دوربین های مدار بسته آنالوگ

دوربین های مدار بسته آنالوگ


دوربین های مدار بسته آنالوگ :

دوربین‌های مداربسته آنالوگ از اولین دوربین های امنیتی که برای دیدن نحوه وقوع یک حادثه استفاده شد بودند .از دهه 1970 به بعد این دوربین ها محبوبیت خود را با دوربین های غواصی افزایش دادند.با معرفی اولین دوربین های CCD آنالوگ در دهه 1990 ، قیمت ها به سطوح معقول کاهش یافت ،  وضوح تصویر آنها افزایش یافت و زمینه استفاده از آنها شروع به گسترش کرد.

سیگنالهایی که در خروجی این دوربینها تولید میشوند مطابق استانداردهای رایجی است که در تلوزیون ها به کار میروند. میتوان از استاندارد های PAL و یا NTSD بعنوان استانداردهای رایج در دوربینهای مداربسته انالوگ یاد کرد . به همین دلیل میتوان خروجی دوربین های آنالوگ را بصورت مستقیم به تلوزیون وصل کرده و خروجی آنرا مشاهده کرد .این نوع از دوربین های مداربسته در حال حاضر در حال از رده خارج شدن هستند و کمتر مورد استفاده قرار میگیرند.

انواع سیستم های آنالوگ :

  • دوربین
  • ضبط کننده
  • مانیتور

نام گذاری دوربین های مدار بسته آنالوگ

نام گذاری دوربین‌های مداربسته آنالوگ قاعده مشخصی را پیروی نمی‌کند و بیشتر بر اساس شکل ظاهری دوربین‌ها، نوع کاربری و بعضا نام اختصاصی یک کارخانه است (مانند دوربین مکعبی یا ریگولار که نام گذاری کارخانه کمدکس است). از اینرو در بحث دوربین‌های مداربسته نام‌هایی چون: دام، باکس، جعبه‌ای، صنعتی، بالت، استوانه‌ای، فشنگی، تفنگی، مینیاتوری، پین هول و…

وضوح دوربین های مدار بسته آنالوگ :

کیفیت این دوربین ها همانگونه که از نامشان پیداست تابعی از امواج آنالوگ است. امواج آنالوگ همواره در معرض نویز قرار دارد. نویز های مختلف الکترومغناتیسی و نویز های ناشی از نوسانات برق همواره یکی از تهدیدات جدی بر کیفیت دوربین های مداربسته آنالوگ می باشند. به همین دلیل استفاده از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا روی کیفیت تصویر در این نوع دوربین ها تاثیر بسزایی دارد.

زمانی که نیاز به ارسال تصاویر و صدا بصورت بی سیم باشد این دوربین ها ضعف بزرگی از خود نشان میدهند. اگر قرار باشد تصاویر به همان صورت آنالوگ انتقال یابند باید از محدوده فرکانس امواج آنالوگ استفاده شود و این مسئله کیفیت تصویر را بیش از پیش تحت تاثیر امواج نویز و تداخلی قرار می دهد. ضمن اینکه امکان رصد کردن تصاویر در محدوده برای هر کس دیگر بسادگی فراهم می شود. بنابراین هیچوقت نمی تواند راه امن و مطمئن برای ارسال تصاویر آنالوگ باشد.

برای ضبط تصاویر آنالوگ نیز چاره ای از روی آوردن به سیستم دیجیتال نیست. بنابراین در نهایت باید تصاویر آنالوگ به دیجیتال تبدیل شوند. بدین منظور از دستگاه “ضبط تصاویر دیجیتال” dvr استفاده می شود. دی وی آر ها دستگاه های مختص ضبط و کنترل تصاویر دوربین های آنالوگ هستند. این دستگاه امکان کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه را نیز فراهم می کند.

در همین حال ، دوربین‌های مداربسته آنالوگ به تدریج عمر تکنولوژیکی خود را تکمیل کردند و شروع به خارج شدن از تولید کردند. به دلیل قیمت پایین تر دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال این دوربین ها به عنوان دوربین های مداربسته رایج در بازار ایران شناخته می شوند. گرچه اخیرا بازار به سمت دیجیتال شدن پیش می رود و بسیاری از سازمان ها به سوی دوربین های ip  متمایل شده اند اما هنوز سرعت جایگزینی این نسل قبلی دوربین ها با نسل جدید دوربین های دیجیتال کند است .

مزایای دوربین‌ های مدار بسته آنالوگ :

در حال حاضر ، بیشترین فروش ضبط شده در صنعت ، این نوع دستگاه های آنالوگ HD است.این نوع دوربین دارای تنوع بالایی است. دوربین آنالوگ را می توانید از نوع مینی تا نوع PTZ  که اندازه ای بزرگتر دارد تهیه و استفاده نمایید. بنابراین شما با توجه به نیاز و کاربرد این نوع دوربین‌های مداربسته آنالوگ، باید نوع آن را انتخاب نمایید.

ارزان ترین روش افزایش وضوح در سیستم دوربین آنالوگ قدیمی سیستم های دوربین آنالوگ HD است.شما می توانید با تعویض دوربین در مکان های مهم و DVR خود در مرکز ، سیستم خود را به یک اقتصاد متوسط تبدیل کنید.سادگی نصب نسبت به دوربین های دیجیتال از جمله مزایای این دوربین ها میباشد .همچنین نصب و راه اندازي آنها بسیار ساده می‌باشد .

معایب دوربین‌ های مدار بسته آنالوگ :

  • کیفیت آنالوگ : کیفیت پایین تر نسبت به دیجیتال
  • امکان نویز پذیری: به دلیل استفاده از سیستم آنالوگ
  • هزینه بالای سیم کشی
  • ارتباط بیسیم با کیفیت پایین و نا امن

انواع دوربین مدار بسته آنالوگ

دوربین های مداربسته آنالوگ، دارای انواع مختلفی هستند که در ذیل به برخی از این مدل ها اشاره شده است.

  • دوربین های دام گنبدی: این نوع دوربین، بر روی سقف نصب می شوند و به دلیل سادگی در استفاده و نصب و همچنین زیبایی آن، در محیط های داخلی اداری و تجاری از آنها استفاده می شود. در برخی دیگر از مدل های این نوع دوربین از کاورهایی برای دوربین استفاده شده است که این امر باعث می شود، دوربین دام گنبدی در برابر رطوبت و ضربه مقاوم شود و در محیط های بیرونی نیز قابل استفاده باشد. این نوع دوربین، امروزه یکی از پرکاربردترین دوربین های مدار بسته می باشد.
  • دوربین های فست دام: این نوع دوربین دارای قابلیت چرخش افقی و عمودی است. در حرکت افقی می توان دوربین را 360 درجه چرخاند و در حرکت عمودی قابلیت چرخش 90 درجه دارند. با این دوربین می توان بر روی برخی تصاویر زوم کرد و یا برنامه ریزی برای دوربین انجام داد که سوژه ای را به صورت زمانبندی دنبال کند.
  • دوربین های پین هول:  این نوع دوربین دارای اندازه کوچک 3 در 3 می باشد. این دوربین دارای لنز ثابت و میکروفونی جهت ضبط صدا است. از این نوع دوربین معمولا به عنوان دوربین مخفی استفاده می شود و به دلیل لنز کوچکی که دارد، تصاویر آن کیفیت پایینی دارد.

چگونه دوربین‌ های مدار بسته آنالوگ را انتخاب کنیم؟

در هنگام تعیین دوربین برای قرار گرفتن در سیستم ، گزینه های مختلفی با توجه به فناوری استفاده شده ، محل استفاده و هدف استفاده قابل ارزیابی است.مهمترین مسئله در اینجا تعیین دقیق نیازها و تعیین کالاهایی است که با مناسب ترین هزینه ها این نیازها را برآورده می کنند.دوربین های آنالوگ رایج ترین و قدیمی ترین محصولات فناوری در بازار هستند.

