قفل دیجیتال بلوتوث دار یا قفل دیجیتال وای فای فروشگاه رایکا هوم

قفل دیجیتال بلوتوث دار یا قفل دیجیتال وای فای فروشگاه رایکا هوم


قفل دیجیتال بلوتوث دار یا قفل دیجیتال وای فای ؟ کدام بهتر است؟ در هنگام بررسی گزینه های قفل دیجیتال باید حتما این نکته را در نظر داشته باشید که فناوری به کار رفته در آن از نوع وای فای است یا بلوتوث. هرکدام از این قفل های دیجیتال مزیت خاص خودشان را دارند که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد. فروشگاه رایکا هوم ارائه کننده بهترین تجهیزات امنیتی از قبیل قفل و دستگیره هوشمند، اکسس های کنترل تردد و هتلی ، انواع تجهیزات هتلی و … شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

قفل دیجیتال بلوتوث دار چیست؟

قفل‌های بلوتوثی اغلب یکی از بهترین گزینه‌های اتصال بی‌سیم کم مصرف هستند. اما به خاطر داشته باشید که فناوری بلوتوث برای کار در مسافت‌های کوتاه کاربرد دارد. قفل‌های درب که به بلوتوث مجهز هستند، فقط برای استفاده در محل مفید بوده و نمی‌توان آنها را از راه دور کنترل کرد. باز نمودن قفل به کمک کارت هوشمند یا تگ یا در موارد خاص به کمک مچ بندهای دارای تگ هوشمند امکان پذیر خواهند بود.

مقاله پیشنهادی : قفل هوشمند چیست؟ مزایا،ویژگی ها و عملکرد

قفل دیجیتال بلوتوث دار یا قفل دیجیتال وای فای نحوه نصب

 

قفل دیجیتال وای فای دار چیست؟

قفل‌های دیجیتال وای فای به طور کلی تجهیزات بیشتری برای فعال کردن ویژگی‌های فناوری دیجیتال احتیاج دارند. آنها به یک هاب یا مودم نیاز دارند که غالبا با قفل همراه است. شما می‌توانید مودم را در نزدیکی درب منزل خود قرار دهید تا قفل بتواند با استفاده از وای فای به آن متصل شود و با اتصال این مودم به اینترنت، قفل دیجیتال همیشه آنلاین خواهد بود. در مورد قفل‌های درب دیجیتال ، اتصال به اینترنت امکان دسترسی از راه دور مورد نیاز برای بررسی مجدد درب و کنترل سایر ویژگی‌ها با استفاده از تلفن دیجیتال و اپلیکیشن تلفن همراه را به شما می‌دهد.

ویژگی دیگر قفل دیجیتال وای فای دار اتصال آن به سایر دستگاه های منزل می باشد. به طور مثال می توان این نوع قفل ها را به سیستم گرمایشی دیجیتال منزل، ( رله ) متصل و به محض خروج از منزل، با فرستادن پیام از قفل به سیستم گرمایشی ، آن را خاموش نمود.  این کار توسط نرم افزار دیجیتال که بر روی گوشی دیجیتال قابل نصب می باشد، صورت می پذیرد.

راه های اتصال از راه دور قفل دیجیتال درب با wifi

برای کنترل و نظارت بر یک قفل دیجیتال وای فای دار ، باید آن را به شبکه خانگی خود متصل کنید. این کار را می توان به چند روش انجام داد.

.Zigbee ، Z-Wave  و  Bluetooth محبوب ترین ارتباطات رادیویی هستند که برای قفل های دیجیتال ساخته شده اند ، زیرا به امکانات کمی نیاز دارند. با این وجود ، همه آنها نیاز دارند که شما این قفل را به نوع دیگری مانند ماژول August Connect یا یک مرکز خانگی دیجیتال مانند Samsung SmartThings  یا Amazon Echo Plus وصل کنید.

نسبتاً تعداد کمی از قفل های دیجیتال Wi-Fi ساخته شده اند ، زیرا به انرژی باتری بیشتری نیاز دارند و باعث می شود که باتری بیشتری مصرف کنند و زودتر نیاز به تعویض باتری دارند.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله فاکتورهای تعیین کننده قیمت قفل هوشمند درب و راهنمایی نحوه خرید را از دست ندهید. 

قفل دیجیتال بلوتوث دار یا قفل دیجیتال وای فای خرید قفل دیجیتال بلوتوث دار

قفل دیجیتال بلوتوث دار یا قفل دیجیتال وای فای ؟

باید به این نکته توجه داشت که انتخاب این نوع از دستگیره ها به عوامل بسیاری از جمله قیمت قفل الکترونیکی دیجیتال و امکانات موجود بستگی دارد. برخی از این نوع دستگیره ها دارای هر دو سیستم ارتباطی می باشند.

قفل دیجیتال وای فای دار دارای ویژگی های بیشتری بوده به طوری که به شما اجازه می دهد از راه دور و هر کجا که هستید قفل را کنترل نمایید. البته با توجه به این که به شبکه WiFi متصل می باشد امکان هک کردن آن وجود دارد.

قفل بلوتوثی نسبت به نوع WiFi آن از امنیت بیشتری برخوردار می باشد. دلیل آن متصل نشدن به شبکه اینترنت و استفاده از بلوتوث گوشی دیجیتال و اعتبارسنجی بلوتوث مخصوص همان گوشی می باشد که احتمالا هک نمودن آن را تقریبا به صفر می رساند. البته بیان این نکته ضروری است که این نوع ارتباط ویژگی های محدودتری دارد مانند فاصله بین گوشی موبایل و قفل الکترونیکی دیجیتال.

در صورتیکه یک قفل دیجیتال بلوتوث دار را انتخاب کنید، از ویژگی های منحصر به فرد این قفل ها که همان کنترل از راه دور است، بی بهره خواهید ماند. بنابراین بهتر است یک قفل دیجیتال وای فای و بلوتوث به صورت ترکیبی را انتخاب کنید تا از قابلیت های آن برخوردار شوید.

  • اتصال وای فای: به شما امکان می دهد تا زمان ورود به سیستم و خروج از آن را به صورت واقعی مشاهده کنید. با این ویژگی همواره می دانید چه کسی به خانه شما آمده و چه موقع منزلتان را ترک کرده است.
  • اتصال بلوتوث: با متصل شدن به بلوتوث تلفن همراه شما به محض نزدیک شدن به منزل شما را شناسایی کرده و درب برایتان باز می گردد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید دستگیره دیجیتال سامسونگ

قفل دیجیتال بلوتوث دار یا قفل دیجیتال وای فای پیشنهاد خرید

فروشگاه رایکا هوم

رایکا هوم عرضه کننده انواع دستگیره و قفل هوشمند دیجیتال ، تجهیزات هتلی ، انواع سیستم های امنیتی برای منازل ، شرکتها و ادارات می باشد. کلیه محصولات این فروشگاه با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی به مشتریان محترم عرضه می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان رایکا هوم در تماس باشید .

در اینستاگرام ما را دنبال کنید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *