هتل هوشمند چیست فروشگاه رایکا هوم

هتل هوشمند چیست فروشگاه رایکا هوم


هتل هوشمند چیست؟

پیشرفت تکنولوژی در زمینه هتلداری نیز بروز و ظهور زیادی داشته و امروزه با هتل های هوشمند زیادی در سراسر دنیا مواجه هستیم که گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. اما به راستی هتل هوشمند چیست؟ یک هتل باید دارای چه امکاناتی باشد که نام هتل هوشمند به آن اطلاق شود؟ آیا در ایران هم هتل هوشمند داریم؟ در ادامه با فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده انواع تجهیزات هوشمند و امنیتی هتلی ، اداری و مسکونی همراه باشید تا در مورد هتل هوشمند مطالب مفیدی بیاموزیم.

تعریف هتل هوشمند چیست؟

به هتل هایی که از ابزارهای الکترونیکی و هوشمند برای پذیرایی از میهمانان خود استفاده می کنند هتل هوشمند می گویند. ابزار و لوازمی که در این هتل ها به کار گرفته می شوند با هم مرتبط بوده و از طریق اینترنت یا شبکه داخلی بهم اتصال دارند. در مجموع لوازم الکترونیکی و سایر لوازم موجود در هتل موجبات آسایش و امنیت بیشتر میهمانان را فراهم می کنند. امکاناتی که در هتل های هوشمند به میهمانان ارائه می شود تنوع بالایی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

هتل هوشمند چیست تجهیزات هتل هوشمند

امکانات هتل هوشمند

هتل های هوشمند که بعنوان هتل های لوکس هم شناخته میشوند امکانات رفاهی زیادی برای پذیرایی از میهمانان خود دارند. سیستم هوشمند این هتل ها به میهمانان اجازه می دهد که از طریق تلویزیون درون اتاق درخواستهای خود را عنوان نمایند. این درخواستها شامل جابه جایی چمدانها، جمع آوری سینی غذا، سفارش کافه، تعویض حوله ها، درخواست لوازم بهداشتی، پخش موسیقی روی موبایل میهمان و … باشد. در هتل های هوشمند ابزار و وسایل هوشمند نیز برای ارتقاء امنیت و آسایش میهمانان نیز به کار می رود. در اینجا با برخی از این لوازم و وسایل در هتل ها آشنا می شویم.

پنل های نمایشگر هتلی

پنل های نمایشگر می توانند داخل اتاق، بیرون درب اتاق و یا کنار تخت ها کار گذاشته شوند. این پنل ها وضعیت اتاق را از نظر روشنایی، تهویه و … نشان می دهند. پنل هایی که در کنار تخت قرار دارند این امکان را به میهمانان هتل می دهند که با اشاره ای کوچک نور، میزان گرمایش و سرمایش و … را کنترل نمایند. پنل هایی که در خارج درب اتاق قرار دارند وضعیت پر یا خالی بودن اتاق، شماره اتاق، درخواست نظافت و یا لاندری را نمایش می دهند.

قفل های هتلی کارتی

قفل های هوشمند که روی درب اتاق های هتل نصب می شود و اغلب با کارت می توان نسبت به باز کردن آن اقدام کرد کاربردهای زیادی دارند. این قفل ها از امنیت بالایی برخوردارند و میهمانان هتل می توانند با خیال راحت لوازم و وسایل خود را در اتاق ترک کرده و به گشت و گذار در شهر بپردازند. از طرفی در صورت بروز اتفاق پیش بینی نشده و یا مفقود شدن کارت، باز کردن قفل توسط مدیریت امکان پذیر است. امکان فعال کردن و غیر فعال کردن قفل با نرم افزار مدیریتی که برای این قفل ها تعریف شده امکان دارد. اگر میهمانی اقدام به تخلیه و تسویه حساب اتاق خود نکرده باشد مدیریت هتل میتواند کارت او را غیرفعال نموده و امکان استفاده او از اطاق را غیرممکن کند. برای اطلاع از مشخصات بیشتر به سایت مراجعه و یا با کارشناسان رایکا هوم تماس بگیرید.

گاوصندوق های هتلی

گاوصندوق هتلی نوعی گاوصندوق کوچک و کمجاست که اغلب در کمد اتاق کار گذاشته می شود. این گاوصندوق ها مجهز به قفل های دیجیتالی هستند که امکان باز کردن آنها بدون دانستن رمز غیرممکن است. میهمانانی که با خود وجه نقد یا اشیاء گرانقیمت به همراه دارند می توانند با خیال راحت از این صندوق برای نگهداری از آنها استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گاوصندوق های هتلی با کارشناسان رایکا هوم تماس بگیرید.

هتل هوشمند چیست خرید تجهیزات هتلی

ویژگی های هتل هوشمند چیست؟

  • خدمات رسانی به میهمانان با استفاده از پیام : با ورود میهمان به هتل برنامه ای روی گوشی او نصب می گردد تا با استفاده از آن از طریق آنلاین درخواست ها و سفارشات خود را داشته باشد.
  • رزرو هتل و تحویل آنلاین اتاق : برای این کار دیگر نیاز به حضور فیزیکی میهمان در هتل نیست. مسافران بصورت آنلاین میتوانند اتاقشان را رزرو کرده و پس از رسیدن به هتل سریعا به اتاق خود مراجعه کنند. در این صورت معطلی های مربوط به درخواست اتاق را نخواهند داشت.
  • دارا بودن کلید کارتی و سنسورهای حرکتی: حسگرهایی که در اتاق های هتل های هوشمند موجود است ورود میهمان را تشخیص می دهد و چراغها را روشن نموده و دمای اتاق را از نظر سرما و گرما به حالت معتدل و مطلوب در می آورد. در اغلب هتلها از کلید کارتی استفاده می کنند به صورتی که اگر میهمان درب اتاق را با کلید کارتی باز کند و وارد شود چراغها اتوماتیک روشن شده و سیستم گرمایش یا سرمایش به کار می افتد.

آیا در ایران هتل هوشمند داریم؟

در کشور ما نیز هتل های هوشمند در شهرهای مختلف ساخته و به بهره برداری رسیده اند. برخی از این هتل ها عبارتند از :

  • هتل اسپیناس تهران
  • هتل لاله پارک تبریز
  • هتل الماس مشهد
  • هتل داریوش کیش
  • هتل قصر طلایی مشهد
  • هتل زندیه شیراز
  • و …
هتل هوشمند چیست فروش تجهیزات امنیتی هتل

کلام آخر

در این مقاله با موضوع هتل هوشمند چیست؟ با تعریف این نوع هتل آشنا شدیم و مزایا و ویژگی های آن را برشمردیم. همچنین با چند هتل هوشمند در ایران آشنا شدیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید تجهیزات امنیتی و هوشمند هتلی می توانید با فروشگاه رایکا هوم تماس بگیرید.

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، اکسس کنترل آسانسور ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است .

فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *