گاوصندوق دیجیتالی یا مکانیکی فروشگاه رایکا هوم

گاوصندوق دیجیتالی یا مکانیکی فروشگاه رایکا هوم


اگر قصد خرید گاوصندوق برای منزل یا محل کار خود را دارید احتمالا این سوال برایتان مطرح شده که گاوصندوق دیجیتالی یا مکانیکی کدام بهتر است؟ از تولید اولین گاوصندوق ها سالهای سال می گذرد و پیشرفت های زیادی در زمینه تولید گاوصندوق ایجاد شده است. مهمترین جزء یک گاوصندوق قفل آن است چرا که اگر درب گاوصندوق شکسته یا گشوده شود فارغ از اینکه جنس بدنه و آلیاژ آن از چیست امکان دستبرد به محتویات داخل صندوق بسیار راحت است.

تفاوت گاوصندوق دیجیتالی یا مکانیکی هم در قفل آنهاست که در این مقاله قصد داریم به مزایا و معایب و تفاوت این دو محصول بپردازیم. فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده انواع تجهیزات امنیتی ساختمان از جمله گاوصندوق های هتلی، گاوصندوق های دیجیتالی و … شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

گاوصندوق دیجیتالی چیست؟

گاوصندوق های دیجیتالی برخلاف گاوصندوق های معمولی با قفل فیزیکی کار نمی کنند. در اینگونه گاوصندوق ها با وارد نمودن کد یا رمز عبور می توان به محتویات صندوق دست یافت. پس یک صفحه کلید در بیرون گاوصندوق تعبیه شده است تا با وارد کردن رمز بتوان درب گاوصندوق را گشود. برخی گاوصندوق های دیجیتالی بیومتریک هستند یعنی با اثر انگشت فعال می شوند.

در اینگونه گاوصندوق ها قسمتی برای اسکن انگشت وجود دارد که این مدل امنیت بسیار بالایی دارد چرا که اثر انگشت هر فرد منحصربفرد است و احتمال تقلب وجود ندارد. از طرفی برخی گاوصندوق های دیجیتالی با فرکانس رادیویی یا RFID کار می کنند که با قرار گرفتن کارت در نزدیکی درب گاوصندوق گشوده خواهد شد.

گاوصندوق دیجیتالی یا مکانیکی قیمت گاوصندوق دیجیتالی

گاوصندوق دیجیتالی یا مکانیکی کدام بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال که گاوصندوق دیجیتالی یا مکانیکی کدامیک بهتر است باید به بیان مزایا و معایب هر یک از گاوصندوق ها بپردازیم تا قادر باشیم گزینه بهتر را انتخاب کنیم. در اینجا ابتدا به مزیت های گاوصندوق دیجیتالی می پردازیم:

مزایای گاوصندوق دیجیتالی

  • سرعت دسترسی: در زمانی که به سرعت باید گاوصندوق را باز کرد و محتویات آن را خارج کرد سرعت دسترسی گاوصندوق دیجیتالی نسبت به مکانیکی بیشتر است. شما با وارد کردن کد، اثر انگشت یا نزدیک کردن کارت می توانید سریعا درب را باز کنید در حالیکه در گاوصندوق های مکانیکی ابتدا کلید و سپس دستگیره گاوصندوق باید چندین بار حرکت داده شوند تا در گشوده شود.
  • امنیت بالا : در گاوصندوق های دیجیتالی کلیدی وجود ندارد که سارقی بتواند با استفاده از آن یا با شاه کلید نسبت به باز کردن صندوق اقدام کند. در این گاوصندوقها کد یا رمز ورود یا اثر انگشت برای باز شدن درب نیاز است که همه آنها تنها در اختیار صاحب صندوق است و کسی به آن دسترسی ندارد.
  • برنامه ریزی و استفاده آسان : شما با استفاده از دفترچه راهنمای گاوصندوق بدون اینکه از قبل آموزش دیده باشید می توانید گاوصندوق را فعال کرده و از آن استفاده کنید.
  • داشتن آژیر خطر: اگر سارقی قصد سرقت از گاوصندوق الکترونیکی داشته باشد و کد را اشتباه وارد کند صدای بوق بلند و ممتدی شنیده می شود که می تواند برای سارق ترسناک باشد و او را فراری دهد.

معایب گاوصندوق های دیجیتالی

از معایب این گاوصندوق ها می توان به سوء عملکرد یا خرابی یکی از قطعات الکترونیکی آن اشاره کرد که این اتفاق کمتر رخ می دهد و به راحتی قابل تعمیر و رفع عیب است. از دیگر معایب گاوصندوق الکترونیکی این است که با باتری کار می کند و اتمام باتری ها کار گاوصندوق را مختل می کند. البته هشدار اتمام باتری در این گاوصندوق ها برنامه ریزی شده و تنها کافیست هر 12 ماه تا 18 ماه نسبت به تعویض باتری ها اقدام شود. فراموش کردن رمز عبور نیز یکی از معایب گاوصندوق های الکترونیکی است که در صورت رخ دادن باید با متخصص گاوصندوق های الکترونیکی تماس گرفته تا نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

مقاله پیشنهادی : تفاوت سیف باکس با گاوصندوق هتلی چیست؟

گاوصندوق دیجیتالی یا مکانیکی خرید گاوصندوق دیجیتالی

مزایا و معایب گاوصندوق مکانیکی

گاوصندوق های مکانیکی در دو نوع ترکیبی و کلیدی دیده می شوند. در نوع ترکیبی شما باید ترکیبی که کارخانه برای صندوق قرار داده به خاطر سپارید و امکان ترکیب سفارشی برای شما وجود ندارد. در نوع گاوصندوق کلیدی هم که کلید فیزیکی موجب گشودن درب صندوق می شود.

از مزایای گاوصندوق مکانیکی می توان به قابل اطمینان بودن ، کیفیت بالا و عدم نیاز به باتری اشاره کرد. از معایب این گاوصندوق نیز می توان به امنیت کمتر از گاوصندوق دیجیتالی و امکان شکستن یا گم شدن کلید اشاره کرد.
در پایان به پاسخ این پرسش می پردازیم که گاوصندوق دیجیتالی یا مکانیکی کدامیک بهتر است و با نیازهای کنونی ما مطابقت دارد؟ با تمام تفاسیری که گفته شد به نظر می رسد گاوصندوق دیجیتالی در مقایسه با گاوصندوق مکانیکی مزایای بیشتری دارد و امنیت بیشتری را برای اشیاء گرانقیمت شما فراهم می کند.

کلام آخر

در این مقاله مزایا و معایب گاوصندوق دیجیتالی یا مکانیکی را برشمردیم و به این سوال پاسخ گفتیم که گاوصندوق دیجیتالی یا مکانیکی کدام بهتر است؟ اگر شما نیز قصد خرید گاوصندوق دیجیتالی دارید ولی اطلاعات چندانی در مورد آن ندارید می توانید با کارشناسان فروشگاه رایکا هوم تماس گرفته و از طریق سایت و یا به صورت حضوری نسبت به خرید گاوصندوق دیجیتالی اقدام کنید. خرید به صورت حضوری و آنلاین و ارسال به سراسر کشور امکان پذیر است.

گاوصندوق دیجیتالی یا مکانیکی خرید آنلاین

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، اکسس کنترل آسانسور ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است .

فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *