کلید لمسی چیست فروشگاه رایکا هوم

کلید لمسی چیست فروشگاه رایکا هوم


بیش از یک قرن از تولید اولین کلید برق می گذرد و در گذر این سالها انواعی از آن به بازار ارائه شده است. مدل های قدیمی تر در ظاهر با هم تفاوت هایی داشتند ولی کارکرد یکسانی ارائه می دادند. این کارکرد شامل روشن و خاموش کردن چراغ به وسیله یک دکمه فیزیکی بود. امروزه اما کلیدهای لمسی کم کم جایگزین کلیدهای برق قدیمی می شوند . این کلیدها علاوه بر زیبایی ظاهر دارای کارکردهای راحت تر و بیشتری هستند.

در این مقاله قصد داریم به مقوله کلید لمسی چیست بپردازیم و با این محصول جدید بیشتر آشنا شویم. فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده انواع دستگیره و قفل هوشمند، کلید و پریز لمسی، تجهیزات امنیتی ساختمانها و … شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

کلید لمسی چیست؟

کلید لمسی نوعی کلید روشن و خاموش کردن منابع روشنایی است که قابلیت بیشتری نسبت به کلیدهای قدیمی دارد و زیبایی آن بیشتر و کاربری آن هم آسان تر است. کلیدهای لمسی انواع گوناگونی دارند که در ادامه مطلب به معرفی آنها خواهیم پرداخت .

مزایای کلید لمسی چیست ؟

  • طول عمر بیشتر نسبت به کلیدهای قدیمی
  • عدم نیاز به کلیدهای روشنایی زیاد و متراژ زیاد سیم کشی
  • لوکس کردن فضای دکوراسیون داخلی
  • صفحه لمسی حساس با تکنولوژی روز دنیا
  • عدم امکان برق گرفتگی و افزایش ایمنی کاربر بدلیل منبع تغذیه ایزوله
  • عدم نیاز به سیم کشی مجدد و تخریب دیوار در ساختمانهای قدیمی
  • سهولت نصب و امکان جا به جایی با کلیدهای قدیمی
  • کنترل و برنامه ریزی از طریق اپلیکیشن های ویندوز ، اندروید و ios
  • کنترل روشنایی محیط داخلی ساختمان و سازگار با هر نوع چراغ و روشنایی (با استفاده از کلید و ماژول روشنائی)
  • تغییر شدت نور و روشنایی چراغها (با کلیدها و ماژول های دیمر)
  • کنترل گرمایش و سرمایش محیط (با استفاده از کلیدهای ترموستاتیکی)
  • کنترل ریسه نواری 7 رنگ (با استفاده از کلید و ماژول آر جی بی)
  • کنترل کردن پرده هوشمند (با استفاده از کلید و ماژول پرده)
  • و …

مقاله پیشنهادی : پنل نمایشگر هتلی چیست؟

کلید لمسی چیست مزایای کلید لمسی

معایب کلید لمسی چیست؟

  • قیمت بالا در مقایسه با کلیدهای قدیمی و معمولی بازار
  • نیاز به زیرساخت و گاهی تخریب و سیم کشی مجدد در نسلهای قدیمی تر که البته در نسلهای جدید این نیاز وجود ندارد

کاربرد کلید لمسی چیست؟

کلیدهای هوشمند یا کلیدهای لمسی کاربردهای زیادی دارند که از آن جمله می توان به روشنایی لوسترها، هالوژنها ، ریسه های نور مخفی ، دیوارکوبها ، نورهای موضعی و دکوراتیو ، LED های سقفی و … اشاره کرد. همچنین کم و زیاد کردن نور چراغها و باز و بسته کردن پرده ها هم از کاربردهای کلیدهای لمسی است. یکی از ویژگی های بارز این کلیدهای لمسی این است که میتوان برای هر پل از این کلیدها سناریوی مخصوص تعریف کرد. مثلا برای کاهش مصرف برق در زمان عدم حضو در منزل می توان سناریویی تعریف کرد که کلیه چراغهای اضافه توسط سیستم هوشمند خاموش شوند.

بیشتر بخوانید : قفل هوشمند چیست؟ مزایا ، ویژگی ها و عملکرد 

کلید لمسی چیست قیمت کلید و پریز لمسی

انواع کلید لمسی کدامند؟

انواع کلیدهای لمسی از نظر تکنولوژی لمس ، ساختار فیزیکی ، کارایی ، تنوع عملکرد و تعداد پل به چند دسته تقسیم می شوند که در اینجا به آن می پردازیم:

کلید لمسی از نظر تکنولوژی لمس

از نظر تکنولوژی لمس این کلیدها به سه دسته کلید لمسی خازنی ، کلید لمسی مقاومتی و کلید لمسی پیزوالکتریک تقسیم می شوند . در کلید لمسی نوع خازنی برای عملکرد صحیح یک الکترود نیاز دارد که پشت ماده ای عایق مثل شیشه ، چوب و یا پلاستیک جای گذاری می شود. هرگاه کلید لمس شود ظرفیت خازن زیاد می شود و لمس کلید را شناسایی می نماید .

در کلید لمسی نوع مقاومتی دو الکترود در مدار داخلی جایگذاری شده اند که با هم تماس دارند. وقتی لمس کلید صورت می گیرد مقاومت میان دو قطعه فلز کم شده و عملکرد کلید فعال می شود. این کلیدها از نوع خازنی کمتر متداول هستند ولی در مصارف صنعتی و تجاری از آنها استفاده میشود .

در کلید هوشمند نوع لمسی پیزوالکتریک عملکرد لمس آنها براساس سنسور پیزو الکتریک در آنهاست. این نوع سنسورها خود تحریک هستند و در صورت لمس تولید سیگنال الکتریکی می کنند و چراغ روشن و یا خاموش می شود. از میان این سه نوع کلید لمسی نوع خازنی رایج ترین است و اکثر شرکتهای تولیدکننده این محصول کلیدهای هوشمند خود را بر پایه این تکنولوژی تولید می کنند.

کلید لمسی از نظر ساختار فیزیکی

از نظر فیزیکی کلیدهای لمسی تنوع زیادی دارند و در بازار می توان انواعی از آن را مشاهده کرد. این کلیدها با متریال گوناگون از قبیل فلز، شیشه ، مواد کامپوزیت ، سنگ و چوب ساخته می شوند و ابعاد و اشکال گوناگونی دارند.

کلید لمسی از نظر کارایی

از نظر کارایی کلیدهای لمسی را میتوان به دو دسته اصلی هوشمند و غیرهوشمند تقسیم کرد. کلیدهای غیرهوشمند فقط می توانند از طریق لمس عمل کرده و چراغها را روشن و خاموش کنند ولی کلیدهای هوشمند کارهای بیشتری انجام می دهند. از دیگر کاربردهای کلید لمسی هوشمند می توان به کنترل از راه دور با ریموت و یا با اپلیکیشن در گوشی و کامپیوتر اشاره کرد. انواع سناریوها را هم می توان از طریق این کلیدها برنامه ریزی کرد.

کلید لمسی از نظر تنوع عملکرد و تعداد پل

کلیدهای لمسی تنوع بالایی در عملکرد دارند که شامل روشن و خاموش کردن چراغها و منابع روشنایی ، تغییر شدت نور ، تغییر رنگ نورها ، امکان دیمر کردن نور چراغهای از نوع دیمیبل ، باز و بسته کردن پرده برقی و … اشاره کرد .

پیشنهاد می کنیم مقاله کاربردهای اکسس کنترل تردد را مطالعه کنید. 

کلید لمسی چیست انواع کلید لمسی

نکات مهم خرید کلید لمسی

  • نکته مهم در خرید کلید لمسی این است که اگر بدنبال هوشمند کردن منزل خود هستید تا بتوانید از راه دور نیز کنترل بر منزل خود داشته باشید از کلیدهای هوشمند استفاده کنید ولی اگر فقط لوکس کردن محیط برایتان اهمیت دارد از کلیدهای لمسی ساده استفاده نمایید که قیمت پایین تری هم دارد .
  • در هنگام خرید کلید لمسی به سرخط روشنایی یا اصطلاحا پل هایی که نیاز دارید توجه کنید. این کلیدها از یک پل تا 10 پل دارند.
  • حتی الامکان محصولی را خریداری نمایید که ضمانت و خدمات پس از فروش داشته باشد. فروشگاه رایکا هوم یکی از مراکز معتبر است که در زمینه فروش سیستم های هوشمند امنیتی فعالیت می کند و می توانید با خیال راحت از این فروشگاه معتبر خرید نمایید .

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *