قفل درب هوشمند

قفل درب هوشمند


سیستم های قفل درب هوشمند چگونه کار می کنند؟

سیستم های قفل الکترومغناطیسی همانطور که از نام آن در ساده ترین شکل مشخص است ، یک سیستم آهنربای برقی است.در این سیستم ها ، برق برای سیستم قفل مورد نیاز است ، یعنی آهنربا برای فعال شدن.به محض اینکه برق به سیستم وارد شود ، صفحات موجود در سیستم به عنوان آهنربا عمل می کنند و این فلز را با وزن مخصوص خود در همتای نگه می دارند.

سیستم های قفل درب هوشمند. از نظر اصل قفل کردن ، از سخت افزارهای مشابه قفل های مکانیکی برخوردار است . در این سازه ها ، درایور دیجیتالی به مکانیزم اضافه شده است که به سیلندر اجازه حرکت می دهد.البته ساختار اصلی قفل در این سیستم ها از ویژگی های پیشرفته تری برخوردار است.با استفاده از این ویژگی های فیزیکی ، سیستم های درب هوشمند تقریباً در هر درب قابل نصب هستند.این قفل ها تقریبا در تمام مدل های درب با ضخامت کلاسیک قابل استفاده هستند.

برای کار با مکانیزم این قفل ها  ، نیازی به خط برق نیست.قفل درب هوشمند از سخت افزارهای باتری است و عمر باتری آن بسیار طولانی است .بسته به نوع استفاده ، در سیستمهایی که بدون تغییر باتری برای ماه ها از این ویژگی استفاده می کنند ،میزان باتری را می توان به راحتی مشاهده کرد و در این مرحله سیستم نیز هنگام کم بودن باتری هشدار می دهد . استفاده از سیستم های قفل هوشمند تا زمانی که مطابق با دستورالعمل های پیشنهادی استفاده شود ، برای همه مناسب است.

اصل کار قفل هوشمند :

شما میتوانید با این روش قفل های قدیمی خود را فراموش کنید . البته در این سیستم ها هیچ کلیدی وجود ندارد .قفل‌های درب ورودی جهت حفظ امنیت در مکان‌های مختلف مهمترین کار را انجام می‌دهند. قفل‌ها نه تنها در خانه‌ها و یا محیط‌های کاری مفید هستند، بلکه برای عملکرد صحیح انواع مختلف دستگاه‌ها همانند گاوصندوق‌ها نیز بسیار کاربردی هستند.

هنگام انتخاب قفل امنیتی مناسب، مهمترین نکته شناسایی نیاز خاص محیط یا مکانی است که در آن قفل باید نصب شود. امروزه تقریباً تمام قفل‌ها برای انواع مختلف درب‌های ورودی اعم از درب چوبی، فلزی، شیشه‌ای و موارد دیگر قابل استفاده هستند.

مکانیزم قفل :

پس از دریافت رمز ، توسط موتور چرخانده شده و درب باز می شود .با این حال ، این مکانیسم که ما به آنها اشاره کردیم ، از اصول امنیتی بسیار بالایی برخوردار است . سخت افزار این قفل ها ؛دارای سیستم بسیار قوی است و با دستکاری روشهای مکانیکی ، الکترونیکی یا دیجیتال امکان باز کردن درب تقریبا غیرممکن است.اگر قفل از بیرون دستکاری شود ، این ویژگی را دارد که از خود محافظت کند تا به هیچ وجه آن را باز نکند.بنابراین غیرفعال کردن قفل با شکستن سیستم های قفل درب هوشمند امکان پذیر نیست.اما شکستن سیستم های درب هوشمند کنترل شده دیجیتال منجر به باز شدن قفل نمی شود.

در این مدل قفل ها هیچگونه مداخله برقی وجود ندارد.نه روشهای دیجیتالی و نه مداخلات الکترونیکی دارای ویژگیهای امنیتی غیرقابل تحمل مهم نیستند.برنامه تلفن همراه ، که امکان کنترل از راه دور را فراهم می کند ، توسط SSL محافظت می شود و یک زیرساخت امنیت داده معادل سیستم های امنیتی استفاده شده توسط بانک های اطلاعاتی بدست می آید.به همین ترتیب ، امکان دستکاری کارت یا کنترل از راه دور امکان پذیر نیست.

حداکثر راحتی حداقل خطر :

در صورت از بین رفتن یا تخریب کارتهای سیستم های قفل درب هوشمند ، امکان تولید دوباره کارت به راحتی وجود دارد.تولید کارت فقط توسط سازنده انجام می شود و بدون کد QR ارائه شده توسط مشتری یا کدهای موجود در فاکتور قابل پردازش نیست.اما اگر مشکلی در سیستمهای باز و بسته شدن وجود داشته باشد که هنوز به هر شکلی مورد استفاده قرار می گیرند ، با کمک گرفتن سریع می توان مشکل را برطرف کرد.علاوه بر موارد ذکر شده ، مزایای سیستم های قفل هوشمند با شمارش پایان نمی یابد.قفل های الکترونیکی انتخاب شماره یک هستند زیرا محیطی بسیار ایمن تر و راحت تر از قفل های درب استاندارد ایجاد می کنند.قفلهای برقی مستقیم با دستگاههایی که باعث تحریک آنها می شوند کار می کنند .این دستگاه از دستگاه های کارت شناسایی و شناسایی چهره یکپارچه استفاده میکنند و شما می توانید از آخرین فن آوری بهره مند شوید.

قفل های درب الکترونیکی با استفاده از اثر انگشت ، کارت ،
رمزگذاری یا سیستمهای خواندن صورت که باعث تحریک آنها می شود ،
کار میکنند.هنگامی که افراد ثبت شده در دستگاه ها وارد دستگاه می شوند ،
یک ماشه به قفل می رود و درب آزاد می شود.با برقراری ارتباط دستگاه های
موجود در آن با برنامه های آنلاین ، قفل درب ها به صورت آفلاین تحت تأثیر قرار می گیرند یا می توان آنها را طبق مجوز شخصی فعال کرد.

به غیر از درب های استاندارد ، از قفل های درب آهنربا نیز می توان برای درب های شیشه ای استفاده کرد.قفل های درب آهنربا به طور مداوم الکتریسیته دریافت می کنند و هنگام قطع برق ، درب را آزاد می کنند . این قفل ها می توانند وزن بسیار زیادی را تحمل کنند . اتصال الکترونیکی قفل های درب ، سیستم بسیار سریعتر و ایمن تری را فراهم می کند.آنها یک انتقال را ارائه می دهند که توسط نرم افزار قابل پیگیری و مجاز است .

امنیت داده های الکترونیکی :

امروزه امنیت داده های الکترونیکی روز به روز اهمیت و اهمیت بیشتری پیدا می کند.
اطلاعات و داده های ذکر شده در رایانه های داده یا سرورهای یک سازمان ذخیره می شوند.
در این محیط ها اولویت اصلی با جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز به سیستم فراهم می شود.

برای این منظور از صفحه کلید ، کارت خوان RFID و غیره برای ورودی های رسانه
ذخیره داده استفاده می شود. ورودی های مجاز با قرار دادن وسایلی از این قبیل
ساخته می شوند.ل دیجیتالی که دارای سیستم های امنیتی پیشرفته نباشد،
ارزش سرمایه گذاری نخواهد داشت و با قفل مکانیکی هیچ تفاوتی ندارد.

معمولا شرکت های بزرگ برای جلوگیری از ورود غیر مجاز به ساختمان، ویژگی های امنیتی مختلفی را در محصولات خود در نظر گرفته اند. اما شاید مهمترین آن ها عبارتند از: آلارم هشدار حوادث مختلف مانند سرقت و آتش سوزی، قفل کودک یا امنیت خروج و سیستم های رمزدهی امنیتی. وجود این فاکتورهای امنیتی قفل هوشمند الکترونیکی را به سدی غیر قابل نفوذ تبدیل خواهد نمود.

برخی از ویژگی های قفل دیجیتال الکترونیکی که باعث افزایش قیمت آن می شود عبارتند از:
  • کنترل از راه دور قفل توسط تلفن همراه
  • ثبت ورود و خروج افراد مختلف
  • روش های دسترسی بیومتریک مانند اثر انگشت و تشخیص چهره
  • قابلیت اتصال به خانه هوشمند

استفاده از قفل الکترونیکی درب آپارتمان دارای مزایای بسیار زیادی است
که بخش بزرگی از آن به مدیریت آپارتمان و تأمین امنیت واحد مسکونی باز می گردد؛
به عبارت ساده تر، قفل هوشمند درب خانه موجب می شود خانه یا آپارتمان از سرقت در امان باشد .

نصب قفل الکترونیکی درب آپارتمان با قابلیت باز و بسته شدن
بر اساس یک سری از نشانه ها مانند کارت ورودی ، قفل اثر انگشت و یا
اتصال به بلوتوث تلفن همراه ، بهترین قفل های هوشمند درب خانه
محسوب می شوند و حداکثر امنیت را برای آپارتمان و ساکنین آن تأمین می کنند .
این قفل ها به ویژه برای نصب در مکان های امنیتی و نظامی به کار می شوند .

درب‌های ضد سرقت :

درب‌های ضد سرقت به طور کلی از دو مکانیزم عمده برای حفظ امنیت
فضای داخلی استفاده می‌کنند، یکی کیفیت بدنه درب و دیگری نوع قفلی است
که بر روی درب نصب می‌شود. کیفیت متریال مورد استفاده برای درب ضد سرقت
می‌تواند از چوب و فولاد باشد تا در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

اما آنچه یک درب ضد سرقت را به معنای واقعی ضد نفوذ می‌کند،
نوع قفلی است که بر روی آن نصب می‌شود. قفل‌های مکانیکی
پس از حدود پنج دقیقه تلاش از سوی سارقین به راحتی باز می‌شوند.
علاوه بر این، ضربه زدن برای شکستن قفل نیز یکی دیگر از موارد ورود به داخل محیط است.
با این حال، اکثر قفل‌ها با امنیت بالا، کیفیت ساخت بالایی دارند و از متریال مناسب استفاده می‌کنند.

مقاومت دریل با چگونگی عبور آسان یک مته معمولی سنجیده می‌شود.
بسیاری از قفل‌های مکانیکی و هوشمند دارای ساختار چند لایه هستند،
به طوری که اقدام برای حفاری را به حداقل می‌رسانند. بنابراین لازم است از نوع متریال قفل و ساختار درونی آن مطلع شوید.

موضوع مهم دیگر کپی کردن کلید است! کلید را می‌توان با مهارت بالا از طریق ریخته‌گری و قالب‌ریزی به راحتی کپی کرد. حتی اگر قفل‌های مکانیکی از بهترین ساختار داخلی تولید شده باشند، آیا تضمینی برای عدم کپی از کلید وجود دارد؟

با یک قفل هوشمند می توانید تعداد کلیدهای مجازی مورد نیاز خود را ایجاد کرده و آن را با افرادی که وارد خانه شما می شوند به اشتراک بگذارید . قفل درب هوشمند  که یک فناوری جدید است ، قفل های مکانیکی را با مکانیسم دیجیتال جایگزین می کند. مکانیزم قفل که با باز کردن گزینه هایی از قبیل کارت ، اثر انگشت ، رمز عبور و کنترل از راه دور قابل ایجاد است ، یک سیستم بسیار ایمن و غیرقابل نفوذ است. به این ترتیب ، امکان ورود بدون کلید با اصول امنیتی بالا به دست می آید.قفل امنیتی دیجیتال، پیچیده ترین مکانیزم ورود را دارد، به طوری که سارقین باید به اندازه‌ای از دانش و علم برخوردار باشند و یا به عبارتی باید نابغه باشند که بتوانند این قفل‌ها را باز کنند.

 

فروشگاه رایکا هوم

فروشگاه رایکا هوم عرضه کننده بهترین برند قفل هوشمند ، دستگیره دیجیتال ، کلید و پریز لمسی ، تجهیزات هتلی ، اکسس کنترل تردد ، گاو صندوق و سیف باکس هتلی و … می باشد . این مجموعه محصولات خود را از برندهای معتبر و روز دنیا با نام های سامسونگ ، میلره ، فیلیپس ، ای لاک ، کاداس ، یوکا ، فیلتا ، رایکالاک و بوش انتخاب و به مشتریان محترم عرضه نموده است . فروش محصول به صورت آنلاین و حضوری انجام شده و ارسال به سرتاسر کشور امکان پذیر است . کافیست با مجموعه رایکا هوم تماس بگیرید تا به دنیای پیشرفته تجهیزات امنیتی هوشمند وارد شوید .

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!