نصب چشمی دیجیتال درب به قرار زیر است :

مرحله اول نصب پیچ بلند بر روی چشمی: چهار عدد پیچ وجود دارد که باید دو عدد پیچ بلند را در پشت چشمی ببندید.

مرحله دوم استفاده از چسب دوطرفه برای نصب چشمی دیجیتال درب : ۲ عدد چسب دوطرفه در قسمت بالا و پایین چشمی وجود دارد آن ها را میچسبانیم.

مرحله سوم نصب چشمی بر روی درب : در این مرحله از کار باید چشمی را بر روی در نصب کنید. نصب کردن چشمی بر روی در، کار بسیار آسانی است اما باید بعضی از نکات را در نظر بگیرید تا کار به درستی انجام شود. قبل از نصب چشمی دیجیتال درب حتما باید قسمتی که می خواهید چشمی را بر روی آن نصب کنید را با دستمال مرطوب تمیز کرده و با یک دستمال دیگر خشک نمایید. نباید هیچ گونه گرد و غباری بر روی سطح درب وجود داشته باشد. در این صورت چسب دو طرفه روی چشمی به هیچ عنوان از سطح درب جدا نمی‌شود.

مرحله چهارم نصب براکت بر روی درب: حالا زمان نصب براکت و پیچ های نصب شده بر روی چشمی برای بالا بردن استقامت کار استفاده کنیم.  توجه داشته باشید پیچ‌های نصب شده در پشت چشمی باید در داخل براکت قرار بگیرند و با استفاده از پیچ گوشتی پیچ‌ها سفت شوند. در واقع به هیچ وجه نباید فاصله‌ای بین براکت و درب وجود داشته باشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید پشت چشمی یک سیم قرار دارد. باید از داخل براکت رد شود تا شما بتوانید آن را به مانیتور داخلی وصل کنید. وظیفه این سیم انتقال تصویر از چشمی به مانیتور داخلی است. بر روی براکت فضای قرار دارد که مربوط به این سیم می‌باشد، درنتیجه سیم و پیچ‌ها باید دقیقا در سر جای خود نصب شوند.

مرحله پنجم وصل کردن سیم ها: در پشت مانیتور داخلی یک فضا برای نصب سوکت چشمی وجود دارد شما تنها کافی است سوکت را در سر جای مشخص شده نصب کرده و آن را فشار دهید تا به خوبی در جایگاه مخصوص خود قرار بگیرد. در این صورت شما به سادگی می‌توانید اتصال بین مانیتور و چشمی را برقرار کنید.

مرحله ششم نصب مانیتور داخلی بر روی براکت : در قسمت پایانی کار باید مانیتور داخلی را بر روی براکت نصب کنید. شیارهایی در پشت مانیتور داخلی قرار دارد که دقیقاً بر روی براکت قرار می‌گیرند. از طرفی دیگر براکت به گونه‌ای طراحی شده است که با استقامت بالا مانیتور را بر روی خود نگه دارد. در نتیجه برای نصب مانیتور داخلی بر روی براکت نیاز به هیچ گونه پیچ، چسب و تجهیزات دیگر نمی‌باشد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: قفل الکترونیکی درب منزل چیست؟

چشمی دیجیتال درب قیمت چشمی دیجیتال

کلام آخر

در صورتی که نیاز به یک محصول جدید و کاربردی برای افزایش امنیت محل سکونت خود دارید ، چشمی دیجیتال درب رایکا هوم با دارا بودن ظاهری زیبا و شیک و همچنین قابلیت عکسبرداری و ذخیره آنها می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

نمونه های عرضه شده در رایکا هوم 

چشمی دیجیتال برند CR مدل xp-yc

چشمی دیجیتال برند CR مدل vp-yc

چشمی دیجیتال برند CR مدل wp-yc

چشمی دیجیتال برند CR مدل zp-yc 

فروشگاه رایکا هوم

رایکا هوم عرضه کننده انواع قفل و دستگیره دیجیتال ، تجهیزات هتلی ، انواع سیستم های امنیتی برای منازل ، شرکتها و ادارات می باشد. کلیه محصولات این فروشگاه با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی به مشتریان محترم عرضه می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان رایکا هوم در تماس باشید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *