امنیت قفل دیجیتال فروشگاه رایکا هوم

امنیت قفل دیجیتال فروشگاه رایکا هوم


قابلیت های امنیت قفل دیجیتال چگونه است؟

قفل دیجیتال نسل جدیدی از قفلهای درب های ورودی ساختمان ها و آپارتمان ها است که برای دسترسی سریعتر و آسان تر و همچنین افزایش امنیت بر روی دربها نصب میشود. معمولا برخلاف قفل های مکانیکی که تنها از یک مغزی مکانیکی ساخته شده اند این قفل ها از سیستم های متنوع و پیچیده تری ساخته شده اند. این قفل ها میتوانند امنیت بالاتر و ارامش خاطر را برای شما به ارمغان بیاورند پس امنیت قفل دیجیتال بسیار حائز اهمیت است.

روزگاری بود که ساعت‌ها پشت درب خانه به خاطر نداشتن کلید تا زمانی که کلیدداری از راه می‌رسید باید می‌ماندید. قفل سنتی مشکلاتی به غیر از این مورد هم داشتند از جمله اینکه به راحتی با یک سنجاق ساده باز می‌شدند. با پیشرفت تکنولوژی، قفل‌ها نیز دچار تغییر شدند و این روزها با نسل پیشرفته و ایمن‌تری به نام قفل هوشمند مواجه هستیم. این قفل ها یک قفل دیجیتال نیست بلکه فراتر از آن است.

این قفل به خاطر ساختار مقاوم، به عنوان سدی در برابر نفوذ عمل می‌کند. برخی از این قفل‌ها از انواع معمولی مقاوم‌تر هستند و ساختار داخلی قوی دارند. در صورتی که این قفل‌ها را بر روی درب‌های ضد سرقت که ساختار داخلی فلزی دارند نصب کنید، به خوبی از ورودهای غیرمجاز جلوگیری می‌کنند. این قفل ها از مکانیزم های مختلفی برای حفاظت از درب های ورودی استفاده میکنند که شامل: شناسایی رمزی، اثرانگشت، مگنت، کارتهای مغناطیسی و تشخیص چهره هستند.

قفل هوشمند یا همان دیجیتال از سیستم های امنیتی پیچیده ای نیز استفاده میکند که برخی از قابلیت های امنیت قفل دیجیتال به شرح زیر است:

  • سیستم ضد شوک: به این معنی که قفل در اثر وارد شدن شوک یا نیروی الکتریکی غیر مجاز از کار نخواهد افتاد.
  • سیستم اعلام حریق: در زمان آتش سوزی این سیستم شما را با خبر خواهد کرد تا بتوانید به موقع از خانه خراج شوید.
  • قفل خودکار: این سیستم حتی اگر فراموش کنید پس از خروج از خانه درب را قفل کنید، پس از ۳ ثانیه درب را به صورت خودکار قفل خواهد کرد.
  • قفل کودک: این سیستم شما را در نگهداری از کودکانتان یاری خواهد کرد، به این معنا که دیگر نیازی نیست نگران بیرون رفتن کودکتان از خانه باشید.

مقاله پیشنهادی : قفل هوشمند چیست؟ مزایا، ویژگی ها و عملکرد 

امنیت قفل دیجیتال نصب قفل دیجیتال

ویژگی ضد سرقت قفل دیجیتال

متجاوزان به دلایلی اغلب سخت‌تر به سراغ باز کردن قفل هوشمند درب ورودی می‌روند. ویژگی‌های ضد سرقت با تکنولوژی بالا اغلب حمله به آنها را سخت می‌کند. ضربه زدن به قفل یک روش متداول برای نفوذ است که با ضربه یا فشار زیاد، درب باز می‌شود. با نصب قفل‌های هوشمند، این قفل‌ها مکانیزم‌های ضد شکستن دارند و داخل آنها یک زبانه کوچک و محکم داخلی است که باعث می‌شود قفل مقاومت بالایی داشته باشد.

امروزه الکترونیک مادر کلیه پیشرفتها است و انسان در هر لحظه با بسیاری از تولیدات الکترونیکی سر و کار دارد. با پیشرفت هر روزه صنعت الکترونیک، مهندسان بر آن شدند تا جهت حفاظت بهتر و بیشتر از مکانهای خصوصی و نیز آسایش و اطمینان خاطر بالاتر برای همه افراد، دستگیره الکترونیکی را طراحی کرده و به تولید برسانند و سعی گروه ما تکمیل کردن و وسعت بخشیدن به زمینه های کاری سیستم های الکترونیک در زمینه های مختلف می باشد تا بتوانیم نیاز تمامی اقشار جامعه را دریابیم.

آیا قفل‌های هوشمند به اندازه کافی امن هستند؟

در دنیایی زندگی می‌کنیم که دنبال امنیت بیشتر هستیم. یکی از راه‌های تامین امنیت استفاده از قفل‌های هوشمند است که دیگر نیازی به کلید انداختن برای باز کردن درب ورودی نیست. قفل‌های هوشمند امروزه در بسیاری از ادارات، خانه‌ها، سازمان‌ها، اماکن مذهبی، مراکز تفریحی، تجاری و … استفاده می‌شود. اما آیا این قفل‌های هوشمند به اندازه کافی امنیت دارند؟ آیا باید قفل‌های هوشمند را انتخاب کرد؟

قفل‌های هوشمند طوری ساخته شده‌اند که برای ورود به داخل اتاق یا هر مکان دیگری نیاز به وارد کردن رمز دارند. رمز وارد شده می‌تواند به صورت پسورد چند رقمی بوده یا اینکه از ازطریق اثر انگشت، تشخیص چهره و کارت اقدام به بازگشایی درب نمود. البته در کنار تمامی روش‌های بازگشایی درب، در صورت ضرورت می‌توان از کلید دیجیتالی (ریموت) استفاده کرد. چنین مواردی ضمن ایجاد راحتی بیشتر، امکان هک کردن یا کپی برداری از کلید را به صفر رسانده‌اند.

آیا شاه کلید قفل دیجیتال را باز می کند؟

احتمالا تاکنون کلمه شاه کلید به گوشتان خورده است. شاید فکر کنید که شاه کلید وجود ندارد و فقط یک اصطلاح است. اما حقیقت این است که شاه کلید نه تنها وجود دارد بلکه با کمک آن تقریبا ۹۰ درصد تمام قفل های معمولی را میتوان باز کرد. البته منظور از شاه کلید یک سری کلیدهای خاص هستند که توسط سارقان و افراد خرابکار ساخته میشوند و به گونه ای طراحی شده اند که قادر به باز کردن اغلب قفل ها هستند. اما جالب است بدانید که شاه کلید قادر نیست حتی یک قفل هوشمند ساده و ابتدایی را باز کند. برای همین با خرید قفل هوشمند تقریبا هیچ سارقی حداقل از درب ها وارد خانه شما نمیشود.

بیشتر بخوانید : نحوه تعمیر قفل دیجیتال و قفل الکترونیکی به چه شکل است؟

امنیت قفل دیجیتال افزایش امنیت قفل هوشمند

هک کردن دستگیره الکترونیکی هوشمند

دستگیره الکترونیکی هوشمند یکی از انواع دستگیره های الکترونیکی است که استفاده از آنها برای تامین امنیت منزل و حمل کار و… مزایای بسیار زیادی دارد و از وقوع دزدی و ورود افراد مزاحم به داخل ساختمان جلوگیری میکند. اما به این دلیل که این قفل ها با سیستم دیجیتال کار میکنند، این نگرانی در مورد آنها وجود دارد که آیا امکان هک کردن این قفل ها وجود دارد یا خیر؟ به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد امکان هک شدن دستگیره الکترونیکی هوشمند صحبت کنیم.

آیا یک هکر می تواند از اتصال وای فای مورد استفاده در قفل هوشمند برای دسترسی به منزل استفاده کند؟

اطمینان از راه‌اندازی سیستم وای فای شما با استفاده از بهترین روشهای امنیتی، مهمترین نکته برای ایمن نگه داشتن کلیه وسایل خانگی هوشمند، متصل شده به وای فای در برابر هکرها و دستکاری الکترونیکی می باشد. از جمله اقدامات ضروری برای افزایش امنیت وای فای، تعیین گذرواژه و استفاده از رمز عبور پیچیده برای اتصال به وای فای است. قفل هوشمند از طریق همان تنظیمات وای فای که در رایانه ها، تلفن های هوشمند، تبلت ها و سرویس پخش تلویزیون استفاده می کنید، به اینترنت دسترسی دارد. بنابراین تنظیم گزینه های امنیتی وای فای تا حد امکان ایمن ترین روش برای محافظت در برابر هکرها است.

آیا میتوان دستگیره الکترونیکی هوشمند را هک کرد؟

به طور کلی اگر از دستگیره های برندهای معتبر خرید کنید که دارای روش های احراز هویت مانند: رمز عبور، کارت و اثر انگشت هستند و قفل را توسط افراد معتبر و به شکل صحیح نصب کنید، امکان هک کردن آن وجود نخواهد داشت و این قفل ها از ایمنی بالاتری در مقایسه با قفل های عددی برخوردار هستند و به دلیل سیستم پیشرفته که دارند بیشتر سارقان نمیتوانند آنها را باز کنند.

در صورت نصب، استفاده صحیح و با داشتن ویژگی‌های تأیید هویت مانند رمز عبور یا اثر انگشت و تشخیص چهره، دستگیره‌های الکترونیکی نسبت به قفل‌های مکانیکی بسیار ایمن هستند. اما اگر این دستگیره‌ها به درستی ساخته و برنامه‌ریزی نشوند، می‌توانند آسیب‌پذیر باشند.

در سال ۲۰۱۶، یک محقق امنیتی به نام آنتونی رُز ۱۶ دستگیره دیجیتال که با بلوتوث کار می‌کردند را آزمایش کرد و دریافت که ۱۲ عدد از آنها «امنیت ندارند یا امنیت ضعیفی دارند.» وسائلی که رز برای هک کردن دستگیره‌ها استفاده کرد بسیار ارزان قیمت بود. حال، نگاهی خواهیم انداخت به راه‌هایی که رز قادر به هک کردن دستگیره‌های الکترونیکی بود:

هک کردن دستگیره الکترونیکی با رمزهای عبور ساده

هنگامی که برای یک حساب شخصی، یک برنامه، یک وب سایت یا هر سرویس دیگر رمز ورود ایجاد می‌کنید، شما تنها شخصی هستید که باید آن رمز را بشناسید. به همین دلیل است که وقتی رمز ورود خود را فراموش می‌کنید، مجبور به اعمال رمز جدید هستید. اما شما نمی‌توانید یک نمایه رمزگذاری شده را مهندسی معکوس کنید. متأسفانه، برخی از دستگیره‌های الکترونیکی هستند که این مرحله مهم را در روند رمز عبور خود ندارند و اگر قفل خریداری شده دارای رمزعبور متنی ساده و فرآیند رمزگذاری نیست، این بدان معنی است که دستگیره شما آسیب‌پذیر است.

اگر هکر وارد پایگاه داده قفل شما شود (کامپیوتر قفل)، تمام رمزهای عبور شما را به دست خواهد آورد. هرکسی که به دیتابیس دسترسی داشته باشد می‌تواند یک رمز عبور را به اشتراک بگذارد یا از آن استفاده کند. نیازی به گفتن نیست، این یک سیستم بسیار ناامن خواهد بود. با این حال می‌توانید از شرکتی دستگیره ها را خریداری کنید که فرآیند رمزگذاری ایمن‌تر را برای دستگیره‌های خود تعبیه کرده‌اند. شما به احتمال زیاد با مدل‌های بسیار ارزان‌قیمت این دستگیره‌ها با این مشکل برخورد کرده اید. بنابراین اگر به دنبال حفظ امنیت بیشتر هستید، برندهای معتبر بازار را خریداری کنید.

مطالعه بیشتر: بهترین برند قفل هوشمند چیست؟

امنیت قفل دیجیتال خرید قفل دیجیتال

هک کردن دستگیره الکترونیکی با جعل دستگاه

جعل دستگاه در واقع سرقت هویت دستگاه‌های شما است!

این کاری نیست که هر کسی بتواند انجامش دهد، اما هکرهای حرفه‌ای چندین روش مختلف دارند که می‌توانند دستگاه شما را برای کسب اطلاعات جعل کنند.

جعل وسایل مربوط به دستگاه را می‌توان با به خطر انداختن آدرس IP، اصلاح سیستم نام دامنه دستگاه (DNS) یا ارسال پیام‌های پروتکل قطع نامه آدرس جعلی (ARP) انجام داد.