دوربین های آنالوگ که به دلیل نصب آسان و کم هزینه بودن در مقابل سایر محصولات ایستاده اند ، از نظر رزولوشن نمی توانند به ارقام بسیار بالایی برسند.اصول کار بسیار ساده است.تصویری که با دوربین های ثابت یا متحرک گرفته شده است از طریق کابل های UTP به ضبط کننده (DVR) منتقل می شود.ضبط کننده این تصاویر را به دیجیتال تبدیل کرده و آنها را با کیفیت بالا ذخیره می کند.

به لطف فن آوری در حال توسعه ، دوربین های AHD و دوربین های HD-CVI تولید می شوند که می توانند با استفاده از زیرساخت های آنالوگ ، تصاویر را در وضوح 1080p و 720p بگیرند.این دوربین ها سیگنال های ویدئویی آنالوگ را از طریق کابل های کواکسیال معمولی منتقل می کنند و تصاویر با وضوح بالا را قادر می سازند.سیستم های تصویربرداری AHD به سادگی با تبدیل تصویری که روی سنسور تصویربرداری به داده های دیجیتال تبدیل می شوند توسط پردازنده سیگنال تصویر (ISP) و انتقال آن به گیرنده های سیگنال (AHD Rx) در ضبط کننده های تصویر دیجیتال توسط فرستنده تصویر (AHD Tx) با منطق کار می کنند.

فناوری Definition High Definition ) AHD) آنالوگ :

در سال 2011 ،سیستم های CCTV آنالوگ که به عنوان نقطه پایانی در سیستم های مدار بسته آنالوگ با استفاده از کابل کشی کواکسیال در نظر گرفته می شوند ، تا پایان سال 2014 به سطح فناوری سیستم های دوربین مدار بسته آنالوگ نزدیک به سیستم های دوربین مدار بسته IP (IP CCTV) رسیدند که تصور می شود به پایان برسد.افرادی که از این سیستم استفاده می کنند باید از ظرفیت آن آگاه باشند و در استفاده از آن واجد شرایط باشند و بتوانند بلافاصله نسبت به تصاویر و رویدادهای ضبط شده در دوربین واکنش نشان دهند.

پرسنل امنیتی و سایر افراد دارای قدرت تصمیم گیری باید هدف و محیطهایی را که سیستم های دوربین مدار بسته قبل از خرید و نصب تجهیزات نصب می شوند ، تجزیه و تحلیل کنند. آنها همچنین باید بدانند که هدفشان چیست: مناطق بزرگ (پارکینگهای اتومبیل) ،تصاویر کلوزآپ (صفحات ماشین) ، تصاویر ثابت (درهای گاراژ) ، تصاویر متحرک (وسایل نقلیه در حال حرکت) ، ضبط مداوم ویدیو ، یا فقط در زمان های خاص یا باید تصمیم بگیرد که در صورت بروز زنگ ثبت نام کنید یا خیر.

مناطق استفاده از سیستم های دوربین‌ های مدار بسته آنالوگ :

  • مشاهده و ثبت وقایع سرقت و خشونت با نظارت واضح در منطقه فروش ، دفاتر ، محیط اطراف ساختمان ، انبارها ، مناطق بارگیری و پارکینگ.
  • مشاهده و ثبت وقایع سرقت در فروشگاه ها.
  • اجرای نظارت مخفی (در زمینه های قانونی قابل اجرا).
  • ادغام با سیستم های کنترل در مکانهایی که دسترسی را تحت نظر دارد با نظارت بر افراد ورودی و خروج از ساختمان و ساختمانهای بیرون آن.

زمانی که نیاز به ارسال تصاویر و صدا به صورت بی سیم باشد، این دوربین‌های مداربسته آنالوگ ضعف بزرگی از خود نشان می دهند.
اگر قرار باشد تصاویر به همان صورت آنالوگ انتقال یابند باید از محدوده فرکانس امواج آنالوگ استفاده شود و این مسئله کیفیت تصویر را بیش از پیش تحت تاثیر امواج نویز و تداخلی قرار می دهد. ضمن اینکه امکان رصد کردن تصاویر در این محدوده برای هر شخص دیگری به سادگی فراهم می شود. بنابراین هیچ وقت نمی تواند راه امن و مطمئن برای ارسال تصاویر آنالوگ باشد.

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!