تمام روش‌ها منجر به قرار گرفتن در معرض و احتمالاً سرقت اطلاعات شما خواهد شد. خوشبختانه، اگر از این روش‌های تهاجمی آگاهی دارید، می‌توانید چندین کار برای دفع و جلوگیری از آنها را انجام دهید.

این روش‌ها شامل فیلتر کردن بسته‌ها‌، استفاده از نرم افزار تشخیص جعل هویت و استفاده از پروتکل‌های شبکه رمزنگاری شده است.

فیلتر کردن بسته‌ها به جلوگیری از حملات به آدرس IP شما کمک می‌کنند، زیرا آنها بسته‌های IP جعلی ارسال شده از هکر طراحی را می‌گیرند.

استفاده از نرم افزار شناسایی جعل به دلایل مختلف ایده خوبی است، اما اگر تصمیم به گرفتن دستگیره الکترونیکی گرفتید، در کار در برابر حملات ARP بسیار مفید خواهد بود. در آخر، می‌توانید از پروتکل‌های شبکه رمزنگاری استفاده کنید تا احتمال هک شدن دستگیره به حداقل برسد.

افزایش امنیت قفل دیجیتال

برای اینکه امنیت قفل دیجیتال افزایش یابد، راهکارهایی برای افزایش امنیت آن‌ها طراحی شده است، از جمله:

  • امکان دسترسی به درب از راه دور و گزارش‌گیری
  • ایجاد روش‌های مختلف دسترسی
  • ایجاد سیستم ضد سرقت و ضربه
  • ایجاد سیستم اعلان حریق
  • قفل شدن اتوماتیک درب
  • ایجاد سیستم ضد شوک
  • ایجاد رمز عبور خیالی

خرید قفل هوشمند ایمن

برای اینکه قفل هوشمند خریداری شده ایمنی لازم را داشته باشد، لازم است هنگام خرید به چند نکته توجه کرد:

  • قفل را خریداری کنید که دقیقا منطبق با هدف و نیازهای شما باشد. به عنوان مثال بعضی از قفل‌ها در شرایط آب و هوایی بسیار مرطوب عملکرد جالبی ندارند بنابراین به راحتی قابل سو استفاده هستند.
  • قفل هوشمند باید مقاومت بالایی در برابر تنش‌ها و ضربه داشته باشد.
  • دارای خدمات پس از فروش باشد زیرا ممکن است قفل هوشمند خریداری شده در آینده نیاز به تعمیر یا سرویس کردن داشته باشد.
  • قفل هوشمندی که دارای چند روش برای بازگشایی کردن است بهتر از قفل‌هایی با قابلیت محدود است.
  • شرکت سازنده قفل خوشنام بوده و در تولید محصولات ضد سرقت موفق عمل کرده است.

موارد دیگری هستند که توسط کارشناسان مجرب می‌توانید حین خرید از آن‌ها سوال کنید تا قفل هوشمندی که دقیقا نیازها را برطرف و امنیت را تامین می‌کند به شما معرفی شود. رایکاهوم یکی از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه در زمینه عرضه انواع قفل‌های هوشمند دیجیتالی است که با ارائه بهترین نوع قفل امنیت مکان و فضای مورد نظر شما را تامین می‌کند.

تجربه خرید لذت بخش با رایکاهوم

رایکاهوم یک فروشگاه اینترنتی معتبر است که قفل‌های هوشمند دیجیتالی را در برندهای مختلف عرضه می‌کند. کافی است انواع قفل‌های هوشمند دیجیتال را مشاهده کرده و با خواندن توضیحات تکمیلی و مشاهده عکس‌ها قفل مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس با کارشناسان صبور و با حوصله مجموعه در ارتباط بوده تا از انتخاب خود مطمئن شوید. در نهایت با چند کلیک ساده خرید اینترنتی را تجربه خواهید کرد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، قفل هوشمند دیجیتالی در بسته بندی کاملا محکم و مقاوم به دست شما خواهد رسید.

فروشگاه رایکا هوم

رایکا هوم عرضه کننده انواع قفل دیجیتال ، تجهیزات هتلی ، انواع سیستم های امنیتی برای منازل ، شرکتها و ادارات می باشد. کلیه محصولات این فروشگاه با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی به مشتریان محترم عرضه می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان رایکا هوم در تماس باشید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *